Unul dintre punctele îndelung dezbătute în şedinţa de joi, 19 aprilie, a fost cel privind aprobarea, de către consilierii judeţeni, a oportunităţii demarării proiectului de Parteneriat Public Privat pentru obiectivul “Tunelul rutier subtraversare Munţii Gutâi”. A fost vorba de un pas procedural pe care consilierii judeţeni l-au considerat inoportun în acest moment. În cele din urmă, numărătoarea voturilor a arătat 16 pentru, 14 abţineri şi nici un vot împotrivă.
Preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Mircea Man ( în fotografie) a explicat de ce doar acum a fost pusă în discuţie oportunitatea demarării acestui proiect.
Mircea Man: “Doar acum, pentru că nu au existat până în acest moment toate elementele legale de fundamentare a unui posibil Parteneriat Public Privat în Maramureş pentru dezvoltarea infrastructurii de transport. Asta, deoarece doar în decembrie 2011 a fost lansat oficial programul privind promovarea legii Parteneriatului Public Privat la nivel guvernamental. Şi tot atunci, la secretariatul general al Guvernului ne-am prezentat şi cu documentaţia proiectului privind Tunelul pe sub Gutin, apreciat şi selectat de altfel. Deci, din punct de vedere legal nu aveam cum să facem ceva concret până acum. Însă, încă de la preluarea mandatului m-a preocupat această oportunitate pentru maramureşeni. Drept dovadă stă faptul că, în 2010, la Shanghai, alături de alte proiecte importante din Maramureş, a fost prezentat şi acesta. Şi urmează a fi prezentat şi în acest an. Totodată, în discuţiile purtate cu reprezentanţii delegaţiilor din străinătate care au venit în Maramureş, am prezentat de fiecare dată şi acest obiectiv major, vorbind despre posibilitatea Parteneriatului Public Privat. În tot acest timp, s-a purtat corespondenţă cu foarte multe firme interesate. Una peste alta, eu consider că Tunelul pe sub Gutin este un proiect care trebuie demarat în Maramureş”.
Impactul socio-economic al proiectului este unul favorabil, din următoarele considerente:
- Se realizează o cale de conectare între Coridoarele europene IV şi V prin deschiderea pe ruta Lvov – Sighetu Marmaţiei – Baia Mare – Cluj Napoca – Sibiu
- Creşte siguranţa traficului prin eliminarea porţiunii de drum cu serpentine pe 17,8 km
- Se scurtează traseul de parcurgere a distanţei Baia Mare – Sighetu Marmaţiei cu 12,5 km
- Se diminuează durata necesară tranzitării între Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei cu cca 30 de minute
- Creşte viteza medie de deplasare la cca 48,1 km/oră
- Se realizează economii substanţiale la carburanţi şi lubrifianţi şi scade gradul de uzură al autovehiculelor
- Se pun bazele unei viitoare conexiuni cu autostrada Transilvania.
Gelu DRAGOŞ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu