La solicitarea dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, prezent în Baia Mare, prefectul județului, Sebastian Mihai Lupuț, a convocat pentru ziua de sâmbătă, 28 ianuarie, reprezentanții instituțiilor din sistemul de urgență, pentru o ședință de analiză a activității la nivel de Maramureș.
Prima temă abordată a fost gradul de implementare a sistemului digital de raportare la nivelul SMURD, al Serviciului de Ambulanță Județean și al UPU. Dr. Raed Arafat a îndemnat reprezentanții conducerilor acestor instituții să folosească sistemul digital la maximum, întrucât pe viitor se are în vedere renunțarea totală la completarea fișelor pacienților pe hârtie.
Dr. Raed Arafat a dorit să afle și stare parcurilor auto ale Ambulanței, SMURD și pompierilor, conchizând că, la nivel de țară, este nevoie de achiziția de ambulanțe.
Un alt subiect abordat a fost situația echipamentelor medicale achiziționate de UPU cu finanțare din partea Băncii Mondiale.
În ceea ce privește personalul, cei prezenți au afirmat că situația acestuia este bună atât la Ambulanță, cât și la UPU, însă există un deficit de medici la spitalele din Vișeu de Sus și Borșa. Tot în legătură cu aceste din urmă unități spitalicești s-a pus problema construcției și autorizării unei platforme pentru elicoptere, care să fie folosită atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte.
O solicitare privind realizarea unui dispecerat integrat, care să deservească deopotrivă Ambulanța, ISU, Poliția și Jandarmeria, a venit din partea conducerii SAJ.
Col. Ioan Mureșan, inspector-șef ISU Maramureș, a prezentat situația instituției pe care o conduce, arătând să se înregistrează lipsă de personal (ofițeri și subofițeri), că este nevoie de asigurări de viață pentru pompieri și asigurări pentru mașinile de intervenție etc. Dr. Arafat s-a interesat în mod special de activitatea de prevenire, de situația cluburilor și a școlilor din județ din punctul de vedere al autorizării privind prevenirea și stingerea incendiilor. De asemenea, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a sugerat ca în Baia Mare să se construiască mai mult puncte de plecare a mașinilor de intervenție, cu garaje și locuri de cazare, astfel ca timpul de intervenție în toate zonele din oraș să fie scurtat.
În final, s-a discutat despre situația Asociației Salvamont, reprezentantul acestuia arătând că salvamontiștii lucrează voluntar și nu mai fac față numărului mare de intervenții. S-a cerut înființarea Serviciului Public Salvamont, care să aibă angajați, plătiți fie la nivel județean, fie de la bugetul de stat.
Dr. Raed Arafat și-a notat toate problemele discutate, urmând să caute soluții pentru rezolvarea lor.
Instituția Prefectului – Județul Maramureș
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu