După cum
se știe, în zilele de 6 și 7 octombrie 2018 se va derula referendumul de redefinire
a familiei românești
(zice-se în sens tradițional),
ceea ce înseamnă că, în urma validării (realizarea numărului minim necesar de
voturi favorabile), actuala formulare pentru căsătorie din Constituție („Uniunea liber consimțită dintre soți”) va deveni „Uniunea liber consimțită dintre un bărbat și o femeie”, iar prin aceasta – ne încredințează promotorii și organizatorii respectivei aflări în treabă – societatea
noastră va fi ferită pe viitor (sic!) de inerentele derapaje morale (căsătorii
unisex, adopții dubioase de copii
etc.), care, susțin alde ăștia, cu necesitate decurg dintr-o mult prea vagă/laxă
definiție a cuplului conjugal,
prin extensie a familiei.
Atâta
doar că, în pofida notelor comune din conținutul celor două noțiuni (ambele își propun să devină celulele de bază ale unei comunități), sfera „familiei” este nu numai mai largă în cazul
structurilor de tip gentilic (trei sau chiar mai multe generații consângene pe verticală și orizontală) decât cea a „căsătoriei”, ci și cu mult mai nuanțată.
Da, căci
tot familie eminamente tradițională
formează și părintele
nerecăsătorit în urma divorțului
sau a decesului partenerului de mariaj, care se devotează creșterii copiilor săi. Însă, potrivit normelor morale din
religiile universaliste (creștinismul
seamănă mai mult cu budismul decât cu mozaismul din care a purces și cu islamismul pe care l-a inspirat), nu constituie
familie tradițională nici „fireștile” cupluri dintre un bărbat și o femeie ce trăiesc în concubinaj și nici nefireștile perechi dintre homosexuali, lesbiene sau
transexuali. Cu toate că ambele categorii de împerecheri sunt în esența lor păcătoase și, ca atare, la fel de netradiționale, totuși, potrivit adorabilului verdict orwellian din Ferma animalelor („Toate animalele sunt
egale între ele, doar că unele sunt mai egale ca altele”), în fața legii și a
moralei publice din țara
noastră, numai trăitorii în concubinaj sunt tratați cu îngăduință democrat-creștinească de către compatrioți și se
bucură de reală egalitate, în sensul că nicio autoritate laică sau bisericească
nu-i va împiedica vreodată să-și
legalizeze relația.
Dimpotrivă, perechea nonconformistă va fi stăruitor îndemnată, direct ori prin
aluzii, să guste din taina căsătoriei.
Vasăzică,
dacă cei în cauză se hotărăsc mai greu să facă acest pas sau chiar îl amână
până la calendele grecești, nu
există riscul ca ei să fie priviți drept niște paria și să aibă vreodată de suferit din această pricină (prin
analogie cu homofobia, să-i spunem concubinofobie),
așa cum –direct sau indirect,
fățiș sau voalat – încă se mai procedează cu minoritățile sexuale din țara noastră. Iar referendumul este excepția bine adusă din condeiul petiționar-ortodox prin care se întărește regula constituțională...
Și când te gândești că până și Grecia, fieful ortodoxismului, a adoptat cu ceva timp
în urmă legi în favoarea căsătoriilor considerate de ai noștri nefirești, te întrebi cam cât timp se vor opune cârmuitorii
României (și, desigur, cu ce sorți de vremelnică izbândă) unui proces deja generalizat în
Europa occidentală, acuma când președintele Franței a afirmat cât se poate de clar și tranșant
că Uniunea Europeană nu este aidoma unui meniu, din care țările membre pot să ia doar ceea ce le convine, ci ea
trebuie acceptată de către toate statele ce-o compun „și cu bune, și cu rele” (posibil ca Macron, pe lângă migrația musulmanilor, să fi inclus în familia „relelor” acele
orientări sexuale și curente
de opinie euroatlantice, pe care „morala” pesedisto-aldistă se înverșunează să le considere mult mai nocive decât propriile
sale înfăptuiri)!
Cui
folosește referendumul? Păi, în
primul rând îi folosește
Bisericii ortodoxe, ea sperînd că prin reușita lui să fie date uitării de către români uriașele scandaluri de sodomie și simonie de care s-au făcut vinovați unii dintre ierarhii și preoții
săi. Motiv pentru care ea s-a implicat atât de mult în promovarea acestui
plebiscit (chestia cu familia tradițională ține
de decor, nicidecum de conținutul
făcăturii), încât nu ezită să preschimbe la o adică bisericile în „peșteri de tâlhari” (cică pentru informarea cetățenilor), iar preoții nu se jenează să-i amenințe pe alegători că, dacă referendumul nu va fi validat,
copiii lor vor fi luați prin
adopție de către cuplurile
unisexuale.
Pe urmă,
așa cum am mai scris, el este
de mare folos Partidului Social Democrat (PSD) și lui Dragnea, care nădăjduiesc ca după validare să recâștige câteva dintre multele procente pierdute. Firește, totul făcut prin jocul la două capete al neangajării
fățișe și al
dublului limbaj (pesediștii,
chipurile, nu fac campanie pentru referendum, ci doar îi informează corect pe
cetățeni!), ca nu cumva
oficialii europeni, pe lângă celelalte ticăloșii cât roata carului (nerespectarea statului de drept,
tendința neobosită de aservire a
Justiției), să-i poată acuza în
aceste momente cruciale pentru țară
și strâmba lor cârmuire și de discriminarea minorităților sexuale.
Singurii
pe care referendumul nu-i ajută cu nimic, ba parcă dimpotrivă, sunt bieții alegători români, fie și pentru aceea că toată această penibilă tevatură de-a
democrația originală îi va costa
circa 100 de milioane lei! Cât privește actuala Constituție a României, este de presupus că zilele ei sunt
numărate, după cum numărate sunt zilele de autocrator ale lui Liviu Dragnea, cu
tot zidul de susținere
făcut în jurul lui de necalificații lași și lingușitori.
Sighetu
Marmației, George PETROVAI
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu