marți, 25 iunie 2013

Raport de activităţi în anul şcolar 2012/2013 - Profesor înv. primar Gelu Dragoş

                         

  1.  ASPECTE PRIVIND PLANIFICAREA ACTIVITĂŢII:

-         am întocmit planificările calendaristice în conformitate cu cerinţele programelor şcolare în vigoare;
-         la întocmirea proiectelor pe unităţi de învăţare am urmărit să realizez corelarea conţinuturilor cu obiectivele vizate precum şi alocarea resurselor de timp şi a modalităţilor de predare şi evaluare pentru a asigura ritmicitate în parcurgerea materiilor predate;
-         am întocmit proiecte de tehnologii didactice respectând metodologiile de elaborare la fiecare disciplină în conformitate cu prevederile curriculumului naţional;
-         proiectarea unităţilor de învăţare promovează activităţi  atractive centrate pe elevi ;
                      -    am  adecvat strategiile de predare şi metodologiile didactice la posibilităţile de învăţare  ale elevilor.

  1. ASPECTE PRIVIND IMPLEMENTAREA ŞI METODOLOGIA DE IMPLEMENTARE A ACTIVITĂŢILOR PROPUSE ÎN PLANIFICARE:
                -         am luat în considerare achiziţiile anterioare de învăţare a elevilor în procesul de învăţare a noilor cunoştinţe,am luat în considerare dezvoltarea laturii practice şi aplicative a achiziţiilor noi;
-         am extins utilizarea tehnologie informatice în interiorul disciplinelor biologie şi chimie prin realizarea unor lecţii în AEL ,lecţiile dovedindu-se  atractive şi  eficiente;
-         am lucrat diferenţiat cu elevii în funcţie de tipul de inteligenţă pentru a-i stimula în activitatea de învăţare;
-         am lucrat pe echipe pentru a le dezvolta spiritul de conlucrare,comunicare şi ajutor reciproc;
-         am folosit eficient materialul didactic din dotare şi am confecţionat cu elevii materiale didactice cu care am participat la expoziţii de materiale didactice organizate în judeţ sau în ţară;
-         am realizat cu elevii o expoziţie în şcoală cu ocazia zilelor de 8 MARTIE, Ziua Pământului,de Paşti , Ziua Europei;
-         elevii au realizat portofolii în care şi-au valorificat imaginaţia şi creativitatea;
-         utilizarea autoevaluării elevilor,a evaluărilor formative şi a feed-back-ului pentru optimizarea procesului de învăţare.




  1. ASPECTE PRIVIND EVALUAREA ŞI ANALIZA ACTIVITĂŢILOR:

-         am planificat activităţile de evaluare-iniţiale,formative şi sumative la nivelul fiecărei discipline;
-         am realizat activitatea de evaluare şi am înregistrat progresul elevilor prin menţionarea unor obiective de îmbunătăţire a progresului şcolar;
-         se evidenţiază un real progres la nivelul majorităţii elevilor,mulţi ajungând la calificative  mai mari în semestrul II faţă de sem.I;
-         în cadrul evaluării am folosit atât fişe de evaluare în care am îmbinat mai multe tipuri de itemi cît şi evaluarea orală sau pe baza portofoliilor întocmite pe unităţi de învăţare sau la finalul unui modul.
-         am folosit cu precădere stimulii pozitivi de apreciere spre a-i încuraja mai ales în procesul lor de autoevaluare şi interevaluare
-         am încurajat activităţile practice şi creativitatea elevilor în rezolvarea unor sarcini de lucru

  1. ACTIVITATEA EDUCATIVĂ

-         în activitatea mea de învăţător la clasa a IV a am realizat planificarea activităţilor în conformitate cu cerinţele programei în vigoare după care am desfăşurat activităţi educative, folosind metode atractive ca: pălăriile ganditoare, blazonul, diamantul, studiul de caz, jocuri prin care să dobândească o bună autocunoaştere şi o reală integrare socială şi civică având în vedere că avem lipsuri la capitolul disciplină;
-         am ţinut legătura cu părinţii prin sedinţe cu părinţi,dar şi printr-o informare regulată privind progresul realizat şi rezultatele elevilor.
-         Am încercat să asigur un echilibru între activităţile şcolare şi extraşcolare a elevilor.


    5 .  ACTIVITĂŢI  EXTRAŞCOLARE 

                   -Participare la cele trei etape ale Concursului de evaluare „Constantin Năstăsescu” limba română şi matematică, unde elevii Coza Cătălin şi But Andrei au obţinut medalii;
                   -Toamna, miresme şi culori – excursie în aer liber, ecologizarea zonei şi colectarea de plante pentru ierbare;
                 - Organizarea Concursului  “Piciul” unde elevii mei au obţinut Premiul I
                - organizarea Concursurilor Şcolare Naţionale de Competenţă şi Performanţă “Comper” ediţia I şi a II-a;
                 - participare la Concertul de colinde organizat de Primăria Mireşu Mare;
                -Participare cu două echipaje la Concursul organizat de Şcoala Gimnazială Mireşu Mare în cadrul activităţilor dedicate “Anului Caragiale”, obţinând Premiul III şi Menţiune I;
                - „Eminescu – poet naţional”
                                                  - prezentarea unui moment eminescian
                                                 
-participare la Concursul Regional de matematică “TURNIR” obţinând 3 locuri I, 2 locuri II, 3 locuri III şi două menţiuni, am propus şi subiecte în Revista de matematică TURNIR;
--Serbare de 8 Martie;
-Participarea la Concursul Naţional de Eseuri organizat de revista “Cutezătorii”;
- Organizarea de activităţi cu ocazia „Zilei mondiale a păsărilor”;
      -Participare la Concursul Naţional de Ecologie “ORA PĂMÂNTULUI” unde am primit premiul I;
      -Excursie la SC “ENTOPAT” SRL Mireşu Mare;
     - Concurs de desene desfăşurat cu ocazia Zilei Europei;
     - Excursie în Nordul Moldovei;
- Realizarea revistei clasei “Dintre sute de catarge” ISSN 2066-0073, obţinând Premiul I la Concursul revistelor şcolare organizat de CCD şi ISJ Maramureş;
-Participarea cu desene şi poezii la realizarea revistelor “Raze” şi “Eminescu şi copiii”;

CURSURI DE FORMARE:
- Curs pe tematici europene Cluj Napoca, septembrie 2012 (10 credite)
- Cursul SELF KIT
  - Participarea la Cursul de formare “TIC – Performanţă şi competenţă în utilizarea calculatorului în activitatea didactică”;
-Participarea la Cursul de formare “Matematica şi ştiinţele în societatea cunoaşterii” modul A şi B;

Parteneriate şi proiecte educaţionale:
-Proiectul educaţional “Săniuţa fermecată” –Invitaţie la lectură – în parteneriat cu Liga Scriitorilor Maramureş, Biblioteca comunală Mireşu Mare şi Comitetul de părinţi ai clasei mele;
- Proiectul educaţional Şezătoarea ni-i deplin; fete sunt , feciori nu vin!”;
-Parteneriat “Punţi între sat şi oraş”cu clasa I de la Şcoala “George Coşbuc” Baia Mare;


                          



                                                                       
                                                                                             
                                                               


Un comentariu:

  1. Sincere si din dragoste felicitarile mele, domnule invatator Dragos! O sa ne lipsiti mult in clasa a V-a, in special fiului meu care va idolatrizeaza!

    RăspundețiȘtergere