marți, 27 august 2013

Editorial. România tot mai pontoasă!

                                                                        de GELU DRAGOŞ
Fiindcă nu s-a mai „ţinut”, adică n-a rămas a făta, am fost nevoit să-mi vând vaca, vită pe care am dus-o la păscut pe una dintre păşunile satului timp de 3 luni, numai că ciurdarul a venit să-i achităm taxa  pe un an întreg! (suma este de 120 lei). Aşa cum am promis, în data de 20 august i-am achitat jumătate din simbrie, 60 de lei, spunându-i că nu mi se pare corect să achit întreaga sumă pentru ce nu a prestat (îngrijit), plus că nu am semnat nici un act în acest sens. I-am dat şi bunătăţuri de ale gurii (cum e obiceiul nostru, al lucăcenilor şi ne-a fost înţelegerea), atunci când ne-a venit rândul, după ce vândusem vaca...  Tare în „cioc”, ciurdarul mi-a spus că el are contract colectiv şi este „blindat”. Până la urmă, noi o să-i achităm întreaga sumă, că suntem oameni cu frică de Dumnezeu, dar gândul mă duce la contractul Becthel. Şi acolo, deşi nu s-a realizat autostrada, românii sunt buni de plată! Milioane de euro, iar contractul pare a deveni şi acesta „colectiv” de pierdut pentru că nimeni nu-l mai găseşte, nici PSDul lui Adrian Năstase, nici PDLul lui Boc şi Anca Boangiu, nici USLul lui Po(a)nta şi Şova!
    Iar eu, când i-am spus soţiei că ciurdarul Radu, de altfel, ciurdar modern cu laptop că poate acesta s-a inspirat de la „gaura” dată României de americani cu autostrada,  a zâmbit şi mi-a spus că am imaginaţie! Aşa e, am imaginaţie dar nu-i întrec pe cei care guvernează ţara în acest moment! Iată câteva exemple: Cei din învăţământ care urmează cursurile ICOS în 2013, le-au făcut efectiv pe cheltuiala proprie (transport, mâncare, intrare pe platformă, curent electric, timp)  spre deosebire de anul trecut când cursanţii au primit o masă caldă, cazare, decontarea transportului plus oferirea gratuită a manualelor pentru clasa pregătitoare! Dar, cei din Ministerul Educaţiei dacă văd că se poate şi aşa, fără cheltuiala lor iar  învăţătorii înghit în tăcere, ei  procedează ca atare. Alt lucru „minor”, firma de cablu RCS-RDS îşi bate joc de clienţi în ultimul hal, nu avem internet (Lucăceşti) de mai multe ori pe zi iar de două zile nu avem deloc (26 şi 27 august!) motiv pentru care am sunat la dumnealor. Credeţi că mi-a răspuns cineva?! Am încercat de vreo şapte ori şi mereu mi-a răspuns robotul cum că operatorii toţi sunt ocupaţi, dar convorbirea va fi înregistrată şi că putem să-i contactăm şi pe... email. Cinism 120%, de unde cred că s-a inspirat şi Mitică Dragomir.Dacă ştiau că este o „căciulă” prea mare pentru ei acest serviciu, normal al secolului XXI, nu trebuiau să ne facă abonamente! Scumpe! Noi plătim la zi iar ei îşi bat joc. Păi, dacă le merge, de ce nu?! Oare unde este Oficiul pentru Protecţia Consumatorului?! Şi ca totul să fie şi mai şi, guvernanţii doresc ca vârsta de pensionare a femeilor să se mărească la fel ca a bărbaţilor, adică 65 ani. După harta vârstelor în Europa asta ar însemna ca românii după ce se pensionează să beneficieze de pensie un an, doi  şi apoi să-i ducă... popa! Pe lângă scumpirile din septembrie, de anul viitor guvernul Ponta pregăteşte noi taxe, absolut noi taxe, amenzi mai mari pentru şoferi  plus mărirea impozitelor! Cei care au un confortabil 70% în Parlamentul României ştiu că muncesc la greu pentru „belirea” românilor de rând! Aşa că Radu, cirdarul avea de unde se inspira şi nu mi-e ciudă pe el! Am să-i plătesc,  că-s om cu frică de Dumnezeu, dar la anul doresc contract individual de prestări, dacă-mi mai cumpăr vacă!.
P.S. Singurul lucru pozitiv pe ziua de azi e faptul că ministrul muncii „for ever” , Mariana Câmpeanu ne-a spus în direct, pe Antena 3, că o ducem bine. Mulţumim doamna ministresă că ne-aţi spus, că noi nu ştiam altfel! Şi mulţumim pentru faptul că Ceauşescu dă chef  în iad fiindcă ajungeţi tot la vorbele lui şi vreţi să vă întoarceţi la agricultura cu sisteme de irigaţii, agricultură performantă numai că terenuri fertile aparţin...străinilor!
PP.SS. Bătaia pentru coroana regelui Cioabă continuă ca într-o telenovelă! Iar Rromania devine din ce în ce mai ridicolă, singură, manelistă, neguvernată, dar mai...pontoasă!


                                                                                

Un comentariu:

  1. Domnule Dragoş, preşedintelui Traian Băsescu nu i se poate reproşa decât că ...vorbeşte prea mult şi se amestecă în treburile guvernului ca pe vremea lui Boc. Şeful statului nu are nici o responsabilitate concretă în acest moment!!! Eventual poate ajuta, însă după cum vorbeşte nu are de gând să pună umărul la treabă, ci doar să chibiţeze de pe margine. Dă şi sfaturi bune, însă jigneşte profund. Pe scurt, la mai puţin de un an de la alegerile parlamentare coabitarea face mai multe victime decât un război în toată regula, ca acela care urmează să înceapă în Siria unde americanii au interese materiale, ca de obicei! În rest, poporul român suferă şi sărăceşte. Pertinent articolul dumneavoastră! Felicitări!

    RăspundețiȘtergere