Preţurile biletelor de tren vor creşte diferenţiat de la 1
septembrie, cu până la 10%, măsura fiind aprobată prin ordin al conducerii
Ministerului Transporturilor, luând în calcul evoluţia inflaţiei şi majorarea
din ultimii doi ani a unor costuri ale CFR Călători, cu combustibili, energie
sau piese.
Pentru rutele scurte (parcurse de trenurile Regio),
creşterea va fi operată prin rotunjirea tarifului la 50 bani sau la leu, prin
majorări cu valori cuprinse între 10 bani şi 50 bani, în vreme ce pentru rutele
lungi, la trenurile InterRegio (IR) scumpirea va fi de până la 10%.
În cazul trenurilor Regio, la clasa a II-a, preţul unui
bilet pe ruta Bucureşti - Ploieşti (60 km), Timişoara - Arad (57 km) şi Satu Mare - Baia Mare (60 km) va creşte de
la 7,3 lei la 7,5 lei, în vreme ce pe traseele Galaţi - Brăila (31 km) sau
Bacău - Roman (44 km), tarifele vor urca de la 5,2 la 5,5 lei, respectiv de la
6,8 lei la 7 lei.
La trenurile InterRegio, preţul plătit pentru un bilet la
clasa a II-a va fi majorat pe rutele Bucureşti – Braşov (166 km) şi Bucureşti -
Constanţa (225 km) de la 47 lei la 50,5 lei, respectiv de la 58,2 lei la 62
lei. Pentru un drum de la Bucureşti la Craiova (209 km), tariful va urca de la
58,2 lei la 62 lei, iar în cazul unei călătorii Bucureşti - Iaşi (405 km), un
bilet va costa 94,5 lei, de la 85,7 lei în prezent, potrivit informaţiilor
furnizate agenţiei MEDIAFAX de CFR Călători.
De la Bucureşti la Cluj Napoca (497 km), preţul unui bilet
la clasa a II-a într-un tren InterRegio va creşte de la 85,7 lei la 94,5 lei,
iar de la Bucureşti la Timişoara (533 km) un călător va plăti 105 lei în
aceleaşi condiţii, de la 95,1 lei în prezent.
Tot la clasa a II-a, tariful InterRegio pentru o călătorie
de la Braşov la Sibiu (149 km) va urca de la 42,7 lei la 46 lei, iar un drum
Iaşi - Suceava (137 km) va costa 41 lei, faţă de 38,1 lei în prezent.
Preţurile în cazul trenurilor InterRegio menţionate anterior
includ şi tariful de rezervare loc (3,3 lei în prezent, respectiv 4 lei după
majorare).
Totuşi, facilităţile de călătorie acordate în prezent se vor
aplica şi după majorare, precizează compania.
"La schimbarea mersului de tren 2011-2012, în decembrie
2011 la introducerea noilor ranguri de tren, tarifele la tren Regio (fostul
tren personal) au fost menţinute, iar pentru trenurile IR a fost calculat un
tarif mediu între tariful de tren accelerat şi cel de tren rapid, după o
metodologie şi principii aprobate de CA. (...) Ultima majorare de tarife din
data de 14 august 2011 s-a reflectat în încasările anului 2012 cu un procent de
creştere de 6%", se arată în referatul de aprobare a creşterii de tarife.
Autorii documentului notează că inflaţia din perioada august
2011- iunie 2013 a fost de 8,3%.
"Ţinta de majorare maximă este de 10%, exceptând
tarifele pentru trenurile Regio care începând cu zona de 400 km au fost
apropiate de tarifele la IR. Considerăm că până la data majorării indicele
inflaţiei pentru perioada august 2011- august 2013 va ajunge la această valoare
ţinând cont de creşterea preţurilor la materii prime, combustibili şi
energie", se spune în referat.
În document se mai precizează că la trenurile Regio peste
zona de 500 km s-au adăugat sume fixe de 20 lei/zonă km la clasa I şi 12
lei/zonă km la clasa a II-a, deoarece peste această distanţă nu există trenuri
directe, iar tarifele acestor zone sunt folosite la calcule pentru alte oferte
şi facilităţi.
Totodată, noile tarife au fost rotunjite la 0,5 lei, în plus
sau minus, matematic, pentru uşurinţa acordării restului, iar la trenurile IR
tariful de rezervare a tichetului creşte de la 3,3 lei la 4 lei.
Modificările vizează tarifele pentru trenurile Regio şi IR,
preţurile pentru biletele Intercity (IC) nefiind reglementate, decizia în cazul
celor din urmă aparţinând exclusiv companiei.
c.l.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu