16
octombrie 2017
Persoană de contact: Dan
Bucă,
purtător de cuvânt
Tel.: 0755-112726
Procedură operațională elaborată pentru întocmirea,
transmiterea și conținutul rapoartelor operative și de sinteză la producerea de
fenomene hidrometeorologice
La întâlnirea cu secretarii
unităților administrativ-teritoriale desfășurată astăzi, 16 octombrie a.c., în
sala Palatului Administrativ au fost abordate aspecte referitoare la procedura
operațională cu privire la modul de întocmire, transmitere și conținutul
rapoartelor operative și de sinteză privind efectele manifestării fenomenelor
hidrometeorologice, procedura de scoatere a produselor din rezerva de stat,
stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor proveniți din
familii defavorizate și legile fondului funciar.
Prefectul Vasile Moldovan a
explicat că scopul procedurii este de a sigura fluxul informațional pe timpul
întocmirii/primirii/transmiterii rapoartelor operative și de sinteză de către
comitetele locale pentru situații de urgență și grupurile de suport tehnic care
asigură sprijin. Este important ca să respectăm pașii prevăzuți de legislația
în vigoare, metodele și regulile în proceduri la producerea unei situații de
urgență, să lucrăm aplicat și unitar în comunicare cu privire la Ordimul comun
al Ministrului Administrației și Internelor nr. 192/2012 și al Ministrului
Mediului și Pădurilor nr.1422/2012. Procedura operațională, la nivelul
județului nostru. va putea fi revizuită ori de câte ori se consideră necesar
sau când apar modificări organizatorice sau ale reglementărilor legale, cu
caracter general și intern. Vom transmite această procedură în teritoriu, iar
eventualele completări, modificări sigestii și propuneri vor fi transmise la
Centrul Operațional din cadrul ISU Maramureș. a spus prefectul de Maramureș.”
Procedura de scoatere pentru acordarea de ajutoare umanitare
de urgență din Rezerva de Stat, în exclusivitate pentru populația sinistrată
prevede, în prima etapă (24 de ore de la producerea evenimentului), evaluarea
efectelor asupra populației și nevoile acesteia, iar în a doua etapă (10 zile)
necesarul de materiale de construcție pentru reconstruirea sau repararea numai
a spațiilor de locuit. După transmiterea acestora la nivel central,
Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale împreună cu
Ministerul Afacerilor Interne, elaborează, cu respectarea actelor normative în
vigoare, proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru acordarea ajutorului
umanitar. Locul de depozitare a materialelor, recepționarea cantitativă și
calitativă, respectiv distribuirea revin persoanelor împuternicite de către
Instituția Prefectului.
Referitor la aplicarea Legii nr.
248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar
a copiilor provenind din familii defavorizate inspectorul
școlar pentru educație timpurie și alternative educaționale Marian Ferțigan a
precizat că există tot interesul de a menține copiii într-o formă de educație
organizată. Dintre disfuncționalități a enumerat faptul că nu toate rechizitele
au ajuns în sălile de grupe de la grădinițe, că nu au fost trecute absențele
copiilor în sistemul informatic integrat al învățământului din România (SIR),
respectiv că nu sunt corelate datele între instituții cu privire la numărul copiilor
din grădinițe care beneficiază de tichete sociale, conform legii. În acest
context, a solicitat implicare și sprijin din partea secretarilor unităților
administrativ-teritoriale de a verifica modul de prelucrare a datelor și de
îndeplinire a obligațiilor legale care revin asistenților sociali din primărie.
Șeful serviciului de verificare a
legalității, aplicarea actelor normative și contencios administrativ, Rodica
Pop, a menționat că nu toate hotârîrile judecătorești au fost puse în aplicare
cu privire la restituirea suprafețelor de teren. Procedurile nu sunt
finalizate, se prelungesc pe aspecte de formă și nu de fond. Prefectul Vasile
Moldovan a declarat că petenții trimit sesizări, termenele trec, dar aceastea
nu sunt rezolvate. Soluția nu este de a face corespondență, ci de a
conștientiza și respecta dispozițiile legilor fondului funciar. Rodica Pop a
prezentat Hotârîrea Comisiei Județene de Fond Funciar privind întocmirea
titlurilor de proprietate care urmează, în zilele următoare, să fie transmisă
în teritoriu.
Instituția Prefectului – Județul Maramureș
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu