joi, 15 octombrie 2015

Școala fără note din România, unde toți elevii au intrat la facultate

Inspectoratul Școlar București spune că, în ultimul an, elevii din Capitală au chiulit de 3,2 milioane de ori. Absențele motivate au fost ceva mai multe și raportat la numărul de elevi, rezultă că fiecare a chiulit, în medie de aproape 13 ori în ultimul an. În teorie, la 10 absențe pe semestru se scade un punct la purtare. În concluzie, copiilor din București și nu numai, nu le place să vină la școală. Nimic de spus, profesorii trebuie să primească salarii mai mari, dar îi va face asta pe copii să vină cu drag la școală? O soluție ar fi ca școala să nu mai dea note. În Finlanda, copiii nu sunt notați până la 16 ani și un sistem similar e folosit și în Marea Britanie. Supriză, el există și în România, e drept, la o școală privată din Cluj Napoca, care predă după curricula britanică.
În traducere liberă, House Point înseamnă Punctul Casei. La Transylvania College din Cluj, copiii de la clasa I până la a XII-a sunt împărțiți în trei case: Vulturii Aurii, Lupii Albaștri și Urșii Roșii. Ca în filmul Harry Potter.
Punctele câștigate de copii ajung în contul Casei din care fac parte. La sfârșit de an, casa cu cele mai multe puncte este declarată câștigătoare. Dar pentru ce se primesc punctele respective?
Alma Ciorbă, elevă în clasa a IV-a: „Păi nu e atât de greu. Doar trebuie să dai răspunsuri corecte și să faci ceva suplimentar, care să ne uimească pe toți”.
De fapt, aceasta e cea mai importantă diferență față de sistemul cu note de la 1 la 10. Elevii nu primesc puncte pentru ce fac bine oricum, ci pentru ce fac în plus. De exemplu, dacă în loc de trei probleme cât era tema la matematică au făcut patru. Sau dacă profesorul constată că elevul se implică mai mult la ore decât o făcea la începutul semestrului.
Punctele notează de fapt progresul individual, dar și felul în care elevii colaborează cu colegii lor. Cei mai buni dintre elevi ajung să ocupe diverse funcții în cadrul Caselor și trebuie să îi ajute pe cei mici să adune cât mai multe puncte, stimulându-i și să aibă inițiativă, dar și să lucreze în echipă.
David Funar, administrator al Urșilor Roșii: „E bine că sunt multe funcții, pentru că implică mai mulți elevi și atunci care are potențial și vrea să facă mai mult decât să fie un simplu elev are de lucru.”
La ore nu există nici conceptul clasic de elev scos la tablă. Se pune accent pe comunicarea dintre elevi și profesori și, din când în când, se mai dau și lucrări de control. Părintele primește rapoarte cu evoluția copilului în fiecare lună, dar de notarea propriu-zisă nu se pune problema până la liceu. Atunci se dau examene la mai multe materii, lucrările sunt corectate de profesori din Marea Britanie și într-un final, sunt echivalate cu bacalaureatul românesc.
În plus, nu există presiunea timpului. Dacă un copil nu e pregătit să dea unul dintre examene, acesta se poate amâna.
Până acum, două generații au terminat în acest sistem la Transylvania College. Toți au intrat la facultate și o parte dintre ei sunt acum studenții unor universități din Anglia, Franța, Belgia, Olanda sau Elveția. Sursa Digi 24

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu