Mai este un an şi va reîncepe o inflamantă campanie
electorală pentru alegerile locale şi parlamentare. În localităţile
Maramureşului vor avea loc întruniri ale candidaţilor propuşi de partide cu
alegătorii (peste 400.000, dintre care mai puţin de jumătate se prezintă, de
obicei, la urne).
Sigur, din guriţele unse cu alifiile promisiunilor toxice
vor curge iar rîuri de lapte şi miere, spre „fericirea şi bunăstarea
moroşenilor!”
Obicei „din străbuni”, reîmprospătat, fără ruşine, de un
sfert de veac, de candidaţii la funcţiile de demnitate parlamentară şi locală.
În acest context, să privim însă în urmă, să vedem ce au
promis în 2012 şi după unii parlamentari din Maramureş?!
Senatorul dr. Liviu Titus Paşca, cu state vechi de
parlamentar, dar şi cu faima – după opinia multor alegători care-i cunosc
năravul – că promite mult şi face puţin sau chiar deloc din ce declară. Se
lăuda, de pildă, în urmă cu fix doi ani că „a obţinut pentru maramureşeni
finanţarea necesară începerii construirii drumului Rapid Baia Mare-Satu Mare”
pînă la „alipirea cu Autostrada M3 din Ungaria” („Graiul Maramureşului”, 8
februarie 2013), că „finanţarea se va ridica la 20 milioane de euro”. Se
promitea că „lucrările vor demara la finele lunii martie 2013” şi, după
estimările senatorului LTP, „construirea drumului rapid” va dura 2-3 ani!
Practic, dacă s-a „obţinut finanţarea” şi în martie 2013
trebuiau „demarate” lucrările, astăzi, după doi ani, ar trebui să existe cca
60% din drumul rapid executat!
În realitate nu s-a săpat nicio lopată de pămînt pentru
„demararea” promisă de senator.
În urmă cu un an, deputatul liberal Mircea Dolha se
autolăuda şi dînsul că a făcut demersuri pentru aprobarea finanţării
lucrărilor de reabilitare a Aeroportului Baia Mare şi a obţinut 8,5 milioane
de euro în acest scop. „În ultima lună – (ianuarie 2014) – recunosc că nu am
dormit prea bine noaptea, gîndindu-mă la ceea ce urmează cînd vine Delegaţia
Comisiei Europene. Cu bucurie anunţ băimărenii şi maramureşenii că pe 24-25
februarie (2014) s-a analizat temeinic proiectul şi a fost aprobat”. Important,
declara deputatul MD, este că „anul acesta 2014, putem avea, în sfîrşit, bani pentru
a putea prelungi pista” de decolare şi aterizare, ca Aeroportul să devină
internaţional. („Graiul Maramureşului”, 28 februarie 2014).
La un an aflăm că, într-o şedinţă a Consiliului Judeţean
Maramureş, s-au aprobat sume pentru un studiu geotehnic, expertiza tehnică a
pistei, aceasta fiind „într-o stare avansată de uzură” (folosită din 1964) şi
că, în fond, nici vorbă de existenţa banilor invocaţi de deputat. („Graiul
Maramureşului”, 3 martie, 2015).
Multă apă tulbure a curs pe Tisa din vorbăria revărsată fără
limite legată de Podul de beton cu 4 benzi dintre Sighet şi Biserica Albă
(Ucraina). A bătut apa-n piuă pînă şi „înaltul” reprezentant al Guvernului
Ponta, senatorul Mircea Geoană - astăzi în căutare de „clienţi” pentru partidul
său! – care i-a adus la Sighet pe post de „moaşte” şi pe ambasadorii Ucrainei
şi Ungariei, subliniind că podul „are OK financiar din partea Guvernului, dar
şi dezlegarea proiectului cu drumul rapid Baia Mare – Vaja”. („Graiul
Maramureşului”, 14 aprilie 2014).
În august 2014 şi doamna deputat Cornelia Negruţ (PC)
declara: „Ce am reuşit să facem împreună, din USL, este Podul peste Tisa”.
(„Gazeta de Maramureş”, 16-22 august 2014).
Dacă acestor parlamentari – luaţi la întîmplare din cei 10
de Maramureş, nu le-a fost jenă să promită „marea cu sarea”, cum se mai gîndesc
ei că s-ar putea prezenta la alegerile din 2016 în faţa electoratului să mai
„cerşească” un mandat de senator ori deputat? Din „vînzători” de gogoşi şi
promisiuni utopico-demagogice, nu le-ar roşi obrazul să revină ca „cerşetori”
de voturi? De ce se compromit şi promit alegătorilor obiective care „nu se pot
realiza”?!
VASILE GAFTONE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu