Care sunt cele mai frecvente trucuri pe care le folosesc
angajatii restaurantelor si ce trebuie sa faci ca sa nu te lasi pacalit. Atunci
cand mergi la restaurant si ai senzatia ca esti inselat, cel mai probabil chiar
esti, anunta abcnews.go.com. Site-ul american a alcatuit o lista cu cele mai
frecvente 10 tertipuri pe care restaurentele le folosesc ca isi asigure
profitul, in speranta ca cititorii vor fi mai greu pacaliti pe viitor.
1. A doua cea mai
ieftina sticla de vin are cel mai mare adaos comercial. De cele mai multe
ori clientii vor sa cheltuie cat mai putini bani, fara sa dea impresia ca sunt
zgarciti. Astfel, cei mai multi clienti aleg a doua cea mai ieftina sticla de
vin, crezand ca intrunesc ambele conditii. Vestea proasta este ca restaurantele
au dedus aceasta manevra, asa ca al doilea cel mai ieftin vin are cel mai mare
adaos comercial, astfel ca restaurantul obtine cel mai mare profit. In caz ca
vreti sa economisiti bani, alegeti cea mai ieftina sticla, fara sa tineti cont
de impresia pe care o faceti ospatarului.
2. Timpul de
asteptare este fictiv. Se intampla des ca un timp de asteptare de 15 minute
sa se transforme in jumatate de ora, sau viceversa. Asta pentru ca persoanele
care conduc clientii la mese inventeaza, pur si simplu, aceste durate si, de
cele mai multe ori, perioada pe care o anunta este mai lunga decat cea reala.
Aceasta tactica are doua avantaje: in primul rand, clientii vor fi
recunoscatori atunci cand sunt condusi la mese mai repede decat se asteptau si
in al doilea rand, un timp de asteptare lung ar putea sa determine consumatorii
sa se mute la bar, unde vor consuma in plus fata de ceea ce isi propusesera,
iar preturile sunt mai mari.
3. Restaurantele refolosesc
bautura pe care nu o beti. Sticlele de vin care nu sunt golite de clienti
sunt refolosite de personalul restaurantului. Acestia fie le vand din nou, la
pahar, fie le duc bucatarilor care le folosesc la gatit. Astfel, clientii sunt
sfatuiti sa comande bauturi imbuteliate si sa consume ceea ce au comandat, sau,
daca nu, sa isi ia sticla la pachet.
4. Specialitatile nu
sunt deloc speciale. De cele mai multe ori cand ospatarii recomanda cu
caldura un anumit fel de mancare, specialitatea casei, sau a bucatarului si
spun ca este minunat, sau extrem de gustos, probabil va mint. Angajatii sunt
motivati sa serveasca aceste feluri de mancare, uneori prim premii celor care
vand cel mai mult. Scopul specialitatilor este sa creasca pretul notei si sa
serveasca mancarea scumpa, care nu se vinde, asa ca este de preferat sa le
evitati.
5. "Facut in
casa"? Da, dar doar pe jumatate. De multe ori angajatii restaurantelor
nu mint atunci cand spun ca unele ingrediente sunt facute in casa. Ceea ce nu
va spun insa, e in casa cui sunt facute. Unele localuri comanda alimente facute
in casa, cum ar fi pastele, din alte locuri. Nu e iesit din comun nici ca
restaurentele sa foloseasca sosuri gata facute, la care adauga cateva
ingrediente, dupa care spun ca sunt pregatite acolo.
6. Ospatarii sunt
enervati de cererile speciale si au tendinta sa nu le onoreze. Sigur, se
poate ca unii clienti sa fie cu adevarat alergici la ceapa, dar numarul celor
care isi inventeaza probleme medicale pentru a se asigura ca primesc sau nu un
anumit ingredient, ii enerveaza pe ospatari. Daca aveti o cerere speciala,
spuneti adevarul, asa aveti multe sanse sa se indeplineasca.
7. Apa plata cu
lamaie e mai putin sanatoasa decat ati crede. Feliile de lamaie care se pun
in apa, cocktail-uri, sau ceaiuri sunt printre cele mai murdare alimente din
restaurant. De cele mai multe ori nu sunt spalate si sunt tinute in locuri in
care toti ospatarii sa ajunga usor. Acestia trec pe langa platourile cu felii
de lamaie si iau cate felii au nevoie, cu mainile goale, dupa ce au atins bani,
sau vase murdare. Aproape doua treimi dintre lamai sunt contaminate cu tot
felul de bacterii, arata studiile, asa ca cel mai bine este sa le evitati.
8. Putini clienti,
servire lenta. Majoritatea angajatilor prefera sa piarda timpul in zilele
in care volumul de munca e mic, sa stea pe Internet, sa barfeasca sau sa faca
glume cu ceilalti colegi si, intr-un final, sa se ocupe de toata treaba care
s-a acumulat. Ospatarii au aceeasi tendinta, astfel ca, atunci cand au putini
clienti, servirea tinde sa fie, paradoxal, mai slaba calitativ. Chiar daca un
restaurant aproape gol va face sa credeti ca veti primi mai multa atentie din partea angajatilor, cel mai
probabil nu va fi asa, ba dimpotriva.
9. Cafeaua pe care
tocmai ati comandat-o, s-ar putea sa fie decafeinizata. Reciproca e
valabila si multe dintre comenzile care implica o anumita optiune ajung sa fie
incurcate. Daca e tarziu, aproape de ora de inchidere, sau daca localu este
foarte aglomerat, ospatarii iau in general prima varianta disponibila si o
servesc.
10. Meniul este
aranjat in asa fel incat sa te faca sa cheltui mai mult. Tactica de a pune
preturile aproape de denumirea felului de mancare, fara a specifica insa
moneda, omitand semnul dolarului, spre exemplu, ar putea atrage atentia de la
cat costa produsul respectiv. Totodata, fonturile, incadrarile, incercuirile si
sublinierile sunt aranjate de asa maniera incat sa evidentieze produsele cele
mai scumpe. Concluzia? Cel mai reusit revelion e cel petrecut intre prieteni,
cu mancaruri si bautura aduse de acasa de catre petrecareti! Mediafax
I.C.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu