vineri, 25 octombrie 2013

Interceptările în dosarul „Mită la Hidroelectrica"


 Vâlceanul Ioan Mihăilă, membru în cadrul Consiliului de Supraveghere al S.C. Hidroelectrica S.A. şi consilier al ministrului delegat pentru Energie, şi Eugen Brădeanu, director de trading în cadrul S.C. Hidroelectrica S.A., au fost arestaţi preventiv, instanţa de judecată hotărând să-i trimită pe cei doi în spatele gratiilor. Ei sunt acuzaţi de dare, respectiv luare de mită. Mita totală era de 2,8 milioane de euro şi urma a fi împărţită între trei-patru persoane cu putere de decizie.
Presa centrală a făcut rost şi de interceptările efectuate de SRI, sub coordonarea procurorilor anticorupţie. Aşadar, din convorbirile telefonice reiese că Remus Vulpescu – denunţătorul celor doi, a solicitat mita în avans, comunicându-le intermediarilor că nu are încredere să primească banii după încheierea contractului, pentru că nu ar fi avut, spune el, nicio garanţie că banii vor mai ajunge la el.
Citiţi în rândurile de mai jos interceptările în dosarul „Mită la Hidroelectrica" ce au ajuns în presă:
• BRĂDEAN EUGEN: Păi, asta e! Şi înseamnă doi virgulă opt! Plus-minus! Da' am zis doi virgulă opt, ca să nu ne încurcăm! Asta înseamnă jumate, care ce... o concesionez eu, unu virgulă patru milioane de euro!
• MIHĂILĂ IOAN: Deci, tu te descurci cu dumnealui pe aceşti doi euro!
• BRĂDEAN EUGEN: Păi, da! Păi, da! Asta am spus!
• MIHĂILĂ IOAN: Deci, jumătate din cei doi euro... unu'... din... adică, pe cei
doi lei...
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Din un... doi lei...
• MIHĂILĂ IOAN: Deci, un leu e al dumneavoastră... care se înmulţeşte cu două sute şi cu o mie... cu opt mii şapte sute... de patru ori. Eu am transmis că se vrea...
• BRĂDEAN EUGEN: Și atâta vine. Vine între doi șapte sute și trei milioane de euro ...[neinteligibil]...
• VULPESCU DUMITRU REMUS [se adresează lui BRĂDEAN EUGEN]: Stai, mă, că nu...!
• MIHĂILĂ IOAN: Eu am transmis că se vrea în avans de către un partener... n-am dat nume... o sută cincizeci de mii în avans... de... de euro.
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Da' eu am zis douăzeci la sută...poa' să fie...
• MIHĂILĂ IOAN: Am zis o sută cincizeci de mii!
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Bun!
• BRĂDEAN EUGEN: O.K.!
• MIHĂILĂ IOAN: În momentu' în care... eu am întâlnire azi-mâine cu ei, Nu m-am văzut, nu ştiu c-am venit. Le-am transmis telefonic, destul de codificat să aducă aceşti bani! Eu am să cer mai mult, pentru că şi mie şi nu ţi-o spun că... Tu eşti mai copilu' lu' tata, ai alte relaţii, eu tre' să îi muncesc banii! Dacă se aduc o sută cincizeci, ăia sunt ai dumneavoastră! Dacă se aduc mai mult, îi iau eu! Asta ar fi...
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Pe toţi?
• MIHĂILĂ IOAN: Păi, nu am spus? ...[râde]... Dacă aduc mai mult de trei sute, iar împărţim în două!
• BRĂDEAN EUGEN: Nu! Asta e de... de la... de peste limita ta, partea!
• MIHĂILĂ IOAN: Nu! Staţi! Avans! Avans! Deci, eu dacă... eu n-am dorit această cifră... De-aia am zis să facem calculu'...
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Dumneavoastră ştiţi cu cine vorbiţi! Eu nu!
• MIHĂILĂ IOAN: Eu ştiu cu cine vorbesc...
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Eu nu!
• MIHĂILĂ IOAN: Până la urmă tre' să deschidem cartea asta ...[neinteligibil]... Eu nu sunt un tip ...[neinteligibil]... Dar este un început foarte bun! Dacă mi-aduc o sută cincizeci şi eu zic că-mi aduc... o să vi-i dau dumneavoastră! Dacă aduc mai mult, până la trei sute, iau eu o sută cincizeci... dacă aduc peste trei sute, iar împărţim în două! Corect? Asta este ceea ce vorbim şi ceea ce o să discutăm şi cu ei!
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Bun! Acuma, mare atenţie! Eu nu umblu cu bani! Deci, mie îmi spuneţi când, trimit pe cineva, vă spune...
• MIHĂILĂ IOAN: Vreţi banii afară?
• VULPESCU DUMITRU-REMUS: Aş prefera!
• MIHĂILĂ IOAN: Da.
  • VULPESCU DUMITRU REMUS: Deşi, ştiţi cum e cel mai bine ca să nu ne complicăm? Faceţi un offshore şi mi-l predaţi cu tot cu acte şi cu extrasu ' de cont. Sau dacă n-aveţi gata făcut şi durează discutăm altfel.
• MIHĂILĂ IOAN: Nu, atuncea facem aşa! O să opereze această afacere cineva, ăştia care ţi-au adus contractul. În acest contract o să se facă nişte contracte de comision. Şi atuncea vă fac un offshore, e o explicaţie, care operează direct în contract. Deci, ce rău e în asta?

**********

• BRĂDEAN EUGEN: Când e vorba de unu virgulă patru... milioane! Nu de zero-opt!
• MIHĂILĂ IOAN: Zic: „Lasă-mă, că discut eu! Şi în mine cred că are încredere!"
• BRĂDEAN EUGEN: Dacă e așa. Deci, e vorba de unu virgulă patru! Nu de zero-opt!
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Unu virgulă patru...?!
• BRĂDEAN EUGEN: De tine vorbesc! Milioane!
• VULPESCU DUMITRU REMUS: A!
• BRĂDEAN EUGEN: Vorbesc de tine!
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Cu mai cine?
• BRĂDEAN EUGEN: Cu mine, la fel! Unu virgulă patru cu unu virgulă patru!
• VULPESCU DUMITRU REMUS: A! O.K.!

**********

• BRĂDEAN EUGEN: Deci, eu presupun că, în afară de cei patru, cum ar veni, este... părerea mea este şi NIŢĂ(ministrul delegat pentru Energie în Guvernul României) inclus şi... probabil încă... probabil, vreun băiat cu ochii albaştri ...[neinteligibil]...
• BRĂDEAN EUGEN: Şi ei sunt convinşi...
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Hm?
• BRĂDEAN EUGEN: Presupun că mai e şi vreun alt băiat cu ochii albaştri, probabil, cumva, care-l protejează pe el şi nu ştiu ce ci... Acuma, cine, nu ştiu.

**********

• RĂDEAN EUGEN: Da' nu... da' nu... şi nici nu... da' n-are, n-are legătură cu tine. Nimeni nu ştie ...[neinteligibil]...
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Păi şi eu ce garanţie am că tu...?
• BRĂDEAN EUGEN: Da' cu tine... că-ţi dau cuvântul meu, îţi dai seama! Nu se pune problema! Îţi dai seama că nu fac tâmpenii din astea. Că altă variantă n-am. Nimeni n-o să-ţi plătească în avans, îţi dai seama. Nu-i vreun contract de consultanţă sau ceva. • VULPESCU DUMITRU REMUS: Aşa. Şi eu, dup-aia, dacă îmi iau ţeapă, te alerg pe tine sau ce fac?
• BRĂDEAN EUGEN: Da' nu-ţi iei! Al...
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Nu, nu!
• BRĂDEAN EUGEN: Zi propunerea ta, atuncea, na! Şi o pun, o ridic. Nu-i problemă. Că oricum eu nu folosesc numele tău, îţi dai seama, nu se pune preoblema. Asta e numai între mine şi tine. Nici...
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Nici...
• BRĂDEAN EUGEN: Absolut nimeni nu s-ar... şti. Zi-mi propunerea ta şi ce pro...care e propunerea ta, aşa zic și eu mai departe. Nu-i problemă.
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Nu. Nu. Deci... în nici un caz nu merg pe încredere.

*********

• MIHĂILĂ IOAN: Nu. E o afacere bună! Zic eu un început al colaborării noastre. La noi doi mă refer, că el este un executant, dacă nu e cuminte îl dăm afară(n.n. referire la inculpatul Brădean Eugen)
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Sau nu-i prelungim mandatu'!
• MIHĂILĂ IOAN: Păi, e tot aia! Problema cu... avansamentu' acestei bucăţi lichide n-am luat-o în calcul. Oamenii sunt foarte serioşi, nu e problemă. Eu garantez acea cifră, că nici mie nu mi-ar sta rău. O să am o discuţie zilele ăstea cu... Vorbim aceeaşi limbă, da?
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Da! Da!
• MIHĂILĂ IOAN: Deci, e vorba de o su... de o sumă minimă de o sută cincizeci...
• VULPESCU DUMITRU REMUS: De mii de euro!
• MIHĂILĂ IOAN: Da! Nu... nu mai pomenim.
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Da.
• MIHĂILĂ IOAN: Care, spun că şi pe mine m-ar interesa...
• VULPESCU DUMITRU-REMUS: Nu, pe mine nu mă interesează asta, pe mine mă interesează...
• MIHĂILĂ IOAN: Nu...
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Discuţia de ansamblu.
• MIHĂILĂ IOAN: Discuţia de ansamblu este cea care v-a prezentat-o, că nu cred că vă minte.
• VULPESCU DUMITRU REMUS: Nici eu nu cred.

• MIHĂILĂ IOAN: Eu nu l-am văzut...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu