miercuri, 22 aprilie 2015

EDITORIAL de IOAN DRAGOŞ

Revista „Izvoare Codrene” la numerele 11-12


            Recunosc, am fost şi eu unul dintre sceptici în ceea ce priveşte „longevitatea” unei reviste în mediul rural având în vedere „crizele” de tot felul pe care le parcurge societatea românească.
            Ambiţia generoasă a poetului  Vasile Dan Marchiş din Asuaju de Sus şi generozitatea unor sponsori (sunt într-un număr prea mare ca să-i pot men
ţiona aici )s-a materializat în precedentele numere care au fost lansate în diferite localităţi maramureşene:Baia Mare ,Ulmeni,Fărcaşa,Mireşu Mare,Asuaju de Sus şi au făcut posibilă continuitatea şi iată-ne la numerele 11-12.
Sigur, revista este mai mult un almanah, textele şi contribuţiile sunt în unele cazuri inegale valoric, câteodată se exagerează cu un anumit gen literar, dar pe ansamblu revista se citeşte cu plăcere şi, lucru îmbucurător, se vorbeşte despre ea, ceea ce nu este puţin în contextul cultural, social şi economic actual. Spun aceasta pentru că am primit şi primesc telefoane referitoare la modul de procurare al revistei „Izvoare codrene” şi în nenumărate cazuri am „împrumutat” pentru lectură exemplare din revistă.
Nu vreau să fac „pronosticuri” despre viitorul revistei „Izvoare codrene” dar sunt convins că există multe lucruri şi întâmplări care pot fi „salvate” de la uitare.
            Zona este încă plină de elemente ale folclorului autentic, dar există riscul dispariţiei „suportului” care îl poartă în lume.
            Să fim alături de această „lucrare” generoasă, să ne păstrăm specificul într-o lume tot mai uniformizată, să cântăm strofa unei vestite soliste de muzică populară din apropiere doar pentru frumuseţea ei desăvârşită şi nu ca filosofie pesimist – depresivă de viaţă:
            „Fostu-mi-o lume pă mână
Şi n-am ştiut la ce-i bună
De amu de o-aş ave
Aş şti ce face cu ie



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu