Aproximativ 85% dintre copiii din România cu vârste cuprinse
între 5 și 16 ani și cu acces la internet intră zilnic online,
aceștia petrecând, în medie, peste
cinci ore pe zi pe rețelele sociale,
arată un studiu realizat de iSense Solutions în exclusivitate pentru Lowe Group
România, citat de stiripentruviata.ro.
Studiul este al
treilea din seria Bold by Lowe Group și
analizează comportamentul copiilor din trei categorii de vârstă – 5-7, 8-12 și 13-16 ani – în mediul digital. Datele
arată că vârsta medie la care copiii primesc device-uri este de 8,5 ani pentru
tabletă, 9 ani pentru computer, 10 ani pentru smartphone și 11 ani pentru alte dispozitive smart.
Însă, chiar și înainte să aibă un
device personal, cei mici au acces la dispozitivele părinților.
Device-ul pe care
copiii îl folosesc cel mai des este, deloc surprinzător, smartphone-ul, pe care
aceștia petrec, în medie, 160 de minute
pe zi, chiar 208 minute în cazul adolescenților
de 13-16 ani. În același timp, se
remarcă o preferința pentru tabletă în
categoria de vârstă 5-7 ani.
Cei mici intră pe
internet în special de acasă și obișnuiesc să urmărească videoclipuri muzicale,
clipuri amuzante și de desene animate
sau să stea pe rețelele sociale. Aceștia au, în medie, 14 aplicații instalate pe smartphone, cele mai
folosite fiind cele de navigare pe internet, rețele
sociale, jocuri și chat/messenger.
Copiii mai mici
preferă să se joace pe smartphone, în timp ce adolescenții socializează. Astfel, copiii au conturi pe mai multe rețele sociale, cele mai populare fiind
Facebook (utilizată de 43% dintre aceștia
și pe care petrec, în medie, 121 de
minute pe zi), Whatsapp (11% / 72 minute), Instagram (2% / 67 minute) și Snapchat (1% / 62 minute).
Peste jumătate
dintre copii și-au făcut cont pe
Facebook asistați de un părinte, ceea
ce arată o preocupare a părinților față de activitatea socială din mediul digital
a copiilor lor.
Pe Facebook, copiii
dau, cel mai des, like la postările prietenilor și
vorbesc pe chat, însă se remarcă o înclinație
a adolescenților (peste 57%) să dea
like la paginile brandurilor și ale
vedetelor. În ceea ce privește
publicitatea în mediul digital, adolescenții
de 14-16 ani văd reclamele în special la începutul clipurilor video de pe
YouTube, pe Facebook, pe site-uri și în
interiorul unor aplicații sau jocuri.
Dau click să afle mai multe în special pe Facebook (28%) și pe bloguri și
doresc să cumpere produsul după ce au văzut reclamă în interiorul unor jocuri
sau pe Facebook.
Studiul a fost
realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Grupul Lowe și cuprinde atât metode calitative, cât și cantitative. Astfel, au fost realizate 4
focus grupuri cu copii cu vârstă între 8-12 ani, respectiv 13-16 de ani, iar
studiul cantitativ a fost realizat pe adolescenți
cu vârstă între 14-16 ani și părinți cu copii cu vârstă între 5-16 ani. Datele
au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro și sunt reprezentative pentru mediul urban.
Rezultatele au un grad de eroare de +/-6%.
Autor Narcis
POPESCU
Sursa News
Active Stire Nefiltrate
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu