Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală
(INCFC) lansează cea de-a noua ediţie a publicaţiei "Barometrul de Consum
Cultural 2014", cea mai importantă analiză statistică a sectorului
cultural din România, informează instituţia din subordinea Ministerului
Culturii (MC).
Evenimentul, care se va desfăşura luni, de la ora 18.00, în
foaierul Aulei Ministerului Culturii, va marca şi inaugurarea oficială a
institutului.
"Barometrul de Consum Cultural 2014. Cultura, între
global şi local" oferă informaţii despre dinamica valorilor şi practicilor
din societatea românească din prezent, despre modul în care populaţia se
raportează la sectorul cultural, devenind un instrument esenţial în dezvoltarea
strategiilor locale şi regionale.
Rezultatele reflectă vitalitatea culturală la nivel
naţional, precum şi tendinţele de consum ale populaţiei. Volumul se adresează
atât publicului larg, cât şi specialiştilor şi reprezentanţilor autorităţilor
publice centrale şi locale.
Potrivit Barometrului, 24% dintre români consideră cultura
ca fiind "nu prea importantă" şi 63% din populaţia României nu merge
niciodată la teatru, în schimb, 47% din populaţia României citeşte o carte pe
lună sau mai mult, iar 43% dintre români vizitează muzee o dată pe an sau mai
des.
Analize detaliate despre principalele obiceiuri de consum
cultural se regăsesc în cele opt capitole ale studiului.
Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală,
aflat în subordinea Ministerului Culturii, a fost înfiinţat în anul 2013, prin
comasarea Centrului de Cercetare şi Consultanţă în Domeniul Culturii (CCCDC) şi
a Centrului de Pregătire Profesională în Cultură (CPPC).
Astfel a devenit singurul institut naţional care are ca
obiective studierea, cercetarea şi furnizarea de date statistice pentru
domeniul culturii, precum şi formarea continuă a celor care aleg o carieră în
sectorul ocupaţional - cultură.
Misiunea INCFC este de a ajunge prin cercetare şi formare
culturală la toţi cei care activează în acest domeniu, indiferent de nivelul de
subordonare sau tipul de organizaţie, cu scopul de a colecta şi disemina date
statistice pentru fundamentarea propriilor proiecte, dar şi de a sprijini
dezvoltarea profesională a acestora.
Alături de oficiali ai Ministerului Culturii, Carmen
Croitoru, managerul INCFC şi coordonator al lucrării, va oferi la această
lansare detalii despre activitatea institutului şi importanţa analizelor
cuprinse în "Barometrul de Consum Cultural 2014".Preluare http://www.descopera.ro/dnews/13969805-romanii-nu-prea-merg-la-teatru-dar-citesc
Diana
Parvulescu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu