Potrivit
prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.74 /2013 privind unele
măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte
normative şi-a prevederilor Hotărârii de
Guvern nr.520 /2013 privind organizarea
şi funcţionarea ANAF, începând cu data de întîi august a.c., Direcţia Generală
a Finanţelor Publice a judeţului Maramureş a fost reorganizată prin fuziune şi
absorbţie în cadrul Direcţiei Generale
Regionale a Finanţelor Publice Cluj - Napoca, functionand ca si structura fara
personalitate juridica sub denumirea de Administratia Judeteana a Finantelor
Publice Maramures alaturi de AJFP Cluj, AJFP Bihor, AJFP Satu Mare, AJFP Salaj,
AJFP Bistrita - Nasaud.
Urmare a
reorganizarii serviciile suport (resurse umane si salarizare, pregatire
profesionala, contabilitate, audit, solutionarea contestatiilor, ajutor de
stat, practici neloiale si preturi reglementate, verificare achizitii publice) au fost
preluate de directia regionala, in cadrul AJFP Maramures fiind organizate ca
structuri subordonate in locul fostelor administratii:
- Serviciul Fiscal Municipal Sighetu
Marmatiei
- Serviciul Fiscal Orasenesc Targu
Lapus
- Serviciul Fiscal Orasenesc Viseu
de Sus
- Biroul Fiscal Comunal Somcuta
Mare.
Inaintea
reorganizarii in statul de functii al Directiei Generale a Finantelor Publice
Maramures figurau un numar total de 488 de posturi din care vacante un numar de
21 posturi. Prin aplicarea dispozitiilor ordonantei privind reorganizarea ANAF au fost eliminate cele 21
posturi vacante, au fost preluate la regiune un numar de 19 persoane, un
numar de 3 persoane au fost transferate
in interesul serviciului la ANAF ,
li s-au incheiat rapoartele de munca unui numar de 25 de persoane, astfel ca in prezent
in statul de functii al AJFP Maramures figureaza un numar total de
420 de posturi.
A. EXECUTIA
BUGETULUI GENERAL CONSOLIDAT DE STAT
Situatia
realizarii veniturilor cuvenite bugetului general consolidat al statului pe
total si pe bugete componente, in primele noua luni ale anului 2013, comparativ
cu cele realizate in cursul aceleiasi perioade aferente anului 2012, se prezinta
astfel:
- mii lei -
SPECIFICATIE
|
REALIZAT
01.01 - 30.09. 2012
|
REALIZAT
01.01 - 30.09.
2013
|
Diferente
(3-2)
|
%
(grad de
realizare)
(3/2)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Bugetul de stat
|
331.642,08
|
383.987,66
|
52.345,58
|
115,78
|
Bugetul asigurarilor
sociale
de stat
|
325.695,00
|
362.759,91
|
37.064,91
|
111,38
|
Bugetul fondului de
somaj
|
10.329,32
|
11.204,27
|
874,95
|
108,47
|
Bugetul fondului national unic de
asigurari
de sanatate
|
137.242,29
|
143.512,86
|
6.270,57
|
104,57
|
TOTAL BUGET CONSOLIDAT
|
804.908,69
|
901.464,70
|
96.556,01
|
112,00
|
Se constata ca pe total buget
consolidat veniturile incasate au crescut fata de cele din primele noua luni ale anului 2012 cu 96.556,01
mii lei, ceea ce procentual reprezinta o depasire cu 12,00 %.
Analizand
realizarile pe bugete componente se constata ca fata de primele noua luni ale
anului 2012, in cursul primelor
noua luni ale anului anului 2013 situatia
se prezinta astfel:
- incasarile cuvenite bugetului de stat sunt in crestere
cu 52.345,58 mii lei, ceea ce procentual reprezinta o
depasire de 15,78 %;
- incasarile asigurarilor sociale de stat au cunoscut o crestere cu 37.064,91
mii
lei,
adica procentual cu 11,38 %;
- bugetul asigurarilor fondului
pentru somaj a inregistrat o cu crestere cu 874,95 mii lei ceea ce procentual reprezinta 8,47 %;
- bugetul fondului national unic de asigurari sociale
a crescut cu 6.270,57
mii lei, ceea ce procentual reprezinta de 4,57
%.
Situatia incasarilor privind
bugetul de stat pe principalele surse de
venit in cursul primelor noua luni ale anului 2013 comparativ
cu primele noua luni ale anului 2012, se
prezinta astfel:
- mii lei -
SPECIFICATIE
|
Realizat
01.01 - 30.09. 2012
|
Realizat
01.01 - 30.09. 2013
|
DIFERENTE
(3-2)
|
%
grad de realizare (3/2)
|
1
|
3
|
3
|
4
|
5
|
Impozit profit
|
48.572,55
|
59.240,39
|
10.667,84
|
121,96
|
Impozit venit
|
149.774,08
|
166.483,52
|
16.709,44
|
111,16
|
TVA incasata
|
215.379,35
|
230,277,39
|
14.898,04
|
106,92
|
TVA restituita
|
112.555,84
|
117.715,86
|
5.160,02
|
104,58
|
TVA -
majorari
|
6.656,66
|
7.498,83
|
842,17
|
112,65
|
Alte venituri
|
19.145,81
|
34.377,29
|
15.231,48
|
179,56
|
Accize
|
4.669,47
|
3.826,10
|
-843,37
|
81,94
|
TOTAL BUGET DE STAT
|
331.642,08
|
383.987,66
|
52.345,58
|
115,78
|
Cresterea incasarilor pe total buget de stat in cursul
perioadei analizate, fata de aceiasi perioada a anului trecut cu 52.345,58 mii
lei (15,78 %) se datoreaza influentelor
favorabile determinate de depasirea veniturilor realizate la aproape toate
sursele de venit mai putin la accize care au scazut cu 843,37 mii lei (18,06 %),
astfel:
- impozitul pe profit a crescut cu cu 10.667,84 mii lei (21,96 %);
- impozitul pe venit a fost
depasit cu 16.709,44 mii lei ( 11,16 %);
- taxa pe valoarea adaugata incasata a fost mai mare cu 14.898,04 mii lei(6,92
%);
- taxa pe valoare adaugata
restituita a fost mai mare cu 5.160,02 mii lei (4,58 %) influentand in mod negativ
cresterea bugetara;
- majorarile privind TVA au
crescut cu 842, 17 mii lei ( 12,65 %);
- categoria alte venituri a
crescut cu 15.231,48 mii lei ( 79,56 %).
Reducerea incasarilor la accize
fata de aceiasi perioada a anului precedent se datoreaza pe de-o parte faptului
ca multe din firmele care activeaza in zona bauturilor alcoolice si-au redus
activitatea, iar pe de alta parte faptului ca unele firme cu acest obiect de
activitate si-au mutat sediul in alte
zone ale tarii.
In cursul primelor noua luni din 2013
au fost infiintate un numar de 42.118
proceduri de executare silita
pentru recuperarea creantelor bugetare insumand 172.225 mii lei, dupa cum urmeaza:
- 42.118 somatii
comunicate pentru suma de 172.225 mii
lei, urmare carora s-a incasat suma de 63.635 mii lei;
- 20.667 popriri pe conturi pentru suma de 90.005 mii
lei, urmare carora s-a incasat suma de 39.732 mii lei;
- 1.251 popriri venituri terti pentru suma de 27.856 mii lei, urmare carora s-a incasat suma de 3.802
mii lei;
- 55 sechestre bunuri mobile pentru suma de 9.007 mii lei, urmare carora s-a incasat suma de 4.461
mii lei;
- 46 sechestre
bunuri imobile pentru suma de 8.896 mii lei, urmare carora s-a incasat suma de 3.098
mii lei.
Urmare a acestor
masuri s-au incasat in total creante bugetare restante in suma de 114.728 mii lei, ceea ce reprezinta 66,62 % din valoarea totala a creantelor
bugetare in suma de 172.225 mii lei ce urmau a fi recuperate urmare a
procedurilor de executare silita aplicate.
Pe bugete componente, recuperarea creantelor
bugetare aferente bugetului general consolidat de stat urmare a masurilor de
executare silita intreprinse in cursul primelor noua luni din 2013 se prezinta
astfel:
- mii lei -
SPECIFICATIE
|
SUME EXECUTATE
SILIT
01.01 - 30.09. 2013
|
SUME
INCASATE
URMARE A
EXECUTARII SILITE
01.01 - 30.09. 2013
|
Grad de incasare
%
|
Bugetul de stat
|
128.550
|
74.962
|
58,31
|
Bugetul
asigurarilor sociale de stat
|
31.698
|
28.699
|
90,54
|
Bugetul fondului
de
somaj
|
1.119
|
1.044
|
93,30
|
Bugetul
fondului national unic de
asigurari
de sanatate
|
10.858
|
10.023
|
92,31
|
TOTAL BUGET
CONSOLIDAT
|
172.225
|
114.728
|
66,62
|
Mentionam ca s-au luat masuri de
impulsionare a incasarii sumelor declarate de agentii economici si nevirate la
termenele legale de plata, prin notificarea acestora sau prin deplasarea
personalului propriu la sediul debitorilor, pentru comunicarea prompta a masurilor de executare silita.
In
vederea recuperarii creantelor bugetare institutia judeteana a finantelor publice a procedat
la somarea agentilor economici aflati in insolvabilitate sau incapacitate de
a-si achita restantele la bugetul consolidat al statului, in caz contrar
procedandu-se la declansarea procedurii de declarare a starii de faliment
conform prevederilor Legii nr. 85/2006 – legea insolventei. Din baza de date existenta reiese ca s-au initiat si
inregistrat in cursul primelor noua luni din 2013, la Tribunalul Maramures ,
un numar de 355 actiuni pentru declansarea procedurii de
declarare in stare de faliment pentru recuperarea de creante restante in suma
de 78.528 mii lei din care pe bugete componente:
- 62.248 mii lei aferente bugetului de stat
- 11.868 mii lei aferente bugetului
asigurarilor sociale
- 3.965 mii
lei aferente bugetului de sanatate
- 447 mii lei aferente bugetului de somaj.
In cursul perioadei analizate s-au recuperat,
pe aceasta cale, de la un numar de 225 contribuabili creante bugetare in suma
de aproape 2.552 mii lei .
In cursul perioadei
01.01 - 30.09.2013, Serviciul juridic din cadrul Administratiei
Judetene a Finantelor Publice Maramures a inregistrat un numar de 3277 dosare noi, astfel:
- 150 contestatii la executare formulate impotriva actelor de executare
emise de organele fiscale;
- 77 actiuni de contencios administrativ avand ca obiect contestatii
formulate impotriva actelor administrative fiscale intocmite de Activitatea de
Inspectie Fiscala si Directia Regionala
Vamala;
- 86
actiuni avand ca obiect drepturi banesti;
-
2.091 actiuni privind restituirea
taxei pe poluare conform OUG 50/2008;
- 50 dosare penale si de cercetare penala avind ca obiect
evaziune fiscala;
- 437 cauze
civile avind ca obiect uzucapiunea,
obligatia de a face despagubiri solicitate in temeiul Legii nr.10 /2001
pentru sporul de valoare adus imobilelor revendicate, actiuni in constatare;
- 22 plangeri formulate impotriva
proceselor verbale de contraventie incheiate de organele fiscale;
- 11 cauze civile avand ca obiect
Legea nr.221 /2009 privind despagubirile.
La dosarele noi de mai sus se
adauga dosarele aflate pe rolul instantelor, sflandu-se pe rol un numar total de 9.749 dosare.
Totalul sumelor aferente litigiilor
existente sunt de 1.352,25
mii lei si 215 mii euro.
In cursul perioadei analizate au fost preluate spre valorificare bunuri legal
confiscate sau intrate in proprietatea privata a statului in valoare de 542,23
mii lei, existand la finele perioadei bunuri de valorificat de 766,52 mii lei.
Totalul
bunurilor valorificate (cu precadere autovehicole, produse alimentare, mijloace
de plata in lei) in perioada analizata reprezinta 298,79 mii lei, valorificarea
facandu-se in principal prin vanzare directa (212,21 mii lei) sau prin
magazinul propriu (44,84 mii lei). Bunurile de aceasta natura existente in stoc la finele perioadei reprezinta 407,29 mii lei, din care 84,34 mii lei reprezentand contravaloarea
bunurilor greu vandabile.
In baza fiselor de inscriere intocmite
de organele fiscale competente, in cursul primelor noua luni din 2013 au fost inscrise in cazierul fiscal un
numar de 3.571 fapte, fiind eliberate 3049
certificate de cazier fiscal din care solicitate de persoane fizice un numar de
1.495 caziere si de persoane
juridice 1.554 caziere.
Comparativ cu activitatea desfasurata in perioada
silmilara a anului 2012 cand au fost eliberate un numar de 2.604 certificate de
cazier fiscal, in cursul anului 2013 pana la 30 septembrie au fost eliberate
cu 445 certificate de cazier fiscal mai mult.
Privitor
la activitatea registrului contribuabililor,
in cursul perioadei 01.01-30.09.2013, au fost
inregistrate un numar de:
- 8608 declaratii de inregistrare
fiscala pt persoane juridice,asocieri si alte entitati fara personalitate
juridica (formular 010);
-
144 declaratii de inregistrare pt
organizatii nonguvernamentale(formular
010);
-
16 declaratii de inregistrare fiscala pt
persoane fizice romane(formular 020);
- 53 declaratii
de inregistrare fiscala pt persoane fizice straine (formular
030);
- 48
declaratii de inregistrare fiscala /declaratie de mentiuni pt institutii
publice (formular 040);
- 79 modificari de domiciliu fiscal al contribuabilului (formular 050) din care:
- 31 firme sosite in judet ,
- 29 firme plecate in alte localitati,
- 19 persoane fizice cu modificarea domiciliul fiscal din care
8 persoane fizice au plecat si 11 persoane fizice au sosit;
- 60 declaratii de inregistrare fiscala pt
sediile secundare care potrivit legii au obligatii de plata (formular 060);
- 979 declaratii de inregistrare fiscala pt
sediile secundare ;
- 183 declaratii
de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pt persoanele impozabile
inregistrate in scopuri TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca
perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in
Romania (formular 092);
- 45 declaratii
de inregistrare in scopuri de TVA /declaratie de mentiuni a altor persoane care
efectueaza achizitii intracomunitare (formular
091);
- 249
declaratii de menţiuni (formularul 096)
privind anularea înregistrării în scopuri de TVA în cazul persoanelor
impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal,
care în cursul unui an calendaristic nu depăşesc plafonul de scutire prevăzut
la art.152 din Codul fiscal (OPANAF 13/2011);
- 1.741 certificate de
depunere a declaratiilor on-line (formular 150) ;
- 14 cereri de revocare a semnaturii digitale
on-line (formular 151);
- 542 declaratii de inregistrare fiscala
/mentiuni pentru persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod
independent sau exercita profesii libere (formular 070) modificare vector fiscal;
- 80 adeverinte
pentru publicarea in Monitorul Oficial a pierderii codului fiscal;
- 830
certificate de inregistrare in scopuri
TVA;
- 1 societate comerciala a fost inregistrata in scopuri TVA la solicitarea
inspectiei fiscale;
- 7 persoana fizica a fost inregistrata in scopuri TVA la solicitarea
inspectiei fiscale;
- 93 societati comerciale au fost
reinregistrate ca si platitori TVA deoarece le-a fost anulat codul de platitor TVA
pentru depunere deconturi in zero conform ordinului 700 /2012 sectiunea 5;
- 69 societati comerciale s-au reinregistrat
ca si platitori TVA dupa ce le-a fost
anulat codul de platitor TVA urmare a nedepunerii decontului TVA conform ordinului 700
/2012 sectiunea 4;
- pentru 22 societati comerciale s-a
procedat la corectia materiala privind anularea inregistrarii conform ordinului
700 /2012 capitolul IV;
- pentru
2.572 persoane juridice inactive si reprezentanti legali ai acestora a fost
intocmita fisa 506 de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea
fiscala;
- pentru 121
de firme care au cesionat parti sociale au fost intocmite adrese catre
unitatile fiscale unde sunt arondate fiscal;
- 541
de mentiuni de dizolvare, radiere si numire lichidatori urmare comunicarii Oficiului National al Registrului Comertului in baza
protocolului nr.55997 /320746 /2006;
- 306
persoane juridice reactivate si reprezentanti legali ai persoanelor juridice
declarate inactive au fost actualizati prin fisele de actualizare in cazierul
fiscal, declaratia 508 (cf. O.P.M.F.P nr.2696 /24.10.2011);
- 34 bilanturi de lichidare a
societatilor comerciale;
- 39 declaratii de confirmare a
calitatii de intreprindere mica si mijlocie;
-
pentru 11 societati comerciale s-au calculat indicatorii de bonitate
financiara;
- au
fost intocmite 15 declaratii 152 pentru utilizarea certificatului digital
calificat (accesul direct pe internet al
firmei la dosarul fiscal )conform OPANAF 230/2013;
- au fost transmise 960 notificari
agentilor economici pentru nedepunerea situatiilor financiare anuale la
31.12.2012 conform Legii Contabilitatii.
Pentru informarea
contribuabililor, în cursul perioadei
01.01 - 30.09.2013:
- s-au organizat
36 întalniri cu contribuabilii la sediul
D.G.F.P. Maramureş, la care au participt un numar de 589
contribuabili;
- s-a
raspuns unui numar de 571 intrebari adresate in scris de catre contribuabili persoane fizice si
juridice si unui numar de 161 de email-uri, precum si la 6.532 solicitari telefonice;
- au fost publicate
in presa scrisa 37 de articole pentru informarea contribuabililor privitor la
schimbarile legislative;
- au avut loc 30 aparitii radio-tv, ocazie cu care au
fost prezentate unele modificari legislative cu aplicabilitate in activitatea contribuabililor;
- au fost editate si distribuite
contribuabililor 39 materiale informative referitoare la modificarile legislative, obligatiile contribuabililor
precum si modalitatea de indeplinire a obligatiilor declarative si de plata a
obligatiilor fiscale;
- au fost puse la
dispozitia contribuabililor, la sediul
institutiei pliante si materiale informative, comunicate de presa
referitoare la modificarile legislative;
- s-au intocmit si publicat
in presa locala comunicate de presa referitoare la modificarile legislative;
- s-au distribuit
chestionare prin care s-a solicitat contribuabililor persoane fizice si
juridice sa-si exprime parerea referitor la motivele pentru care au venit la
administratie, la solicitudinea personalului din cadrul institutiei fiscale, la nemultumirile pe care le au in
legatura cu serviciile care le sunt oferite;
- s-au
desfasurat actiuni de formare si perfectionare a personalului, s-au
prelucrat 54 tematici referitoare la acte normative la care au participat 599 cursanti ;
- s-au postat pe site-ul ANAF un numar de 30
intrebari-raspuns ca ajutor pentru contribuabili in clarificarea anumitor spete legate de
fiscalitate.
B. ACTIVITATEA DE
INSPECTIE FISCALA
In cursul primelor
noua luni 2013 au fost verificati 3.695 agenti economici, incheindu-se 4.412
acte de inspectie fiscala, ceea ce reprezinta circa 8,84 % din totalul
contribuabililor activi, persoane fizice si juridice, inregistrati in
evidentele Administratiei Judetene a Finantelor Publice Maramures ca platitori
de impozite si taxe la bugetul general consolidat de stat la 30.09.2013.
In urma inspectiilor fiscale intreprinse
a fost atrasa la bugetul de stat suma de 90.632
mii lei reprezentand:
- diferente fata de
evidenta agentilor economici.....70.627 mii lei ( 77,92 %)
- majorari de
intarziere calculate……………………..18.926 mii lei ( 20,89 %)
- amenzi aplicate
………………………………………... 1.079 mii lei ( 1,19 %).
Din totalul de 90.632 mii lei suma stabilita suplimentar, a fost
incasata suma de 32.612 mii lei,
ceea ce reprezinta 35,98 %.
Componenta surselor atrase stabilite, pe principalele
venituri ale bugetului de stat, se prezinta astfel:
- TVA
…………………………………………………… 63.756 mii lei ( 70,35%)
- impozit pe
profit………………………………………22.604 mii lei ( 24,94%)
- impozit pe venit
…………………………………… 3.813 mii lei ( 4,21%)
- alte
impozite............................................................... 459 mii lei ( 0,50 %).
In perioada 01.01 - 30.09.2013 au fost efectuate 671 verificari
privind contributiile sociale datorate de agentii economici, fiind atrasa la
bugetul general consolidat al statului din aceasta sursa, suma de 99 mii lei
reprezentand:
- contributii la asigurarilor
sociale de stat …………… 66 mii lei
( 66,67 %)
- contributii la fondul
national unic de asigurari
sociale de sanatate ……………………………………… 29 mii lei ( 29,29 %)
- contributii la bugetul fondului de
somaj ……………… 4 mii
lei ( 4,04%).
Din cei 3.695 contribuabili verificati,
in cursul perioadei, un numar de 2.160 (58,46 %) sunt societati comerciale cu capital privat, iar
un numar de 1.535 ( 41,54 %) sunt persoane fizice autorizate.
C.ACTIVITATEA DE
SOLUTIONARE A CONTESTATIILOR URMARE
A CONTROLULUI FISCAL INTREPRINS PRIN
ACTIVITATEA DE
INSPECTIE
FISCALA
Impotriva
masurilor dispuse prin actele de inspectie fiscala intocmite de Activitatea de
Inspectie Fiscala Maramures s-au depus in cursul perioadei analizate pana la
data preluarii acestei activitati la Directia Generala
Regionala a Finantelor Publice Cluj Napoca, un numar de 81
contestatii in valoare de 22.725,31
mii lei, fiind solutionate un numar
de 74 contestatii in valoare 17.679,37 de mii lei . Mentionam ca existau in sold la inceputul perioadei nesolutionate un numar
de 8 contestatii in valoare de 1.471,49 mii lei.
Din punct de
vedere al modului de solutionare, situatia se prezinta astfel:
- 54 contestatii in valoare de 15.053,54
mii lei au fost respinse;
- 13 contestatii
in valoare de 285,20 mii lei au fost admise ;
- pentru 3 contestatii in valoare de 516,08 mii lei au
fost desfiintate actul de inspectie fiscala ;
- pentru
3 contestatii in valoare de 1.821,05 mii lei a fost suspendată solutionarea;
- 1 contestatie in valoare de 3,5 mii lei a fost trimisa
spre solutionare altor organe.
D.ACTIVITATEA DE AUDIT PUBLIC INTERN
În cursul
perioadei analizate pana la data preluarii acestei
activitati la Directia Generala
Regionala a Finantelor Publice Cluj Napoca, conform planului anual, auditorii au
abordat următoarele domenii:
- evidenţă pe plătitori persoane fizice;
- tehnologia informaţiei;
- achiziţii publice;
- rambursare TVA;
- evaluarea activitatii de audit public intern la
nivelul Unitatilor administrativ – teritoriale.
În cazul celor misiunlor de audit
publlic intern care au vizat activităţi desfăşurate in cadrul Finantelor
Maramureş, obiectivele avute în vedere de către auditori au constat în :
- evaluarea activităţii desfăşurate în cadrul
strucurii auditate;
- evaluarea sistemului de control intern al
structurilor auditate;
3- evaluarea activităţilor
întreprinse în vederea reducerii vulnerabilităţii la corupţie.
In cazul misiunii de evaluare a activităţii
de audit public intern desfăşurată la nivelul Unitatilor administrativ – teritoriale, obiectivele au vizat :
- modul de organizare a
structurii de audit public intern in cadrul entităţii;
- managementul activităţii de audit public inetrn;
- activitatea de planificare a auditului public
intern;
- modul de respectare a Codului etic, precum şi a
Normelor metodologice si a procedurilor de lucru in desfăşurarea misiunilor de
audit public intern;
- calitatea rapoartelor de audit public intern;
- urmărirea implementării recomandărilor formulate in
rapoartele de audit public intern;
-organizarea sistemului de raportare asupra
activităţii de audit public intern in cadrul entităţii.
E.ACTIVITATEA DE TREZORERIE SI CONTABILITATE
PUBLICA
In primele 9 luni ale anului 2013 prin cele 5 trezorerii teritoriale
s-au realizat operatiuni de incasari si
plati in numerar, rascumparari de certificate de trezorerie, alimentari si
depuneri de numerar la banci in suma de 224.955 mii lei din care :
- incasari de impozite si taxe in suma de .........................
193.981 mii lei
- plati pentru salarii in suma de
...........................................12.307 mii lei
- plati cu caracter social in suma de ...................................12.128
mii lei
- rascumparari de certificate de trezorerie in suma de
..........340 mii lei. Activitatea de
trezorerie si contabilitate publica din judetul nostru deserveste un numar
de cca 330 institutii publice care au
deschise in trezoreriile locale un numar de peste 7.000 de conturi.
O alta categorie de clienti
deserviti de trezorerie o reprezinta persoanele juridice si fizice (agenti
economici, asociatii familiale si independenti) platitori de impozite si taxe care sunt in numar de peste
12.000 si pentru care sunt deschise cca 100.000 conturi analitice.
Pe baza operatiunilor de incasari si
plati inregistrate in trezoreriile operative s-au intocmit lunar conturile de
executie pentru toate bugetele, respectiv: bugetul de stat, bugetele locale,
bugetul asigurarilor sociale de stat,
bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, bugetul
trezoreriei statului.
In conformitate cu prevederile OUG nr.3/2013 - art.2-5 si a Normelor
metodologice aprobate prin OMFP 161/2013, in perioada 13.02.2013 –
29.03.2013 s-a asigurat atat informarea cat si indrumarea tuturor unitatilor
administrativ – teritoriale cu privire posibilitatea acestora de a contracta
imprumuturi pana la data de 29.03.2013 acordate de catre MFP din varsaminte din
privatizare, pentru achitarea arieratelor, cat si verificarea si transmiterea
catre MFP a dosarelor depuse de catre unitatile administrativ-teritoriale in
acest sens.
In
conformitate cu prevederile OMFP nr.241 2013 si-a OMFP nr.277/2013, in perioada
21.02.2013 - 0.03.2013 s-a acordat sprijin personalului implicat in actiunea de
verificare cu privire la arieratele si platile restante inregistrate de
unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale la data de 31.01.2013, s-au
centralizat si transmis catre MFP rezultatele verificarilor.
In
conformitate cu prevederile Legii nr.140/2013, a OUG nr.3/2013, respectiv a
OMFP 161/2013, s-a asigurat atat informarea si indrumarea tuturor unitatilor
administrativ - teritoriale cu privire posibilitatea acestora de a contracta
imprumuturi pana la data de 15.05.2013 acordate de catre MFP pentru achitarea
arieratelor, cat si verificarea si transmiterea catre MFP a dosarelor depuse de
catre unitatile administrativ- teritoriale in acest sens.
In conformitate cu prevederile art. 64 alin. 1
lit.d din OG nr.17/2013 si-a OMFP nr.1353/2013, in luna septembrie s-a asigurat
informarea si indrumarea tuturor unitatilor administrativ - teritoriale cu
privire la posibilitatea depunerii de cereri privind solicitarea de sume
defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, acestea centralizandu-se si transmitandu-se la MFP pentru aprobare. Pe luna
septembrie s-a aprobat si compensat suma de 12.375,35 mii lei.
In cursul primelor 9 luni ale anului
2013 prin Serviciul Asistenta Elaborarii si Executiei Bugetelor Locale s-au
desfasurat urmatoarele activitati:
-
s-a verificat si centralizat situatiile financiare in derulare in anul in curs pe
toate unitatile administrativ - teritoriale si a intocmit situatia
centralizatoare pe judet care s-a depus la Ministerul Finantelor Publice, la
termen;
-
s-a asigurat informarea si indrumarea tuturor unitatilor administrativ -
teritoriale precum si verificarea bugetelor locale in derulare in cursul anului 2013 si a intocmit situatia
centralizatoare pe judet pe care a depus-o la Ministerul Finantelor
Publice;
-
in fiecare luna pana in data de 15
a lunii s-au verificat,centralizat si s-au transmis la Ministerul Finantelor Publice la
termen executia cheltuielilor cu imprumuturile interne, executia veniturilor si
cheltuielilor din fonduri externe nerambursabile(preaderare), executia
veniturilor si cheltuielilor din venituri proprii si subventii si executia
veniturilor si cheltuielilor din bugetul local (Titlul VIII - Proiecte cu
finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare);
-
in fiecare luna pana in data de 20
a lunii s-au verificat , centralizat si
s-au transmis la Ministerul Finantelor
Publice la termen bilantul lunar si platile restante;
-
in fiecare luna pana in data de 22
a lunii s-a
verificat si s-a centralizat monitorizarea numarului de posturi si a cheltuielilor de
personal pentru fiecare tip de buget a unitatilor administrativ - teritoriale,
situatia centralizatoare depunandu-se la Ministerul Finantelor
Publice la termen.
ŞEF
ADMINISTRAŢIE
TEODOR LUPUŢI
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu