Ministrul Educatiei, Liviu Marian Pop, a considerat necesar
sa sublinieze ca exista decalaje foarte mari intre elevi, intre profesori si
intre unitatile scolare. De asemenea, acesta a mentionat ca incearca sa creeze
conditii de studii egale pentru elevi in unitatile scolare.
"Inca in România avem un decalaj foarte mare intre
elevi, avem un decalaj extraordinar intre profesori, avem un decalaj si mai
mare intre unitatile scolare si e necesar sa gandim cum evaluam sistemul de
educatie avand aceste decalaje", a declarat Pop la un workshop.
El a mentionat ca nu
sunt conditii de studii egale pentru elevi in unitati.
"Noi, la nivelul Ministerului Educatiei Nationale, am
inceput rescrierea planurilor-cadru pentru invatamantul preuniversitar. Avem
putini ani de la implementarea acestuia, continuam in toamna acestui an cu
planurile-cadru pentru invatamantul liceal si putem spune ca, dupa 20 si ceva
de ani, avem o prima etapa in rescrierea curricului national, insa este un
inceput, pentru ca nu avem finalizata formarea cadrelor didactice, nu avem
conditii de munca pentru profesori si de studii pentru elevi egale in orice
unitate scolara din Romania", a spus ministrul Educatiei.
El a informat ca
2.600 de unitati scolare sunt in programul de reabilitare, consolidare si
constructie, ca atare aproape 30% dintre unitatile scolare din România vor
arata in urmatorii doi ani mult mai bine.
"Corpul profesoral e intre doua extreme. Avem profesori
extraordinari, cu rezultate deosebite, inclusiv la olimpiadele internationale,
si mai avem aproape 1,5% dintre profesori necalificati. Clar ca si aici avem
cateva masuri la nivelul Ministerului Educatiei. Pe de o parte, legea
salarizarii unitare care a intrat in aplicare de anul acesta, pe de alta parte,
un program de formare a cadrelor didactice pe fonduri europene. 55.000 de
colegi de-ai nostri vor fi formati pe noile programe scolare (...). Cele doua
componente vor duce la o egalitate de sanse pentru toti elevii României. Asta
ne dorim", a mai declarat Pop.
Autor: Gavrila
Cristina
Sursa:
PortalÎnvăţământ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu