Imediat după decembrie 1989, în România, ca și în celelalte state foste socialiste, s-au înființat zeci de O.N.G.-uri, finanțate de „Fundația Sőros”, al căror obiectiv era destabilizarea statelor naționale și promovarea unui program „progresist”, de fapt globalist (internaționalist), opus conservatorismului și naționalismului (în realitate contra patriotismului).
Prin acordarea de burse și alte foloase, Sőros a
reușit să atragă mulți intelectuali, care s-au angajat într-o vastă campanie
vizând denigrarea istoriei, tradițiilor și valorilor poporului român, susținând
că acestea ar fi incompatibile cu integrarea euro-atlantică. Cel mai
popularizat istoric de după 1989 a fost Lucian Boia, care a publicat în 1997 la
Editura Humanits volumul Istorie și mit în conștiința românească, susținând
cu „românii se lasă ușor subjugați de
istorie, mai bine zis de mitologiile construite pe istorie”, dar că: „Marile
decizii pe care trebuie să le ia astăzi societatea românească reprezintă o ruptură față de trecut, față de
oricare trecut. Sfidarea modernității și integrarea europeană nu mai pot fi
raportate la o mitologie cu accente tradiționaliste”.
Integrarea europeană a devenit sloganul tuturor
liderilor și partidelor politice din România, iar aderarea s-a realizat prin
acceptarea tuturor condițiilor impuse de liderii U.E., care în realitate
promovează interesele propriilor state. Președintele Klaus Iohannis a obținut
al doilea mandat în 2019 cu lozinca „România educată”. În fond, se repeta
situața din 1948. Ca și atunci, s-a procedat la schimbarea denumirii
ministerului. În 1948, Ministerul
Educației Naționale a devenit Ministerul
Învățământului Public; acum Ministerul Educației Naționale a primit numele de
Ministerul Educației, renunțându-se la aprecierea că acesta ar trebui să
coordoneze activitatea vizând educația națională.
Ca și atunci,
s-a cerut realizarea unei reforme „profunde”, iar în fruntea
Ministerului Educației a fost numită o persoană
„de încredere”.
În 1948, România era ocupată de trupele sovietice,
iar conducerea statului era asigurată de Partidul Comunist Român dirijat de la
Kremlin. Potrivit cu noua concepție în funcția de ministru a fost numit la 15 aprilie un membru al PCR
din ilegalitate, și anume un muncitor, care de remarcase în timpul grevelor din
ianuarie – februarie 1933. Neavând nici o legătură cu învățământul, rolul lui a
fost să gireze adoptarea proiectului de lege oferit de consilierii sovietici.
S-a achitat cu succes de această sarcină, astfel că după numai câteva luni, la
3 august 1948, Marea Adunare Națională a votat legea pentru reforma
învățământului.
De această dată, sub președinția lui Klaus Iohannis,
începută în 2014, au fost schimbați opt miniștri până a fost găsită o persoană care să răspundă noilor
„comandamente”. Misiunea a fost încredințată la 3 octombrie 2022 unei doamne
care provenea din rândul „societății civile” internaționaliste și tot din afara
învățământului. Respectiva persoană fusese președinta Uniunii Europene a
Studenților, iar după absolvirea Universității Maritime din Constanța a avut ca
„domenii de interes” – potrivit propriului CV –
procesul de europenizare, politici publice în învățământul superior și
internaționalizarea educației. În 2022, doamna era consiliera președintelui
Iohannis, deci o persoană de toată
încrederea.
Ca și înaintașul său, muncitorul Gheorghe Vasilichi,
doamna civistă și-a îndeplinit misiunea trasată, astfel că în zece luni de
la numire, în ziua 4 iulie 2023 președintele Klaus-Wener Iohannis a promulgat
legea care a fost publicată în
„Monitorul oficial”. Astfel,
președintele și-a realizat „pohta ce a pohtit”.
Această lege are la bază „România educată” susținută
de Klaus Iohannis. În cele 63 articole nu există cuvintele educație
patriotică, dar se repetă: educație civică, spirit antreprenorial, dialog
social, trasparență etc ca fiind „valori și principii”. În acest spirit,
obiectul Istoria Românilor a fost eliminat din învățământ, pentru ca tinerii să nu cunoască trecutul și să poată face
comparații cu situați de astăzi.
Se cuvine
subliniat faptul că proiectul de lege a fost discutat și aprobat în Comisiile
celor două Camere, pus la vot în plen articol cu articol, dar nici unul dintre
cei 469 senatori și deputați nu a s-a referit la necesitatea educației
patriotice și nu a propus ca Istoria Românilor să fie menținută și să-și ocupe
locul cuvenit în învățământul preuniversitar.
Din acest punct de vedere „reprezentanții poporului”
din „România democrată ” – membră a N.A.T.O. și U.E. – s-au dovedit mai docili
decât „colegii” lor din „România democrat-populară” – ocupată de Uniunea
Sovietică.
În legea învățământului din 1948 se menționa că „Programa școlară va da o
largă dezvoltare disciplinelor de bază: limba și literatura, istoria și
geografia națională”. Ca urmare a acestei legi, „Istoria Românilor” a devenit
„Istoria R.P.R.”, având trei ore pe
săptămână la Școala Medie (s-a renunțat la denumirea liceu, adoptându-se
modelul sovietic). Eliminarea istoriei românilor din învățământ este dovada cea
mai clară că pe politicienii români de astăzi îi deranjează istoria națională.
Din oportunism sau din interes personal ei se supun unor directive străine,
ignorând sau disprețuind propriului popor.
În mintea lor captivă, românii vin de nicăeri și se îndreaptă spre
niciunde. Ei nu pot sau nu vor să priceapă că
au ajuns la conducerea statului și în funcții importante ca urmare a
faptului că acest stat este există,
fiind rezultatul unui lung șir de lupte și jertfe ale
înaintașilor.
George Orwell – în celebra sa lucrare „1984”,
publicată în 1949 – scria că pentru
asemenea oameni „nu există nimic în afara prezentului”. Ca urmare, liderii
politici ai României „europene și euroatlantice” sunt bucuroși și chiar mândri și fericiți că primesc directive din afară,
mulțumindu-se să fie executanți fideli, asigurându-și astfel prezentul.
Autor:
Prof. univ. dr. Ioan Scurtu, Membru A.O.Ş.R
Sursa:
https://www.art-emis.ro/analize/2023-pohta-ce-a-pohtit-s-a-infaptuit
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu