MEMORIU
Prin acest memoriu, subsemnata Carmen Dorina Rogoz,
domiciliată în localitatea Baia Mare, jud. Maramureş, vreau să aduc în atenţia
dvs. o serie de evenimente care s-au petrecut în perioada 30 iulie 2013 – 14
august 2013. Menţionez că sînt absolventă a Academiei de Muzică „Gheorghe
Dima“, din Cluj-Napoca, specializarea Pedagogie Muzicală, promoţia 2007, studii
universitare de lungă durată, finalizate cu Diplomă de licenţă.
Avînd această pregătire, în vara acestui an, am urmat toate
etapele prevăzute în metodologia mobilităţii personalului didactic din
învăţămîntul preuniversitar, în vederea participării la Concursul Naţional de
Titularizare. În urma corectării lucrărilor, a centralizării şi publicării
rezultatelor, am obţinut media 8,81, care m-a clasat pe poziţia a doua în
judeţ, la disciplina Educaţie Muzicală. Conform aceleiaşi metodologii, aflate
în vigoare, la data de 9 august 2013 a avut loc şedinţa publică de titularizare
la nivelul judeţului Maramureş, la care puteau participa doar candidaţii care
au obţinut la examen o notă mai mare sau egală cu 7,00. Precizez că în judeţul
Maramureş a fost doar o singură catedră completă pe această disciplină în cadrul
şcolii ,,Nicolae Iorga”, din Baia Mare, catedră care a rămas nerepartizată,
deoarece Limba nr.1 de predare cerută era limba maghiară. Ţin să menţionez că
m-am simţit discriminată, întrucît din cele 18 ore/săptămînă, 13 ore sînt la
clase cu predare în limba română şi doar 5 ore la secţia maghiară. În aceste
condiţii, ni s-a cerut atestat de limba maghiară pentru întreaga catedră,
motivîndu-se că această decizie aparţine Consiliului de Administraţie al şcolii
(?!).
Avînd în vedere aceste condiţii nou apărute, am cerut în
plenul şedinţei amintite desfacerea codului, pentru a putea ocupa catedra care
nu necesită atestat de predare în limba maghiară. Am solicitat acest lucru,
întrucît celelalte catedre cu viabilitate de 4 ani, dar incomplete, de la care
au plecat, în etapele anterioare, profesorii titulari (fie în urma pensionării,
fie prin transfer consimţit de unităţi), nu au putut fi ocupate, din motive pe
care nimeni nu mi le-a putut explica. Din dorinţa de a afla de ce nimeni nu s-a
titularizat în cadrul respectivei şedinţe, pe această disciplină, am cerut o
explicaţie în plen, iar răspunsul inspectoarei de Resurse Umane din cadrul
ISJMM, Mihaela Abraham, a fost următorul: „La revedere! Se trecem la disciplina
următoare!”. După care, am fost poftiţi, cu toţii, să participăm la şedinţa de
suplinire, din data de 14 august 2013.
În urma discuţiilor şi a discriminării de la şedinţa publică
amintită, colega mea, care obţinuse cea mai mare notă, a renunţat, în scris, la
orice pretenţie asupra ocupării acestei catedre. În acest context, am dorit să
mă adresez, personal, conducerii şcolii „Nicolae Iorga”, cu solicitarea de a mi
se prezenta, în scris, motivele care au stat la baza criteriilor de ocupare a
catedrei (atestatul de limba maghiară). Deşi şcoala a fost înştiinţată de către
Inspectorat în legătură cu cele petrecute, în momentul în care am ajuns la faţa
locului, în instituţie nu se afla nici o persoană competentă, care să-mi
răspundă solicitării, iar secretara m-a întrebat cine sînt eu de-mi permit să
cer acest lucru (?!). În urma acestor evenimente, m-am simţit umilită atît de
inspectori la şedinţă, cît şi de secretara şcolii. Şirul umilinţelor a
continuat şi la sediul ISJMM, atunci cînd am încercat să soluţionez problema,
pe cale ierarhică. Ajungînd la Inspectorat, am solicitat o audienţă la doamna
inspector şcolar general, gîndindu-mă că era singura şi ultima persoană
abilitată să-mi ofere o explicaţie pentru inexistenţa catedrelor titularizabile
la această disciplină. Am fost primită în audienţă imediat, aspect care îmi
certifică faptul că Inspectoratul era la curent cu cele petrecute. Deşi la
această întrevede au luat parte, pe lîngă inspectorul general, alţi trei
inspectori, precum şi juristul instituţiei, nimeni nu a avut un răspuns concret
şi convingător, încercînd, prin atitudinea lor, să mă intimidezae şi să mă
determine să renunţ la ceea ce sînt şi la ceea ce, cu mult efort, m-am pregătit
să devin: un profesor titular, într-un stat de drept.
Am încercat să descriu, în cîteva cuvinte, un amalgam de
sentimente şi de trăiri care m-au făcut să mă întreb dacă merită să mai slujesc
un sistem lacunar, căruia i-am rămas tributari de generaţii întregi! Bunicul
meu a fost dascăl, de la el am învăţat să scriu, tatăl meu… Dumnezeu să-l
ierte, a fost profesor de muzică, iar
eu… Eu ce să-i spun băiatului meu? Cine sînt eu? Ce sînt eu? Sau aş
putea să-i răspund că încerc doar să fac ceea ce-mi place şi să termin ceea ce
nu a apucat bunicul lui să termine!
Vă mulţumesc.
Cu respect.
Limba si limbajul muzicii este universal!
RăspundețiȘtergereAsa cred si eu!
RăspundețiȘtergereÎnțeleg că Inspectoratul Şcolar Maramureş a fost abordat de autoarea memoriului, atunci de ce nu s-a adresat Ministerului de profil?!
RăspundețiȘtergereCred că ar fi rezolvat problema, sau dacă i s-ar fi adresat fostei soții a Cocoșului, cea care își zgâlțâia hormonii prin zonă săptămâna trecută.Poate chiar preşedintelui Băsescu, prieten cu moroşenii; lui nu, că el e prieten şi cu rromii şi cu ungurii când vin alegerile!
Oameni care au atitudinea doamnei Carmen Dorina Rogoz trebuie cautati si pusi in posturi de conducere, nu sa ajunga sa fie umilita de personaje care nu-si cunosc obligatiile profesionale dar mai grav nu stiu cum sa-si faca meseria fara sa mai vorbim de a lua o decizie intr-un subiect care avea toate datele necesare.
RăspundețiȘtergereFelicitari doamnei Rogoz!
Motivul pt care directorii de scoli prefera sa nu scoata posturi la titularizare este numarul de elevi in descreştere ceea ce inseamna reducerea de clase si implicit catedre de la an la an. Drepturile unui profesor titular presupun sa aiba mereu o norma întreaga pe când un profesor suplinitor nu are acest drept.
RăspundețiȘtergereInteresant este faptul ca aceasta catedra era INTREAGA, deci TITULARIZABILĂ daca se titulariza pentru cine era păstrată de Consiliul de administratie din scoala respectiva! Ruşine conducerii Şcolii Nicolae Iorga Baia Mare! Adica, pentru cineva care stia bine maghiara la cele 5 ore de predare in limba vecinilor nostri nelinistiti si stia rău sau deloc limba română pentru cele 13 ore de muzică la elevii români!!!
RăspundețiȘtergereP.S. Dedicatie pentru directorul şcolii http://www.youtube.com/watch?v=3vToBTwrYzE
Am fost si eu in sistem si am participat la aceste sedinte publice de repartizare a posturilor de multe ori. Parerea mea este ca postul de la scoala respectiva este "rezervat" pentru o anume persoana, care nu a reusit sa ia o nota peste 7 la concursul de titularizare. Si va aparea ca prin minune, la inceput de an scolar pe catedra respectiva.
RăspundețiȘtergereVa povestesc din propria mea experienta....
Asta este romania , voi kiar nu vedeti ca , in tara asta ungurii fac legea , totul se invarte in jurul lor , tot timpul fac doar ce le convine si asta ptr. ca le este permis de acolo de sus .
RăspundețiȘtergereAşa am păţit şi eu, am fost în capul listei, disciplina educaţie plastică, au titularizat pe următorul ce avea atestat cu diferenţă de un punct şi ceva. Deşi era în altă localitate nu a mers nici o zi iar în următorul an mi-au permis mie să merg doar suplinitor chiar dacă nu aveam nici acum atestat, culmea culmilor. Urmarea este că după un an de naveta, cu toate că ştiu limba maghiară, eram un paria în acea comunitate aşa că am renunţat la şapte ani de învăţămînt cu mare părere de rău fiindcă acolo am avut parte de cei mai buni şi talentaţi copii.
RăspundețiȘtergereCe sa mai mai zic ROMANIA TARA TUTUROR POSIBILITATILOR ca eu am emigrat si cu facultate fac curatenie in alta tara si sint mai respectata si mai bine platita decat2-3 profesori din romania
RăspundețiȘtergereDe ce fac ungurii legea in tara noastra??? Lucrez intr-o companie ungureasca,aici in tara, de ce ungurii sunt mai bine vazuti in companie si mai bine platiti, desi nu se omoara cu munca, si noi romanii nu avem nici un drept?
RăspundețiȘtergereCei de la conducerea tarii nu fac nimic, ei ne vand tara! Bravo dna Rogoz, nu va lasati!
Doamna Rogoz, incercati sa vorbiti cu un inspector DNA. E foarte posibil ca postul sa fie tinut pentru cineva si treaba cu atestatul de limba sa fie de forma. Oricum luati atitudine, nu lasati lucrurile asa! Va doresc sa indepliniti acest lucru!
RăspundețiȘtergerehttp://www.isjsibiu.ro/Metodologii/Anexa_OM%20nr%205671_10_09_2012.pdf
RăspundețiȘtergereVa rog studiati aceasta metodologie, nu numai ungurii au dreptul de a studia educatia muzicala in limba materna !
Nu ma mira deloc aceasta doamna Mihaela Abraham,deoarece din pacate o cunosc si stiu ce hram poarta. Este sotie de mare securist si tata idem, cu origini nedefinite, pe care nu am inteles-o ani de zile, desi mi-a fost vecina in copilaria mea. Lucreaza la comanda si raspunde cu "am inteles". Carmen, trebuie sa te resemnezi si sa intelegi ca traiesti in tara minunilor. Pentru copilul tau si al meu desigur, cea mai buna solutie ramane emigrarea.......oriunde esti apreciat, doar aici NU.
RăspundețiȘtergeredin nefericire are perfecta dreptate!Trebuie puse la punct aceste lucruri :in Romania este obligatoriu ca toata lumea sa vorbeasca romaneste!N u acceptam discriminarile!Ar fi bine ca dansa sa dea in judecata ISJ-UL pentru discriminare etnica !E dreptul ei de a ocupa postul!
RăspundețiȘtergereDoamna, felicitari pentru curaj! Ma bucur sa stiu ca mai exista oameni de valoare!
RăspundețiȘtergereStimata doamna va inteleg frustrarea, pe deplin justificata de altfel. Va sfatuiesc sa redactati un memoriua ministerului invatamantului desi si de acolo raspunsulu, daca va veni, va veni tarziu insa inspectoratul scolar judetean va fi nevoit atunci sa gaseasca o solutie. Mult succes
RăspundețiȘtergereDna Rogoz, va rog sa-mi trimiteti memoriul cu toate amanuntele precizate pe adresa de email liviumarianpop@gmail.com
RăspundețiȘtergereAm patit si eu la fel acum 3 ani in alt judet, desi sunt maghiara. Am terminat facultatea in lb. romana, dar nu am avut atestat pt lb. maghiara la titularizare.
RăspundețiȘtergereRaspunsul inspectoratului la problema a fost, ca trebuia sa ma prezint la un examen de limba si trebuia sa optez pt. acesta chiar la inscriere pentru titularizare. Apoi mi-au aratat pe formularul de inscriere unde se cere bifarea examenului de limba daca dai la un post unde sunt si ore de predare in alta limba (probabil am fost naiva la completarea formularului, ca nu mi se va cere un astfel de examen daca sunt maghiara).
Astfel pt. cele 6 ore in lb. maghiara pt. un post de 18 ore pe suplinire!! nu am reusit sa ma angajez in invatamant, chiar daca limba maghiara este limba mea materna... Ridicol este sistemul birocratic care urla despre descentralizare numai asta nu face... din cauza asta sunt astfel de probleme...
Doamna Rogoz este a patra victima al acestui sistem dupa cunostintele mele...
Problema complexa - trebuie privita din mai multe unghiuri: in orice domeniu de activitate daca in descrierea postului apare criteriul limbii straine - sa zicem germana, automat vor candidata numai vorbitori de germana (nu?) - un neamt relocat in Romania va avea cele mai mari sanse sa obtine postul, desi va concura cu cetateni romani ai statului roman - aici vorbim despre o competitie sanatoasa. Repet, problema e mai ampla de atat - dar poate fi si asta un mod de tratare
RăspundețiȘtergereVa multumesc pentru sustinere,dar vreau sa va spun ca nu ma voi opri aici.Eu nu mai am nimic de pierdut,dar ei?Pe mine nu ma intimideaza niste inspectori cand dreptatea e de partea mea.Credeti-ma,problea e mult mai complexa si o veti afla la momentul potrivit.Nici nu stiu cu cine si-au complicat existenta.,,Buturuga mica rastoarna carul mare"
RăspundețiȘtergere