Ofiţerii patrioţi români sub acoperire, rup tăcerea în privinţa UDMR
şi a Ţinutului Secuiesc! Foto cu un erou al serviciilor secrete din România în viaţă - dl. col. (r) Mircea Buie.
Pentru că rapoartele lor privind situaţia Ţinutului
Secuiesc, a iredentismului maghiar şi a imixtiunilor politice ale
politicienilor din Ungaria în treburile interne ale României sunt ignorate de
autorităţi, ofiţeri sub acoperire îşi publică informaţiile pe publicațiile online.
Într-una din postările pe forumul Wikileaks, un ofiţer
dezvăluie faptul că deşi a trimis sute de sesizări şi memorii către
autorităţile române cu privire la Ţinutul Seciuesc şi la matrapazlâcurile
produse de maghiari şi de liderii UDMR, acestea au fost igonorate cu
desăvârşire.
Disoluţia autorităţii statului român (şi probabil a statului
în sine) poate fi observată cu certitidine în poziţia oficialităţilor vis-a-vis
de problema Ţinutului Secuiesc. Îndrăznesc a o numi problemă, întrucât chiar de
la începutul anilor ’90, SRI şi SIE avertizează constant factorul politic (şi
uneori organele de urmărire penală competente a aborda problema din punct de
vedere juridic) de pericolul reprezentat de iredentismul maghiar şi acţiunile
ilegale întreprinse de UDMR, organizaţiile paramilitare maghiare, cetăţenii
români de etnie maghiară şi cetăţenii maghiari aflaţi pe teritoriul României.
Trebuie să fim conştienţi de resursele financiare, materiale
şi umane relativ consistente alocate de serviciile de informaţii româneşti
pentru această chestiune, resurse care provin din buzunarul nostru, al tuturor.
Rezultatele muncii ofiţerilor de informaţii în această chestiune sunt
considerabile şi deloc de neglijat. Acestea sunt comunicate constant factorilor
responsabili, şi mai ales factorului politic care… tace!
Motivele pentru care, din anii ’90, partidele politice au
ignorat toate avertizările serviciilor de informaţii pe această chestiune, sunt
pe cât de clare, pe atât de josnice: păstrarea puterii politice, dată fiind
alianţa cu UDMR. Alianţa cu o organizaţie culturală al cărei statut de partid
politic este în cel mai bun caz incert. Dacă privim problema din punct de
vedere strict legal, UDMR nu este (încă?) un partid politic aşa cum o cer
legile româneşti. Şi asta în timp ce altor partide româneşti li se resping
cererile de înfiinţare… Oricând, oricine poate invoca această situaţie în faţa
legii. Nu o face nimeni! Există instituţii care chiar au această obligaţie.
Aceeaşi indolenţă vinovată!
Şantajul politic constant şi scenetele regizate de UDMR
(recunosc, cu multă abilitate politică) la adresa tuturor guvernelor la care a
fost parte, se pare că sunt destul de eficiente. Politicienii români cedează
uşor, pentru a-şi păstra locul la putere.
Lupta pentru autonomia Ţinutului Secuiesc trebuie sprijinită
material de Ungaria
2013-03-24-eletem-eddigi-legjobb-tabora3– susţine chiar
vicepreşedintele Parlamentului maghiar. Afirmaţia a fost facută la o serbare
secuiască desfăşurată în judeţul Mureş.
Vicepreşedintele Parlamentului Ungariei Balczo Zoltan, din
partea formaţiunii de extremă dreaptă Jobbik, a declarat că Guvernul Ungariei
ar trebui convins să sprijine lupta pentru autonomie, nu numai moral, ci şi
material. Vicepreşedintele Parlamentului Ungariei Balczo Zoltan a făcut aceste
declaraţii în faţa câtorva sute de persoane participante la “serbarea
secuiască” de la Ghindari, judeţul Mureş.
El a subliniat că Guvernul şi Parlamentul Ungariei trebuie
convinse să sprijine lupta pentru autonomia Ţinutului Secuiesc, arătând că,
apoi, Executivul ţării vecine ar trebui să sprijine acest proiect “nu numai
moral, ci şi material”.
Ofiţerul recomandă şi măsurile ce trebuiesc luate de
autorităţile statului cu privire la problematica maghiarimii:
Reprezentanţii Parchetului ar trebui să se sesizeze din
oficiu (au această obligaţie legală, sesizarea din oficiu nefiind o alegere, ci
o obligaţie de serviciu!) de săvârşirea infracţiunilor prevăzute de Codul Penal
şi legile speciale în vigoare (Codul penal, partea specială, titlul I –
Infracţiuni contra siguranţei statului şi Legea nr. 51/1991 privind siguranţa
naţională a României).
Competenţa materială şi
teritorială o au Parchetele din judeţele în care sunt savârşite faptele penale
amintite mai sus. Niciun procuror din cadrul acestor Parchete nu s-a sesizat
niciodată din oficiu cu privire la aceste fapte, încălcându-şi grav obligaţiile
de serviciu.
Aceeaşi indolenţă profesională se manifestă şi la nivelul
Parchetului General, care nu înţelege a trage la raspundere procurorii care
aveau obligaţia legală de a întocmi sesizări din oficiu cu privire la faptele
penale despre care vorbim.
De asemenea, reprezentanţii Parchetului sunt obligaţi a
proceda la efectuarea de acte premergătoare sau la începerea urmăririi penale
(după caz) în toate cazurile în care SRI a trimis informări cu privire la
aceste fapte. Niciodată nu s-a întâmplat acest lucru. De ce?
Ministerul Afacerilor Externe trebuie să îşi exprime poziţia
oficială cu privire la acest subiect şi să acţioneze în consecinţă. Inerţia
acestui minister este monumentală.
Aleşii noştri din
Parlamentul European ar trebui să îşi exprime poziţia în legatură cu Ţinutul
Secuiesc. Nu o fac, deşi toţi ştiu că au susţinerea colegilor din acest for. Şi
nu o fac în virtutea unor înţelegeri politice meschine care vizează… aţi
ghicit, menţinerea puterii, machiată ca menţinere a alianţei politice.
Legislaţia română ne oferă suficiente pârghii pentru
demararea tuturor acestor acţiuni, iar ignorarea lor cu bună ştiinţă de către
organele competente reprezintă infracţiuni cu privire la îndeplinirea
sarcinilor de serviciu.
g.d. lucăcean
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu