duminică, 27 octombrie 2013

INVAZIA LUPILOR

 În Balcani se-nmulţesc lupii,
E o patrie a lor -
Când se-mpuţinează hrana
Fac haite de migratori.

 Când Dunărea se îngheaţă
De haitele o trec spre noi
Bucuroşi nevoie mare,
Intrând în turme de oi.

 Îşi formează urlători,
Vin flămînzi aduşi de vânt,
Nu au carne, scormonesc zăpada
Şi se-ncarcă cu pământ.

 De o asemenea haită
Am fost aşteptat şi eu
După jumătatea nopţii
I-am găsit în drumul meu.

 Singur, curaj atuncea
 I-am numărat cu mult greu
 Dintre care numai unul
 S-a sculat a mă petrece.

 Erau culcaţi pe zăpadă
 În marginea estică de sat
 Se hrăniseră cu şase oi
 Erau sătui şi m-au lăsat.

 Aveam două cartuşe-n puşcă
 Dar ce puteam face cu ele?
 La 12 lupi cu pielea groasă,
 Iar eu cu alicele mele.

 I-am mulţumit a doua zi
 Lui nea Vitică, un om din sat,
 Din oile lui lupii erau sătui
 De pe mine m-au iertat.

 Scăpasem în trei ani de război
 Din atîtea ploi de gloanţe,
 Ca acum, câteva oi
Să mă-ncarce de speranţe.

 MIHĂILESCU PETRE ION

(Reproducere din volumul „Amintiri amare“)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu