miercuri, 28 aprilie 2021

POESIS - ION GEORGESCU MUSCEL

                                                        (Batrani privind in ziar)


Ideea de timp

un chelner la masă distribuie timp
iar ceilalţi fripturi şi licori însetate
îl simt cum adânc ochiul lui mă pătrunde
cum îmi citeşte anii traduşi în secunde
eu ştiu că el ştie şi ştiu că nu ştiu
rostul trecerii prin hăţişul cu lume
atâtea clipe fără de folos – umile treburi –
bujori roşii fărâmaţi prin ierburi
pe cel ce-a copiat la teza viţeii
l-au condamnat la plictiseală poeţii
de mi-aş aduce-aminte visele uitate
ce geografii uimite s-ar desena-n retină
schimb bob de nisip pe secunda de vreme
şi-mi trece toată viaţa într-o juma’ de zi
lumini cu umbre se joaca de-a prinselea
copii voioşi se joacă de-a v-aţi-ascunselea
mă dau bătut – domniile-s de-o clipă
iar clipele se prăbuşesc în lut
nu dă lăstari în timpii ce-or să vină
decât clipa care a durut.
Baden / Ontario/Canada

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu