Se vorbește mult despre eficiența sau ineficiența sistemului educațional. Se aruncă păpușa dintr-o parte în alta, dinspre minister spre profesori și dinspre profesori spre managementul defectuos și programe școlare depășite. Anca Bărcuteanu, fosta mea colegă de la ”Anghel Saligny”, scrie: ”Țările nordice au constatat că digitalizarea învățământului nu are rezultatele scontate. Dimpotrivă, competențele de bază ale elevilor nu se dezvoltă așa cum ar trebui și puterea lor de concentrare scade.
Și ghiciți ce: nu au dat vina pe profesori!
În Suedia, de exemplu, au renunțat la digitalizare, revin la manuale și interzic folosirea telefonului la școală. Total, nici în pauze nu e voie. Asta nu înseamnă că lasă elevii să se lupte cu profesorii pentru telefoane (așa cum am văzut recent într-un video care circulă pe internet), ci elevii lasă telefoanele la poartă, dimineața, și le iau când pleacă acasă. Frumos, respectuos.
Două abordări diferite ale aceleiași probleme. Doar că la noi, profesorii sunt de vină. Always & Forever”.
Eu mă gândesc că am ore într-o instituție în care îmi las telefonul în mașină (sau la intrare) și mi-l iau când plec, verific apelurile și mesajele, reiau legătura cu cei care m-au căutat. Este adevărat, e pușcăria (unde am ceva ore) dar cred că nici elevii nu ar muri fără telefon câteva ore. Și fără țigări, și fără... Aici las imaginația fiecăruia să zburde!
Ioan BUDA TZETZU

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu