marți, 28 mai 2013

Poesis Izvoare Codrene - femeia care mi-a dat viață

i-am spus dintotdeauna MAMĂ

doar tata a făcut-o femeie
este femeia sau mama care a răbdat cel mai mult

a suferit fără să spună cuiva – mereu rugându-se lui Dumnezeu
a plâns când n-a văzut-o nimeni – mereu rugându-se lui Dumnezeu
nu știu când a fost fericită – doar când s-a rugat la Dumnezeu
nu știu când i-am spus MULȚUMESC – dar Dumnezeu m-a văzut
că ar fi trebuit să-i spun în fiecare secundă din viață

a plâns o dată cu mine
a plâns când m-a îmbrăcat să merg la Grădiniță
a plâns când n-a văzut-o nimeni
a plâns ... și încă mai plânge și azi

a plâns de bucurie când m-a auzit spunându-i prima poezie
învățată la Grădiniță, apoi la Școală
apoi am început să cresc și nu i-am mai spus nicio poezie
și pe cele care le-am știut le uitasem
mă făcusem deja mare

azi plânge de fericire că ne vede crescuți
oameni așezați la casa lor
unii spre bucurie mai au copii
MAMA de alaltăieri a devenit de ieri BUNICĂ

din lacrimile dumneaiei s-ar putea face un râu
anii au trecut prea repede și eu încă
nu i-am spus MULȚUMESC MAMĂ

poate scriindu-i un rând sau două
am să folosesc și acest cuvânt – dar nu știu cum să-l
potrivesc în frază
a plâns și când i-am cerut binecuvântare
s-a apropiat încet de mine și-a șters ochii plânși
s-a uitat în ochii mei a ridicat mâna dreaptă
și-a făcut semnul crucii pe capul meu
așa este creștinesc și-apoi ma sărutat

mi-a șters lacrima din ochi și m-a strâns în brațe
părintește – abia atunci am avut curajul să-i spun
MULȚUMESC MAMĂ – dar n-am apucat să-i spun
ÎȚI MULȚUMESC PENTRU TOT

Baia Mare – 1 martie 2013

                                                    VASILE BELE


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu