06.09.2024 de N. Grigorie Lăcrița
Cuprins:
1. Adio, Occident, bun venit, Asia!
2. Și de ce asta?...
3. Ce este de făcut?...
4. Câteva citate relevante pentru subiectul în discuție
1.Adio, Occident, bun venit, Asia!
Marea
majoritate a oamenilor nici nu-și imaginează ce se întâmplă în Asia, în general
și în China, în special.
Centrul
financiar al lumii, dar și cel de inteligență, se transferă în Asia.
Până
acum, peste 90% din marile invenții ale lumii au aparținut occidentalilor,
fiind primii în cursa descoperirilor, a inovațiilor, dar acest lucru tocmai se
schimbă sub ochii noștri.
Silicon Valley(California,
SUA) încă mai este cunoscut ca principalul centru de inovaţie din lume pentru
companiile de tehnologie; spun „încă mai este cunoscut” deoarece firmele
chineze „tac și fac”, și fac și mult și bine și în China și în toate țările
lumii.
Spre
exemplu, numai în Shenzen este un Hi-Tech Park[1]
cu 600.000 de programatori, unde, în medie, un apartament costă 1,6 milioane $
și salariul mediu este de 8.000 $.
La Shenzen
se plateste 2.000 $/lună chirie pentru un apartament. E nebunie.
Toate marile
corporații globale au birouri acolo.
Se consideră
că „Nu ești prezent la Shenzen, nu exiști la nivel global”.
În China, in iunie are loc bacalaureatul chinezesc.
Bacalaureatul din China este „cel mai înspăimântător examen al
maturității” din lume.
Copiatul
este pedepsit cu până la 7 ani de închisoare!
Elevii sunt
verificați cu drone și prin scanarea venelor din degete.
Două zile, 3 examene pe zi, fiecare a câte 2.5 ore.
În întreaga țară sânt oprite toate activitățile care pot deranja
examenul.
Pentru orice zgomotcare deranjează bacalaureatul, amenda este de 2.000
$.
Concurența
și dorința de a reuși a copiilor chinezi este la un nivel la care un copil
european ar claca psihic.
Este
imaginea unei țări care, într-adevăr, pune educația și învățământul pe primul loc.
Sunt facultăți chinezești cu 2.000 candidați pe un loc și nivelul de
inteligență este incredibil de ridicat.
În
competiția cu China, lumea „modernă” va pierde orice concurs în
viitor, din cauza atât al sistemului de educație, cât și al celui de învățământ.
Viitorul
este cu adevărat sumbru pentru țările cu puzderie de universități de tip SRL,
în care, pentru obținerea unei diplome, este suficientă plata taxelor și
prezența fizică la examene.
Și mai e un
alt factor foarte important:în timp ce în numeroase țări oamenii sunt obsedați
după banii fără muncă, chinezii sunt fanatici ai muncii.
Știu că acest lucru este greu de crezut pentru mulți,
dar angajații chinezi sunt gata să lucreze și gratis dacă e nevoie și li se dă
un obiectiv.
Spre
exemplu, angajații Huaweiau anunțat că sunt dispuși să lucreze gratis doua luni
pentru a ajuta compania să depășească un eventual impas.Huaweieste o
companie din China multinațională producătoare de echipamente de
telecomunicații, cu peste 210.000 de angajați dedicații muncii bine făcut, cu venituri
(ale firmei) de sute de miliarde de dolari anual, ale cărei produse și
servicii se desfac în mai mult de 170 de țări, printre care și în 45 dintre cei
mai mari 50 de operatori de telecomunicații din lume, iar prin rețelele sale, de
peste 1.500 pe întreaga planetă, produsele acesteia ajung la peste o treime din
populația lumii.
Când Asia a
fost zguduită de crahul financiar din 1997, coreenii din Sud au dat buzna la
bănci, benevol, „să-și depună aurul și bijuteriile, pentru a reface tezaurul
Băncii Centrale și a salva economia.
Niciodată nu
va avea loc așa-ceva la popoarele deznaționalizate prin procesul globalizării.
Alții fac invers: întrețin lenevia; plătesc bani mulți pentru
muncă puțină și prost făcută; se complac într-o birocrație crasă; tolerează
fraudarea grosolană a banului public; promovează unui mod de viață degenerativ, etc.
Competiția
cu China este pierdută de orice țară care duce asemenea politici economice și
sociale.
Educația și
fanatismul asiaticilor sunt greu de înțeles pentru occidentalii spălați pe
creier de globalizare, flowerpower, transgenderisme și curcubee.
În
fața „miracolului chinezesc”, singura
șansă a lumii occidentale de a-i mai face față este: să-și reformezesistemul de
educația, de învățământ;săpromovezemunca după adevăratele criterii ale
meritului personal și ale valorii-muncă;să pună invențiile și inovațiile în centrul preocupărilor sale.
În
loc să râdem și să-i ironizămpe asiatici că „sunt fanatici ai muncii”, ar trebui să învățăm lecțiile care le-au
asigurat succesul și să le aplicăm.
Dar asemenea lecțiisunt tot mai greu de aplicat într-o țară care a
promovat, zeci de ani, politici sociale
prin care;seîntreținelenevia; se plătesc bani mulți pentru
muncă puțină și prost făcută;există o birocrație crasă; se tolerează fraudarea grosolană a banului
public; se promovează un mod de viață degenerativetc.
2. Și de ce asta?...
1. Pentru că Occidentul și-au clădit
averea și prosperitateape seama(1) sclaviei și a furtului de ființe umane din
Africa și (2) furtuluibogățiilor materiale și de muncă vie din numeroase țări
de pe întreg pământul, timp de secole întregi, fără să plătească ceva.
Jurnalistul belgian Michel Collona
declarat:„Occidentul este doar o civilizație a hoților!
Dacă Spania și Franța în 17
secole s-au îmbogățit, a fost pentru că au furat aur și argint fără să
plătească nimic.Franța, Anglia și SUA s-au îmbogățit atât de mult datorităsclaviei și furtului de ființe umane din Africa fără să
plătească nimic.La fel, Belgia și Olanda sunt de 19 secole foarte bogate pentru
că au furat materii prime din Africa și Asia.În ultimii 500 de ani societățile
noastre occidentale au jefuit averea lumi a treia fără să plătească.Putem face
grafice pentru toate țările sărace din Africa și să arătăm cine le-a jefuit și
cum.Pe scurt, suntem – sau mai degrabă – unii dintre noi sunt, hoți, și deci am
devenit țări bogate pe seama altora!Ăsta este adevărul!”.
2. Pentru cădeclinul
Occidentului este accelerat și mai mult de o preocupare tot mai mare pentru
bunăstare prin jefuirea altor țări.
Pentru că bogăția imensă,
obținută prin furt, începe să corupă civilizația.Egoismul, lăcomia și vanitatea
dezrădăcinează virtuțile de dedicare, sacrificiu și datorie, care sunt norma într-o
societate bazată pe muncă cinstită și bine făcută.
În loc să privească banii ca
pe un produs al unei munci grele și al unei acțiuni virtuoase, tot mai mulți oamenii
trăiesc fără muncă, ca „asistați social”.
Prima direcție în care
bogăția dăunează civilizației este una morală...
Obiectivul tinerilor nu mai
este munca, faima prin meritul personal, onoarea, ci banii pe orice cale și
distracțiile pline de vicii.
În țările ajunse bogate prin
jaf, accesul la lux, la plăceri și la confort abundă chiar și la oamenii de
rând, care au ajuns sătrăiască bine fără muncă și să se răsfețe cu viciile.
O societate răsfățată începe
să putrezească pe dinăuntru.
Obișnuindu-se atât cu traiul
bun și fără muncă, cât și cu viciile, oamenii nu mai acceptă nici munca și nici
disciplina, pășind tot mai mult pe calea degenerării.
Prosperitatea a copt
principiul descompunerii.
3. Pentru că, după secole de colonialism, cei
exploatați vor prelua controlul lumii.
Exemplele cu China,
Japonia, Coreea de Sud, Taiwan, Singapore, Malaezia, India etc. sunt
edificatoare în acest sens.
Și
aceasta datorită și faptului că:
1) în timp
ce Occidentul
este preocupat de distrugerea rădăcinilor care i-au adus măreția
cultural-științifică și spirituală, este preocupat tot mai mult de promovarea
unui mod de viață degenerativ, precum transgenderismul, familia homosexuală,
schimbarea sexului, predarea sexului oral și anal de la clasele primare,
2) asiaticii
sunt preocupați de muncă, de păstrarea moralei sociale istorice șide
conservarea tradițiilor, atât de sănătoase; ei muncesc, nu au timp să se ocupecu
descoperirea de noi genuri fluide[un gen fluid
fiind un gencare se schimbă în timp sau
în funcție de situație, care oricând poate să fie bărbat, femeie sau neutru
(sau chiar nul, fără sex) sau orice alte identitate non-binară, sau o combinație
de identități.]
3. Ce este de făcut?...
Singura salvare a Occidentului va fi reîntoarcerea atât la valorile tradiționale
(abandonate, renegate), cât și laeducația și la învățământul careajută la
dezvoltarea vieții umane și sociale.
Acest
lucru este însă imposibil în situația de față, a globalizării, careurmăreștedispariția
identităților personale,a celornaționale și a ființelor umane naturale, așa cum
a fost lăsate de Dumnezeu.
Articol realizat în mare parte prin
compilare, din
următoarele surse:
Ion Coja. „Asia prima”, pe https://ioncoja.ro/asia-prima/
„Bacalaureatul
din China, «cel mai înspăimântător examen al maturității» din lume”, pe https://cotidianonline.ro/bacalaureatul-din-china-cel-mai-inspaimantator-examen-al-maturitatii-din-lume/
Michel Collon: „Occidentul este doar o civilizație a hoților!”, pe https://www.cotidianul.ro/michel-collon-occidentul-este-doar-o-civilizatie-a-hotilor/
Ion Coja Logo. „Cum a ajuns bogat Occidentul?”, pe https://ioncoja.ro/cum-a-ajuns-bogat-occidentul/
„Occidentul este doar o civilizație a hoților!!”, pe https://www.infobrasov.net/occidentul-este-doar-o-civilizatie-a-hotilor/
4. Câteva citate relevante pentru subiectul în
discuție
Educație și învățământ
„Educația este cea mai puternică armă ce o putem folosi
pentru a schimba lumea.” (Nelson Mandela)
►„Distrugerea oricărei națiuni nu necesită bombe atomice
sau rachete balistice intercontinentale.
Trebuie
doar scăderea calității învățământului și permisiunea fraudei la examenele
studenților.
Pacienții
mor în mâinile unor asemenea medici.
Clădirile
se prăbușesc, fiind construite de asemenea ingineri.
Banii
se pierd în mâinile unor asemenea economiști.
Dreptatea
se evaporă în mâinile unor asemenea judecători.
Crahul
învățământului este crahul națiunii.”
Acest
citat (în care sublinierile îmi aparţin), care circulă de mai mulţi ani în
numeroase limbi, este afișat pe o plăcuță a Universității Stellenbosch din
Africa de Sud. El rămâne impresionant prin adevărul pe care îl spune, în cea
mai frumoasă exprimare, despre importanța calităţii învăţământului în orice
societate.◄
„Fără creativitatenu există
soluţii la probleme, nu există o viziune a viitorului, nu există găsirea
oportunităţilor şi fructificarea lor, nu există alternative, nu există
exprimarea fiinţei umane la întregul ei potenţial.” (PeraNovacovici în
Descoperă-ţi vocaţia).
„Faceți din proști conducători și apoi vă
întrebați de unde vine dezastrul!” (Winston Churchill).
„Pretutindeni unde educația a fost
nesocotită, statul a primit din această pricină o lovitură funestă.”
(Aristotel)
„Fără școală să nu aștepte nimeni nici părinți buni,
nici fii buni, și prin urmare nici stat bine organizat și bine cârmuit și
păstorit.” (Ion Heliade Radulescu)
„Dacă credeţi că educaţia e costisitoare, ia să vedeţi cât de scumpă e ignoranţa”.
(Derek Bok).
„Analfabetul viitorului nu va mai fi cel care nu
știe să citească, ci acela care nu știe să înțeleagă.” (AlvinToffler).
„A repeta numai
ceea ce au spus alţii echivalează cu o infirmitate intelectuală”. (Pompiliu Marcea)
„Buna creştere a
tineretului este garanţia cea mai sigură a fericirii unui stat”.(Oxenstierna).
„Fără educaţie,
ce este omul? Un splendid sclav, un sălbatic al raţiunii.” (Joseph
Addison)
„De educaţia
poporului său depinde soarta întregii ţări.” (Benjamin Disraeli,
despre educație, destin)
„Imperiile viitorului vor fi imperiile minţii.” (Winston Churchill)
„Tot ceea ce
suntem este rezultatul a ce am gândit. Mintea este totul. Devenim ceea ce
gândim.” (Buddha)
Munca
„Ierarhia socială n-ar trebui să fie decât o
ierarhie a muncii.” (Mihai
Eminescu)
„Muncae singurul lucru care dă substanţă
vieţii.” (Albert Einstein)
„Bugetul trebuie echilibrat,
Tezaurul trebuie reaprovizionat,
Datoria publică trebuie micşorată,
Aroganţa funcţionarilor publici trebuie moderată şi
controlată,
Ajutorul dat altor ţări trebuie eliminat pentru ca
Roma să nu dea faliment.
Oamenii trebuie să înveţe din nou să muncească în loc să trăiască pe spinarea
statului”.
(Cicero, anul 55 înainte de
Hristos).
„Noi n-avem nici avere şi nici rude şi/sau prieteni care să ne ajute.
N-avem decât o singură şansă: să fim cinstiţi, să ne (auto)educăm, să muncim,
să ne sporim capacitatea de invenţie a creierilor noştri, care este
nelimitată şi care, pe zi ce trece, va deveni bunul cel mai preţios, cel mai
creator al fiecărui om, singura în stare să-ţi asigure prosperitate şi
siguranţă oriunde în lume”. (N. Grigorie Lăcriţa).
„Tinere!
Nu te-ai născut ca să munceşti; dar trebuie să munceşti ca să trăieşti”. (Pitagora. Legile morale şi politice).
Când statele pier
„Statele pier
atunci când nu sunt în stare să deosebească pe cei răi de cei buni.”
(Antisthenes, la DiogenesLaertius, 6, 1, 5)
„Muncim puţin, dar încă mai trăim bine prin sporirea datoriei
şi vânzarea bogăţiilor. România postdecembristă este într-o continuă
petrecere, lăsând calculul notei de plată pentru generaţiile viitoare.
Datoriile şi cheltuielile vor reduce nivelul de trai al urmaşilor noştri şi vor
face ca firmele româneşti să aibă o influenţă şi o importanţă tot mai mică în
afacerile mondiale”. (Prelucrare N.Grigorie.Lăcriţa după Benjamin M. Friedman – Day of
Reckoning).
„Ticăloşia câtorva
este o nenorocire pentru toţi.” (Syrus)
„Vremurile noastre sunt vremea
mediocrităţii, a lipsei de sentimente, a pasiunii pentru incultură, a lenei, a
incapacităţii de a te apuca de treabă şi a dorinţei de a avea totul de-a gata.”
(Feodor Mihailovici Dostoievski)
Pentru prea mult timp propaganda învingătorilor afost
făcută ca istorie a celor învinşi.
Lenevia
„Nimic nu îl epuizează și nu îl ruinează mai
mult pe om decât lenea permanentă.” (Aristotel)
„Nu
trebuie să-ţi faci prieteni decât dintre oamenii care muncesc. Omul leneş este
periculos pentru prietenii săi, caci
el neavând ce face vorbeşte despre ce fac şi ce nu fac prietenii săi, se
amestecă în treburile altora şi devine inoportun: iată pentru ce trebuie să fim
destul de înţelepţi ca să nu ne legam decât de oamenii care muncesc.” (Friedrich Nietzsche, Prietenie)
„Oamenii trebuie să înveţe din nou să muncească în loc să
trăiască pe spinarea statului”. (Cicero, anul 55 înainte de Hristos).
„Inaptocraţiaeste un sistem de guvernământ în care cei mai
incapabili de a guverna sunt aleşi de către cei mai incapabili de a produce,
şi care împreună cu ceilalţi membrii ai societăţii cei mai puţin în stare
să se întreţină singuri, sunt recompensaţi cu bunuri şi servicii care au fost
plătite prin confiscarea avuţiei şi muncii unui număr de producători aflat în
scădere continuă.” (după Jean d'Ormesson: Un nou cuvânt în dicţionarul Larousse
al limbii franceze).
„Lasă pe mâine ceea ce nu
vrei să faci niciodată.” (Pablo Picasso)
„Ce este omul când folosinţa
timpului său sunt numai somn şi mâncare, o vită şi nimic mai mult.” (William
Shakespeare)
„Leneşii au un mare avantaj: îi găseşte
moartea odihniţi.” (Vasile Ghica)
„Tinereţe leneşă, bătrâneţe păduchioasă.”
(Proverb românesc)
„Leneşul este fratele
cerşetorului.” (Proverb scoţian)
„A da de pomană leneşului înseamnă a-i semna certificat de lenevie.”
(Charles Spurgeon)
*
[1]Hi-techparkînseamnă o zonă specializată în cercetarea, dezvoltarea și aplicarea tehnologiilor înalte, alimentarea întreprinderilor de înaltă tehnologie, formarea resurselor umane de înaltă tehnologie și fabricarea și comercializarea produselor hi-tech, care are limite geografice definite și estestabilit prin reglementările Guvernului...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu