luni, 28 octombrie 2013

Realizările Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Maramureş în cursul primelor nouă luni ale anului 2013 comparativ cu aceiaşi perioadă a anului 2012

 Potrivit prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.74 /2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative  şi-a prevederilor Hotărârii de Guvern nr.520 /2013  privind organizarea şi funcţionarea ANAF, începând cu data de întîi august a.c., Direcţia Generală a Finanţelor Publice a judeţului Maramureş a fost reorganizată prin fuziune şi absorbţie în cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Cluj - Napoca, functionand ca si structura fara personalitate juridica sub denumirea de Administratia Judeteana a Finantelor Publice Maramures alaturi de AJFP Cluj, AJFP Bihor, AJFP Satu Mare, AJFP Salaj, AJFP Bistrita - Nasaud.
         
        Urmare a reorganizarii serviciile suport (resurse umane si salarizare, pregatire profesionala, contabilitate, audit, solutionarea contestatiilor, ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate,  verificare achizitii publice) au fost preluate de directia regionala, in cadrul AJFP Maramures fiind organizate ca structuri subordonate in locul fostelor administratii:
- Serviciul Fiscal Municipal Sighetu Marmatiei
- Serviciul Fiscal Orasenesc Targu Lapus
- Serviciul Fiscal Orasenesc Viseu de Sus
- Biroul Fiscal Comunal Somcuta Mare.
            
        Inaintea reorganizarii in statul de functii al Directiei Generale a Finantelor Publice Maramures figurau un numar total de 488 de posturi din care vacante un numar de 21 posturi. Prin aplicarea dispozitiilor ordonantei privind   reorganizarea ANAF au fost eliminate cele 21 posturi vacante, au fost preluate la regiune un numar de 19 persoane, un numar  de 3 persoane au fost transferate in interesul serviciului la ANAF, li s-au incheiat rapoartele de munca unui  numar de 25 de persoane, astfel ca in prezent in  statul de functii  al AJFP Maramures figureaza un numar total de 420 de posturi.

 A.  EXECUTIA  BUGETULUI GENERAL CONSOLIDAT DE STAT

Situatia realizarii veniturilor cuvenite bugetului general consolidat al statului pe total si pe bugete componente, in primele noua luni ale anului 2013, comparativ cu cele realizate in cursul aceleiasi perioade aferente anului 2012, se prezinta astfel:                                             
                                                                                    - mii lei -
SPECIFICATIE
REALIZAT
 01.01 - 30.09. 2012
REALIZAT
01.01 - 30.09.
 2013
Diferente
    (3-2)
         %
 (grad de
 realizare)
      (3/2)
1
2
3
4
5
Bugetul de stat
331.642,08
383.987,66
    52.345,58
115,78
Bugetul asigurarilor
sociale de stat
325.695,00
362.759,91
   37.064,91
       111,38
Bugetul fondului de
 somaj
 10.329,32
 11.204,27
      874,95
108,47
Bugetul fondului national unic de
 asigurari de sanatate
137.242,29
143.512,86
   6.270,57
104,57
TOTAL BUGET CONSOLIDAT
804.908,69
901.464,70
  96.556,01
112,00
                   
                  Se constata ca pe total buget consolidat veniturile incasate au crescut  fata de cele din primele noua luni ale anului  2012 cu  96.556,01  mii lei, ceea ce procentual reprezinta o depasire cu  12,00  %.
           Analizand realizarile pe bugete componente se constata ca fata de primele noua luni ale anului  2012, in cursul primelor noua luni ale anului  anului 2013 situatia se prezinta astfel:
- incasarile cuvenite bugetului de stat sunt in crestere cu   52.345,58  mii lei, ceea ce procentual reprezinta o depasire de   15,78 %;
- incasarile asigurarilor sociale de stat au cunoscut o crestere  cu   37.064,91 mii lei, adica procentual cu  11,38  %;
- bugetul asigurarilor fondului pentru somaj a inregistrat o cu crestere cu 874,95                   mii lei    ceea ce procentual reprezinta  8,47   %;
 - bugetul fondului national unic de asigurari sociale a crescut   cu  6.270,57 mii lei,  ceea ce procentual reprezinta  de  4,57 %.
                     Situatia incasarilor privind bugetul de stat  pe principalele surse de venit in cursul primelor noua luni ale anului  2013  comparativ cu primele noua luni ale anului  2012, se prezinta astfel:

                                                                                 - mii lei -
SPECIFICATIE
       Realizat
01.01 - 30.09. 2012
        Realizat
01.01 - 30.09. 2013
DIFERENTE
       (3-2)
%
grad de realizare                     (3/2)
1
3
3
4
5
Impozit profit
48.572,55
59.240,39
10.667,84
121,96
Impozit venit
149.774,08
       166.483,52
16.709,44
111,16
        TVA    incasata
215.379,35
230,277,39
14.898,04
106,92
         TVA   restituita
112.555,84
117.715,86
 5.160,02
104,58
         TVA  - majorari
    6.656,66
    7.498,83
    842,17
           112,65
Alte venituri
19.145,81
34.377,29
15.231,48
179,56
Accize
  4.669,47
3.826,10
    -843,37
 81,94
TOTAL BUGET DE STAT
       331.642,08
383.987,66
    52.345,58
115,78
Cresterea incasarilor pe total buget de stat in cursul perioadei analizate, fata de aceiasi perioada a anului trecut cu 52.345,58 mii lei (15,78 %) se datoreaza  influentelor favorabile determinate de depasirea veniturilor realizate la aproape toate sursele de venit mai putin la accize care au scazut cu 843,37 mii lei (18,06 %), astfel:
- impozitul pe profit a crescut cu cu 10.667,84 mii lei (21,96 %);
     - impozitul pe venit a fost depasit cu 16.709,44 mii lei ( 11,16 %);
     - taxa pe valoarea adaugata  incasata a fost mai mare cu 14.898,04 mii lei(6,92 %);
     - taxa pe valoare adaugata restituita a fost mai mare cu 5.160,02 mii lei (4,58 %) influentand in mod negativ cresterea bugetara;
     - majorarile privind TVA au crescut cu 842, 17 mii lei ( 12,65 %);
     - categoria alte venituri a crescut cu 15.231,48 mii lei ( 79,56 %).
     Reducerea  incasarilor la accize fata de aceiasi perioada a anului precedent se datoreaza pe de-o parte faptului ca multe din firmele care activeaza in zona bauturilor alcoolice si-au redus activitatea, iar pe de alta parte faptului ca unele firme cu acest obiect de activitate si-au mutat sediul  in alte zone ale tarii.

 In cursul primelor noua luni  din 2013  au fost infiintate un numar de  42.118  proceduri de executare silita pentru recuperarea creantelor bugetare insumand 172.225  mii lei, dupa cum urmeaza:
-   42.118  somatii comunicate pentru suma de   172.225 mii lei, urmare carora s-a incasat suma de 63.635 mii lei;         
-     20.667  popriri pe conturi pentru suma de 90.005 mii lei, urmare carora s-a incasat suma de 39.732 mii lei;
-        1.251   popriri venituri terti pentru suma de 27.856  mii lei, urmare carora s-a incasat suma de 3.802 mii lei;
-         55   sechestre bunuri mobile pentru suma de 9.007  mii lei, urmare carora s-a incasat suma de 4.461 mii lei;
-          46  sechestre bunuri imobile pentru suma de 8.896 mii lei, urmare carora s-a incasat suma de 3.098 mii lei.
     
Urmare a acestor masuri s-au incasat in total creante bugetare restante in suma de  114.728 mii lei, ceea ce reprezinta  66,62 % din valoarea totala a creantelor bugetare in suma de 172.225 mii lei ce urmau a fi recuperate urmare a procedurilor de executare silita aplicate.
      
       Pe bugete componente, recuperarea creantelor bugetare aferente bugetului general consolidat de stat urmare a masurilor de executare silita intreprinse in cursul primelor noua luni din 2013 se prezinta astfel: 

                                                                                       - mii lei -


SPECIFICATIE



SUME EXECUTATE
SILIT
01.01 - 30.09. 2013



SUME INCASATE
URMARE A EXECUTARII SILITE
01.01 - 30.09. 2013


Grad de incasare
              %
Bugetul de stat
128.550
74.962
58,31
Bugetul asigurarilor sociale de stat
  31.698
28.699
90,54
Bugetul fondului de
 somaj
    1.119
  1.044
93,30
Bugetul fondului national unic de
asigurari  de sanatate
10.858
10.023
92,31
TOTAL BUGET CONSOLIDAT
172.225
114.728
66,62

Mentionam ca s-au luat masuri de impulsionare a incasarii sumelor declarate de agentii economici si nevirate la termenele legale de plata, prin notificarea acestora sau prin deplasarea personalului propriu la sediul debitorilor, pentru comunicarea prompta  a masurilor de executare silita.

In vederea recuperarii creantelor bugetare institutia judeteana a finantelor publice a procedat la somarea agentilor economici aflati in insolvabilitate sau incapacitate de a-si achita restantele la bugetul consolidat al statului, in caz contrar procedandu-se la declansarea procedurii de declarare a starii de faliment conform prevederilor Legii nr. 85/2006 – legea insolventei. Din baza de date  existenta reiese ca s-au initiat si inregistrat in cursul primelor noua luni  din 2013, la Tribunalul Maramures, un numar de  355  actiuni pentru declansarea procedurii de declarare in stare de faliment pentru recuperarea de creante restante in suma de  78.528  mii lei din care pe bugete componente:
-   62.248  mii lei aferente bugetului de stat
      -   11.868 mii lei aferente bugetului asigurarilor sociale                            
            -    3.965 mii lei aferente bugetului de sanatate
      -        447  mii lei aferente bugetului de somaj.
         In cursul perioadei analizate s-au recuperat, pe aceasta cale, de la un numar de 225 contribuabili creante bugetare in suma de aproape  2.552  mii lei .
      
      In cursul perioadei 01.01 - 30.09.2013, Serviciul  juridic din cadrul Administratiei Judetene a Finantelor Publice Maramures a inregistrat  un numar de 3277 dosare noi, astfel:
-  150 contestatii la executare formulate impotriva actelor de executare emise de organele fiscale;
-  77 actiuni de contencios administrativ avand ca obiect contestatii formulate impotriva actelor administrative fiscale intocmite de Activitatea de Inspectie  Fiscala si Directia Regionala Vamala;
-    86 actiuni avand ca obiect drepturi banesti;     
-  2.091  actiuni privind restituirea taxei pe poluare conform OUG 50/2008;
-       50 dosare penale si de cercetare penala avind ca obiect evaziune fiscala;
-   437 cauze civile avind ca obiect uzucapiunea,  obligatia de a face despagubiri solicitate in temeiul Legii nr.10 /2001 pentru sporul de valoare adus imobilelor revendicate, actiuni in constatare;
-  22 plangeri formulate impotriva proceselor verbale de contraventie incheiate de organele fiscale;
-  11 cauze civile avand ca obiect Legea nr.221 /2009 privind despagubirile.
      La dosarele noi de mai sus se adauga dosarele aflate pe rolul instantelor, sflandu-se pe rol un numar total  de 9.749 dosare.
      Totalul sumelor aferente litigiilor existente  sunt de  1.352,25  mii lei si  215 mii euro.

In cursul  perioadei analizate au fost preluate spre valorificare bunuri legal confiscate sau intrate in proprietatea privata a statului in valoare de 542,23 mii lei, existand la finele perioadei bunuri de valorificat de 766,52  mii lei.
     Totalul bunurilor valorificate (cu precadere autovehicole, produse alimentare, mijloace de plata in lei) in perioada analizata reprezinta 298,79 mii lei, valorificarea facandu-se in principal prin vanzare directa (212,21 mii lei) sau prin magazinul propriu (44,84 mii lei). Bunurile de aceasta natura existente in  stoc la  finele perioadei reprezinta  407,29 mii lei, din care  84,34 mii lei reprezentand contravaloarea bunurilor greu vandabile.

        In baza fiselor de inscriere intocmite de organele fiscale competente, in cursul primelor noua luni din  2013 au fost inscrise in cazierul fiscal un numar de 3.571  fapte, fiind eliberate 3049 certificate de cazier fiscal din care solicitate de persoane fizice un numar de  1.495 caziere si de persoane juridice  1.554  caziere.
            Comparativ cu activitatea desfasurata in perioada silmilara a anului 2012 cand au fost eliberate un numar de 2.604 certificate de cazier fiscal, in cursul anului 2013 pana la 30 septembrie au fost eliberate cu  445 certificate de cazier fiscal mai mult.
         
         Privitor la activitatea registrului contribuabililor, in cursul perioadei 01.01-30.09.2013,  au fost inregistrate un numar de:
       - 8608 declaratii de inregistrare fiscala pt persoane juridice,asocieri si alte entitati fara personalitate juridica  (formular 010);
       -  144  declaratii de inregistrare pt organizatii nonguvernamentale(formular 010);
       -    16  declaratii de inregistrare fiscala pt persoane fizice romane(formular 020);
       -    53  declaratii de inregistrare fiscala pt persoane fizice straine  (formular 030);
       -   48 declaratii de inregistrare fiscala /declaratie de mentiuni pt institutii publice (formular 040);
       -   79 modificari de domiciliu fiscal  al contribuabilului (formular 050) din care:
- 31 firme sosite in judet ,
- 29 firme plecate in alte localitati,
- 19 persoane fizice cu modificarea domiciliul fiscal din care 8 persoane fizice au plecat si 11 persoane fizice au sosit;
 -   60 declaratii de inregistrare fiscala pt sediile secundare care potrivit legii au obligatii de plata (formular 060);
 -  979 declaratii de inregistrare fiscala pt sediile secundare ;
 - 183 declaratii de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pt persoanele impozabile inregistrate in scopuri TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania (formular 092);
-   45 declaratii de inregistrare in scopuri de TVA /declaratie de mentiuni a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare (formular 091);
      -  249 declaratii de menţiuni (formularul 096) privind anularea înregistrării în scopuri de TVA în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care în cursul unui an calendaristic nu depăşesc plafonul de scutire prevăzut la art.152 din Codul fiscal (OPANAF 13/2011);
      -  1.741  certificate de depunere a declaratiilor on-line (formular 150) ;
      -      14 cereri de revocare a semnaturii digitale on-line (formular 151);
       -  542 declaratii de inregistrare fiscala /mentiuni pentru persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere (formular 070) modificare vector fiscal;
      -   80 adeverinte  pentru publicarea in Monitorul Oficial a pierderii codului fiscal;
      -  830 certificate  de inregistrare in scopuri TVA;
      -  1   societate comerciala a fost  inregistrata in scopuri TVA la solicitarea inspectiei fiscale;
      -  7  persoana fizica a fost  inregistrata in scopuri TVA la solicitarea inspectiei fiscale;
      - 93 societati comerciale au fost reinregistrate ca si platitori TVA deoarece le-a fost anulat codul de platitor TVA pentru depunere deconturi in zero conform ordinului 700 /2012 sectiunea 5;
      - 69 societati comerciale s-au reinregistrat ca si platitori TVA dupa  ce le-a fost anulat codul de platitor TVA urmare a  nedepunerii decontului TVA conform ordinului 700 /2012 sectiunea 4;         
     - pentru 22 societati comerciale s-a procedat la corectia materiala privind anularea inregistrarii conform ordinului 700 /2012 capitolul IV;
    - pentru 2.572  persoane juridice inactive si  reprezentanti legali ai acestora a fost intocmita fisa 506 de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala;
    -  pentru 121  de firme care au cesionat parti sociale au fost intocmite adrese catre unitatile fiscale unde sunt arondate fiscal;
   -  541 de mentiuni de dizolvare, radiere si numire lichidatori  urmare comunicarii Oficiului  National al Registrului Comertului in baza protocolului nr.55997 /320746 /2006;     
  -  306 persoane juridice reactivate si reprezentanti legali ai persoanelor juridice declarate inactive au fost actualizati prin fisele de actualizare in cazierul fiscal, declaratia 508 (cf. O.P.M.F.P nr.2696 /24.10.2011);
       - 34 bilanturi de lichidare a societatilor comerciale;
       - 39 declaratii de confirmare a calitatii de intreprindere mica si mijlocie;
       -  pentru 11 societati comerciale s-au calculat indicatorii de bonitate financiara;
       - au fost intocmite 15 declaratii 152 pentru utilizarea certificatului digital calificat (accesul  direct pe internet al firmei la dosarul fiscal )conform OPANAF 230/2013;
      - au fost transmise 960 notificari agentilor economici pentru nedepunerea situatiilor financiare anuale la 31.12.2012 conform Legii Contabilitatii.

                  Pentru informarea contribuabililor,  în cursul perioadei 01.01 - 30.09.2013:
-   s-au organizat 36 întalniri cu contribuabilii la sediul  D.G.F.P.  Maramureş, la care au participt un numar de 589 contribuabili;
-   s-a  raspuns unui numar de 571 intrebari adresate in scris  de catre contribuabili persoane fizice si juridice si unui numar de 161 de email-uri, precum si la  6.532 solicitari telefonice;
- au fost publicate in presa scrisa 37 de articole pentru informarea contribuabililor privitor la schimbarile legislative;
 - au avut loc 30 aparitii radio-tv, ocazie cu care au fost prezentate unele modificari legislative cu aplicabilitate in activitatea contribuabililor;
-  au fost editate si distribuite contribuabililor 39 materiale informative referitoare la modificarile legislative, obligatiile contribuabililor precum si modalitatea de indeplinire a obligatiilor declarative si de plata a obligatiilor fiscale;
- au fost puse la dispozitia contribuabililor, la sediul  institutiei pliante si materiale informative, comunicate de presa referitoare la modificarile legislative;
- s-au intocmit si publicat in presa locala comunicate de presa referitoare la modificarile legislative;
  - s-au distribuit chestionare prin care s-a solicitat contribuabililor persoane fizice si juridice sa-si exprime parerea referitor la motivele pentru care au venit la administratie, la solicitudinea personalului din cadrul institutiei  fiscale, la nemultumirile pe care le au in legatura cu serviciile care le sunt oferite;
-  s-au  desfasurat actiuni de formare si perfectionare a personalului, s-au prelucrat 54 tematici referitoare la acte normative  la care au participat 599 cursanti ;
-  s-au postat pe site-ul ANAF un numar de 30 intrebari-raspuns ca ajutor pentru contribuabili   in clarificarea anumitor spete legate de fiscalitate.
     
                       B. ACTIVITATEA DE INSPECTIE FISCALA

In cursul primelor noua luni 2013 au fost verificati 3.695 agenti economici, incheindu-se 4.412 acte de inspectie fiscala, ceea ce reprezinta circa 8,84 % din totalul contribuabililor activi, persoane fizice si juridice, inregistrati in evidentele Administratiei Judetene a Finantelor Publice Maramures ca platitori de impozite si taxe la bugetul general consolidat de stat la 30.09.2013.
       In urma inspectiilor fiscale intreprinse a fost atrasa la bugetul de stat suma de     90.632 mii lei reprezentand:
-       diferente fata de evidenta agentilor economici.....70.627 mii lei ( 77,92 %)
-       majorari de intarziere calculate……………………..18.926 mii lei ( 20,89 %)
-       amenzi aplicate ………………………………………... 1.079 mii lei  (  1,19 %).
Din totalul de 90.632  mii lei suma stabilita suplimentar, a fost incasata suma de      32.612 mii lei, ceea ce reprezinta  35,98  %.
            Componenta surselor atrase stabilite, pe principalele venituri ale bugetului de stat, se prezinta astfel:
           -           TVA ……………………………………………………   63.756 mii lei  ( 70,35%)
-       impozit pe profit………………………………………22.604 mii lei  ( 24,94%)
-       impozit pe venit ……………………………………     3.813 mii lei    (  4,21%)
-       alte impozite............................................................... 459  mii lei   (  0,50 %).
 In perioada 01.01 - 30.09.2013 au fost efectuate 671 verificari privind contributiile sociale datorate de agentii economici, fiind atrasa la bugetul general consolidat al statului din aceasta sursa, suma de 99 mii lei reprezentand:
      - contributii la asigurarilor sociale de stat ……………    66  mii lei ( 66,67 %)
      - contributii la fondul national unic de asigurari
  sociale de sanatate ………………………………………    29  mii lei ( 29,29 %)
- contributii la bugetul fondului de somaj ………………   4  mii lei   (  4,04%).
         Din cei 3.695 contribuabili verificati, in cursul perioadei, un  numar de  2.160 (58,46 %) sunt  societati comerciale cu capital privat, iar un numar de 1.535 ( 41,54 %)  sunt  persoane fizice autorizate.       


                  C.ACTIVITATEA DE SOLUTIONARE A CONTESTATIILOR URMARE
                      A  CONTROLULUI FISCAL INTREPRINS PRIN ACTIVITATEA DE
                                                      INSPECTIE FISCALA

      Impotriva masurilor dispuse prin actele de inspectie fiscala intocmite de Activitatea de Inspectie Fiscala Maramures s-au depus in cursul perioadei analizate pana la data preluarii acestei activitati la Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Cluj Napoca, un numar de   81  contestatii in valoare de  22.725,31  mii lei, fiind solutionate un numar de  74 contestatii in valoare  17.679,37 de mii lei . Mentionam ca existau in sold  la inceputul perioadei nesolutionate un numar de 8 contestatii in valoare de 1.471,49 mii lei.
                  Din punct de vedere al modului de solutionare, situatia se prezinta astfel:
- 54 contestatii in valoare de 15.053,54  mii lei au fost respinse;
- 13  contestatii in valoare de  285,20 mii lei au  fost admise ;
pentru  3 contestatii in valoare de 516,08 mii lei au fost desfiintate actul de inspectie fiscala ;
     - pentru 3 contestatii in valoare de 1.821,05 mii lei a fost suspendată solutionarea;
-   1 contestatie in valoare de 3,5 mii lei a fost trimisa spre solutionare altor organe.
         
                       D.ACTIVITATEA DE AUDIT PUBLIC INTERN

         În cursul perioadei analizate pana la data preluarii acestei activitati la Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Cluj Napoca, conform planului anual, auditorii au abordat următoarele domenii:
- evidenţă pe plătitori persoane fizice;
- tehnologia informaţiei;
- achiziţii publice;
- rambursare TVA;
- evaluarea activitatii de audit public intern la nivelul Unitatilor administrativ – teritoriale.
       În cazul celor misiunlor de audit publlic intern care au vizat activităţi desfăşurate in cadrul Finantelor Maramureş, obiectivele avute în vedere de către auditori au constat în :
 - evaluarea activităţii desfăşurate în cadrul strucurii auditate;
 - evaluarea sistemului de control intern al structurilor auditate;
3- evaluarea activităţilor întreprinse în vederea reducerii vulnerabilităţii la corupţie.
       In cazul misiunii de evaluare a activităţii de audit public intern desfăşurată la nivelul  Unitatilor administrativ – teritoriale, obiectivele au vizat :
- modul de organizare a structurii de audit public intern in cadrul entităţii;
- managementul activităţii de audit public inetrn;
- activitatea de planificare a auditului public intern;
- modul de respectare a Codului etic, precum şi a Normelor metodologice si a procedurilor de lucru in desfăşurarea misiunilor de audit public intern;
- calitatea rapoartelor de audit public intern;
- urmărirea implementării recomandărilor formulate in rapoartele de audit public intern;
-organizarea sistemului de raportare asupra activităţii de audit public intern in cadrul entităţii.


E.ACTIVITATEA DE TREZORERIE SI CONTABILITATE PUBLICA


In primele 9 luni ale anului 2013 prin cele 5 trezorerii teritoriale s-au realizat  operatiuni de incasari si plati in numerar, rascumparari de certificate de trezorerie, alimentari si depuneri de numerar la banci in suma de 224.955 mii lei din care :
            - incasari de impozite si taxe in suma de ......................... 193.981 mii lei
            - plati pentru salarii in suma de ...........................................12.307 mii lei
            - plati cu caracter social in suma de ...................................12.128 mii lei
            - rascumparari de certificate de trezorerie in suma de ..........340 mii lei. Activitatea de trezorerie si contabilitate publica din judetul nostru deserveste un numar de  cca 330 institutii publice care au deschise in trezoreriile locale un numar de peste 7.000 de conturi.
            O alta categorie de clienti deserviti de trezorerie o reprezinta persoanele juridice si fizice (agenti economici, asociatii familiale si independenti) platitori de  impozite si taxe care sunt in numar de peste 12.000 si pentru care sunt deschise cca 100.000 conturi analitice.
            Pe baza operatiunilor de incasari si plati inregistrate in trezoreriile operative s-au intocmit lunar conturile de executie pentru toate bugetele, respectiv: bugetul de stat, bugetele locale, bugetul  asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul fondului national unic de  asigurari sociale de sanatate, bugetul trezoreriei statului.
                In conformitate cu prevederile  OUG nr.3/2013 - art.2-5 si a Normelor metodologice aprobate prin OMFP 161/2013, in perioada 13.02.2013 – 29.03.2013  s-a asigurat atat informarea  cat si indrumarea tuturor unitatilor administrativ – teritoriale cu privire posibilitatea acestora de a contracta imprumuturi pana la data de 29.03.2013 acordate de catre MFP din varsaminte din privatizare, pentru achitarea arieratelor, cat si verificarea si transmiterea catre MFP a dosarelor depuse de catre unitatile administrativ-teritoriale in acest sens.
            In conformitate cu prevederile OMFP nr.241 2013 si-a OMFP nr.277/2013, in perioada 21.02.2013 - 0.03.2013 s-a acordat sprijin personalului implicat in actiunea de verificare cu privire la arieratele si platile restante inregistrate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale la data de 31.01.2013, s-au centralizat si transmis catre MFP rezultatele verificarilor.
            In conformitate cu prevederile Legii nr.140/2013, a OUG nr.3/2013, respectiv a OMFP 161/2013, s-a asigurat atat informarea si indrumarea tuturor unitatilor administrativ - teritoriale cu privire posibilitatea acestora de a contracta imprumuturi pana la data de 15.05.2013 acordate de catre MFP pentru achitarea arieratelor, cat si verificarea si transmiterea catre MFP a dosarelor depuse de catre unitatile administrativ- teritoriale in acest sens.
In conformitate cu prevederile art. 64 alin. 1 lit.d din OG nr.17/2013 si-a OMFP nr.1353/2013, in luna septembrie s-a asigurat informarea si indrumarea tuturor unitatilor administrativ - teritoriale cu privire la posibilitatea depunerii de cereri privind solicitarea de sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale,  acestea centralizandu-se si transmitandu-se la MFP pentru aprobare. Pe luna septembrie s-a aprobat si compensat suma de 12.375,35 mii lei.
            In cursul primelor 9 luni ale anului 2013 prin Serviciul Asistenta Elaborarii si Executiei Bugetelor Locale s-au desfasurat urmatoarele activitati:
            - s-a verificat si centralizat situatiile financiare in derulare in anul in curs pe toate unitatile administrativ - teritoriale si a intocmit situatia centralizatoare pe judet care s-a depus la Ministerul  Finantelor Publice, la termen;
            - s-a asigurat informarea si indrumarea tuturor unitatilor administrativ - teritoriale precum si verificarea bugetelor locale in derulare in cursul  anului 2013 si a intocmit situatia centralizatoare pe judet pe care a depus-o la Ministerul Finantelor Publice;
            - in fiecare luna pana in data de 15 a lunii s-au verificat,centralizat si s-au transmis la Ministerul  Finantelor Publice la termen executia cheltuielilor cu imprumuturile interne, executia veniturilor si cheltuielilor din fonduri externe nerambursabile(preaderare), executia veniturilor si cheltuielilor din venituri proprii si subventii si executia veniturilor si cheltuielilor din bugetul local (Titlul VIII - Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare);
            - in fiecare luna pana in data de 20 a lunii s-au verificat , centralizat si
s-au transmis la Ministerul Finantelor Publice la termen bilantul lunar si platile restante;
            - in fiecare luna pana in data de 22 a lunii s-a  verificat si s-a centralizat monitorizarea  numarului de posturi si a cheltuielilor de personal pentru fiecare tip de buget a unitatilor administrativ - teritoriale, situatia centralizatoare depunandu-se la Ministerul Finantelor Publice la termen.

                                                                ŞEF ADMINISTRAŢIE
                                                                      TEODOR LUPUŢI


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu