30 iulie 2015
Saptamina trecuta am scris despre copii ca victime ale revolutiei sexuale.
Astazi scriem despre o alta victima: Biserica. A trecut doar o luna de la
dezinstitutionalizarea familiei in America pe 26 iunie, iar evenimentele care
s-au petrecut de atunci incoace puncteaza noua tinta a miscarii homosexuale -
Biserica. Consecintele deciziei Tribunalului Suprem SUA sunt multe si nefaste,
deoarece, odata ce autoritatea suprema a statului instituie o definitie a
casatoriei si familiei care contrazice definitia Bisericii, cele doua
perspective intra in conflict. Secularismul impune astfel Bisericii o dilema
fara precedent. Se va conforma ea noii definitii, ori definitiilor care vor
urma, de exemplu poligamia ori casatoriile de grup, ori se va opune? Poate ea
sa se opuna, si daca da care vor fi consecintele?
Marea dilema a universitatilor
crestine
Dupa 26 iunie mass media a scris extensiv despre dilema cu care se
confrunta universitatile crestine americane. Detaliile sunt extrem de
ingrijoratoare, iar comentatorii pun la indoiala chiar viitorul lor. Vreme de
secole, universitatile crestine americane au impus studentilor coduri stricte
de conduita morala care defineau comportamentul dezirabil si cel imoral. In
lista comportamentelor imorale erau incluse si relatiile sexuale din afara
casatoriei, inclusiv cele intre persoane de acelasi sex. Dilema deci este
evidenta - odata ce tribunalele declara sodomia un drept al omului,
universitatile crestine nu mai pot impune studentilor un cod de conduita morala
care sa o interzica. Un exemplu recent e Cedarville University, o universitate
crestina din Ohio care impune studentilor un angajament special, numit
"commitment to purity", prin care studentii se angajaza sa triasca
moral in anii studentiei. Crezul Universitatii specifica ca relatiile sexuale
sunt moarale doar in casatorie, iar casatoria e definita ca "uniunea intre
un barbat si o femeie". Universitatea interzice studentilor relatiile
sexuale interzise de Biblie cit si promovarea ori propaganda pentru
homosexualitate. Daca pina acuma Universitatea avea camine doar pentru
cuplurile casatorite, este posibil ca legea ori tribunalele sa o oblige sa
furnizeze camine studentesti si pentru persoanele "casatorite" cu
persoane de acelasi sex.
Situatia Universitatii Cedarville
insa nu este unica. Universitatea face parte din Consiliul Universitatilor si
Colegiilor Crestine, o asociatie care cuprinde 121 de colegii si universitati.
Toate adera la un cod de conduita morala similar cu al Universitatii
Cedarville. Din cauza presiunilor din
afara, insa, unele universitatii deja au cedat. Universitatea Hope College din
Michigan a anuntat recent ca va acorda aceleasi beneficii cuplurilor
homosexuale casatorite care sunt acordate cuplurilor heterosexuale. Un colegiu
menonit a facut la fel, iar Universitatea Baylor din Texas si-a revizuit codul
de conduita morala si a eliminat relatiile homosexuale din lista
comportamentelor interzise. Universitatile care inca se opun se confrunta cu
probleme extrem de neplacute inclusiv amenintati cu suspendarea acreditarii,
iar din partea autoritatilor cu suspendarea asistentei financiare. Unele
colegii crestine primesc milioane de dolari anual din partea statului, iar
eliminarea subventiilor ar putea avea un impact dezastruos. Cedarville University, de
exemplu, primeste anual 25 de milioane de dolari din partea guvernului. Alte universitati sunt
constranse sa refuze asistenta financiara pentru a-si mentine independenta si
valorile. Un exemplu e Patrick Henry College din Virginia care se specializeaza
in educatia universitara a studentilor care au fost educati la domiciliu.
Gordon College e un alt colegiu crestin,
in Massachusetts, despre care am scris des anul trecut si acesta in buletinul
informativ AFR de marti. Anul trecut bordul de acreditare al colegiilor si
universitatilor din Massachusetts i-a cerut sa-si revizuiasca codul de conduita
morala sa elimine interdictia relatiilor homosexuale. In martie anul acesta
colegiul a anuntat ca nu o va face si ca isi mentine pozitiile biblice privind
homosexualitatea. Represaliile au urmat
imediat. Orasul Salem unde se afla colegiul, a anulat un contract al municipalitatii
cu colegiul. Atacurile presei la adresa colegiilor crestine care interzic
homosexualitatea sunt crunte. In 2013 presa a fost fara mila impotriva unui
colegiu crestin din Nebraska (Grace University) si Carolina de Sud (Erskine
College) care au expulzat ori criticat public citiva studenti homosexuali care
faceau agitatie homosexuala in campusurile universitare. Dezbateri similare si
la fel de furtunoase privind homosexualitatea au avut loc anul acesta si la
prestigiosul colegiu crestin Wheaton College din Chicago. [Recomandam articolul lui Emma Green: Gay Rights May
Come at the Cost of Religious Freedom, publicat in The Atlantic in iulie:
http://www.theatlantic.com/politics/archive/2015/07/legal-rights-lgbt-discrimination-religious-freedom-claims/399278/]
Trinity Western University
Orice discutie privind presecutia universitatilor crestine trebuie sa
mentioneze si cazul cu totul strigator la cer a lui Trinity Western University
din Vancouver, Columbia Britanica despre care am scris deseori de-a lungul
anilor. Aceasta universitate e cea mai prestigioasa universitate crestina din
Canada. Si ea are un cod de conduita morala care interzice relatiile sexuale
imorale, inclusiv pe cele homosexuale. In ani recenti Universitatea a fost data
in judecata pentru a i se retrage acreditarea din acest motiv. Lucrurile au evoluat cit
se poate de ingrijorator anul acesta. In 2014 Universitatea a solicitat acreditare in
Ontario dar cererea i-a fost respinsa din cauza pozitiilor ei biblice privind
homosexualitatea. Universitatea a dat bordul de acreditare in instanta, dar a
pierdut. Mai devreme in iulie un tribunal din Ontario a emis o decizie critica
la adresa universitatii acuzind-o de discriminare.
Dar exista si alte consecinte la fel
de ingrijoratoare cauzate de legalizarea casatoriilor homosexuale. De acum inainte, daca
bisericile isi vor inchiria cladirile pentru nunti, vor trebui sa le inchirieze
si pentru nuntile homosexuale. Homosexualilor li s-a acordat un drept
constitutional la sodomie si casatorii homosexuale. Asta inseamna aceleasi
beneficii si privilegii pentru ei de care s-au bucurat pina acuma familiile si
casatoriile traditionale. Consecinte similare se vor produce si privind
adoptiilor copiilor. Odata transformate in drept constitutional, casatoriile homosexuale
vor impune serviciilor crestine de adoptii sa permita adoptiile copiilor de
catre homosexuali. O alta consecinta, pina acuma putin previzibila dar la fel
de radicala, sunt asigurarile. Unele companii de asigurari americane deja au
anuntat ca nu vor asigura bisericile care nu fac casatorii homosexuale din
cauza posibilitatii ca ele vor fi date in judecata. O alta consecinta va afecta
asistentii sociali. Multi dintre ei sunt
afiliati cu organizatii religioase si isi fac lucrarea din convingeri morale si
religioase. Ginditi-va, de exemplu, la calugari ori calugarite. Chiar si Maica
Terasa, daca ar fi in viata, ar fi afectata de legalizarea casatoriilor
homosexuale. Ea si maicutele care ingrijesc copiii in orfelinate ar putea fi
constranse sa permita homosexualilor sa adopte micutii crescuti ori ingrijiti
de ele. Daca unii dintre cei care cititi aceste rinduri inca sunteti spectici,
va invitam sa continuati sa cititi cu atentie. Asistentii sociali catolici din
America, de exemplu, fac parte dintr-o asociatie de acreditare numita Asociatia
Nationala a Asistentilor Sociali (National Association of Social Workers).
Asociatia are un cod specific de conduita numit Codul eticii si al valorilor
("Code of Ethics and Values"). Recent codul a fost revizuit si interzice
asistentilor sociali sa diferentieze intre casatoriile traditionale si cele
homosexuale. Dilema e mare pentru crestinii care se implica in munca de
caritate. Revizuirea codului declara viziunea crestina a familiei lipsita de
etica. In final, asta inseamna ca asistentilor sociali crestini li se va
permite sa hraneasca doar trupul saracilor dar nu si sufletele lor.
Probabil, insa, ca cea mai
ingrijoratoare consecinta a legalizarii casatoriilor homosexuale este campania,
inceputa dupa 26 iunie, de a suprima scutirile de taxe de care beneficiaza
bisericile americane de foarte multi ani. Campania a fost demarata de un grup
de profesori de drept, si daca reuseste consecintele vor fi devastatoare. Anual
grupurile religioase nonprofit americane investesc 13 miliarde de dolari in
proiecte internationale. Ati cititi corect - 13 miliarde de dolari. Din sumele
acestea beneficiaza saracii tarilor
subdezvoltate, femeile insarcinate, bolnavii, grupurile marginalizate, refugiatii,
sinistratii, victimele razboaielor de pretutindeni, orfanii. Milioane din
acesti dolari sunt investite si in Romania in diverse proiecte caritabile.
Sumele acestea finanteaza scoli, clinici, orfelinate, universitati, spitale,
retele de caritate, servicii de consiliere,
si institute teologice in toata lumea. Daca aceste sume vor fi taxate,
este evident ca implicatiile vor fi cit se poate de nefavorabile.
O stire cu totul socanta, insa, a
fost publicata pe 29 iulie de Catholic News Agency. Recent liderii miscarii
homosexuale din America s-au intrunit la San Francisco si au
decis sa lanseze actiuni judecatoresti pentru eliminarea din legile Americii a
tuturor clauzelor care protejaza religia, biserica, si crestinii de actiunile
judecatoresti instituite de homosexuali. Un exemplu sunt legile care permit
pastorilor si preotilor sa refuze sa faca casatorii homosexuale ori bisericilor
sa nu isi inchirieze cladirile pentru nuntile homosexuale. Sase fundatii mari
ale Americii deja au donat grupurilor homosexuale 4.8 milioane de dolari pentru
lansarea de astfel de actiuni judecatoresti. [Detalii aici:
http://www.catholicnewsagency.com/news/lgbt-grant-maker-wants-to-win-religious-liberty-fight-within-three-years-96064/]
Bisericile sunt asadar prinse ca
intr-un cleste. Autonomia bisericii este subminata si ignorata. Statul
foloseste politica sociala seculara sa directioneze Biserica, cea mai veche,
onorabila si puternica institutie care contra-balanseaza statul, intr-o
directie dorita de stat, dar in una care e in conflict cu Biblia si traditia
crestina. Unii vor spune ca aceste exemple nu sunt relevante pentru Romania.
Cei care afirma asta, insa, se insala. Uniunea Europeana constrange tot mai
mult, prin institutiile ei, tarile membre sa se conformeze unei viziuni
seculare a societatii, inclusiv institutionalizarea revolutiei sexuale in
tarile membre. Asta se vede in rezolutiile care sunt periodic adoptate in
Parlamentul European ori Consiliul Europei. Un efect similar il au deciziile
Curtii Europene a Drepturilor Omului. De aproape 20 de ani CEDO e obsedata cu
drepturile homosexualilor. In majoritatea cazurilor care au implicat drepturile
homosexualilor si libertatea religioasa, CEDO a dat dreptate homosexualilor,
subminind astfel libertatea religioasa si punind drepturile homosexualilor
deasupra libertatii religioase si a intereselor legitime ale Bisericii. Si in
Romania sunt universitati crestine. Daca CEDO va declara existenta in intregul
spatiu european al unui drept la casatorii homosexuale, care va fi reactia
universitatilor noastre crestine? Care va fi impactul acestor decizii asupra
codului de conduita morala pe care aceste universitatii le-au adoptat? Vor fi
date aceste universitati in instanta, inchise ori li se va suspenda
acreditarea?
Oliari v. Italia
Luna aceasta CEDO a facut un pas si mai extrem in directia aceasta. Dupa ce
ani la rindul a refuzat sa recunoasca un drept la casatorii homosexuale, pe 21
iulie a emis o decizie care impune Italiei sa adopte legislatii privind
parteneriatele civile intre persoane de acelasi sex. [Decizia judecatoreasca
poate fi citita aici:http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-156265#] Cazul Oliari
v. Italia este o decizie puerila. Decizia se aseamana mai mult cu un studiu
statistic privind situatia la zi a casatoriilor si uniunilor homosexuale in
Europa si America. Ii lipseste acel rationament jurisprudential care deosebeste o decizie
judecatoreasca de un comentariu jurnalistic. In opinia noastra rationamentul
propus de CEDO este apa de ploaie. Este un diktat al unei institutii europene
care pe zi ce trece isi pierde legitimitatea si se transforma intr-o asociatie
de intelectuali radicali obsedati de sexualitatea perversa a inceputului de
Mileniu III. Italia a anuntat ca va face recurs la Marea Camera a lui
CEDO. [AFR va recomanda: Recomandam un articol scris pe acest subiect de
Andreea Popescu, avocat roman international din Starsbourg. Andreea lucreaza la
prestigiosul institut crestin European Center for Law and Justice:
http://inliniedreapta.net/oliari-si-altii-c-italia-cedo-impune-italiei-sa-instituie-parteneriatele-civile-pentru-cuplurile-de-acelasi-sex-urmatorul-pas-e-casatoria/]
Oliari dovedeste cit de neputinciosi suntem noi in fata acestor institutii
suprastatale care nu dau socoteala nimanui pentru deciziile lor ori cit de
bizare ar fi ele. Biserica si liderii nostri spirituali ar trebui sa fie
preocupati de aceste evenimente.
Exista si vesti bune!
Exista insa si vesti bune. Te asteptai ca dupa legalizarea casatoriilor
homosexuale procentul americanilor care agreaza cu ele sa fi crescut peste
noapte si vertiginos. Dar asta nu s-a intimplat. Spre surprinderea tuturor, in
doar o saptamina dupa legalizarea lor procentul americanilor care agreaza cu
casatoriilor homosexuale a scazut de la 48% in ianuarie la 42% la inceputul lui
iulie. Explicatia suprinde dar da lectii. In prima duminica dupa legalizarea
casatoriilor homosexuale pastorii si preotii Americii au propovaduit impotriva
sodomiei si a casatoriilor homosexuale. Mesajele lor au avut impact in
rindurile enoriasilor iar rezultatul se simte deja in sondajele de opinie.
Lectia deci e simpla - cind crestinii primesc invatatura buna si o pun in
practica, rezultatele sunt pozitive si reale. [Detalii privind sondajele de
opinie pot fi citite aici:
http://www.nationalreview.com/corner/421443/obergefell-same-sex-marriage-poll-reduced-support]
Dar exista si alte vesti bune. Luna
aceasta cetateni din doua tari europene au lansat proiecte constitutionale de
protejare a casatoriei crestine. In Elvetia cetatenii au strans suficiente
sematuri pentru un referend constitutional care sa defineasca casatoria
crestina in Constitutia Elvetiei. La fel in Finlanda unde anul trecut
Parlamentul a legalizat casatoriile homosexuale. Ca raspuns, cetatenii au
strans semnaturi suficiente pentru tinerea unui referend national de abrogare a
legii.
Iar daca unele tribunale o iau
razna, exista si exceptii, Tribunalul Suprem al Statului Texas fiind unul
dintre ele. Luna aceasta a emis o decizie care impune primariei orasului
Houston, al patrulea oras ca marime din America, sa permita cetatenilor sa
voteze intr-un referend de abrogare a unei ordonante municipale care extinde
privilegii de nediscriminare transsexualilor. Cazul acesta trebuie nu doar
cunoscut dar si facut cunoscut altora. In 2014 consiliul municipal din Houston a adoptat
o ordonanta de nediscriminare impotriva transsexualilor. Bisericile orasului au
lansat un proiect de abrogare a ordonantei in conformitate cu legea. Cu toate
ca aveau nevoie de 17.000 de semnaturi valabile, bisericile au obtinut peste
55.000, din care au inaintat primariei 35.000 de semnaturi valabile.
Oficialitatile primariei au validat semnaturile si au pregatit referendul.
Primarul orasului, insa, o lesbiana "casatorita" cu o alta femeie, a
invalidat un numar aditional de semnaturi, reducind numarul semnaturilor
valabile la mai putin de cele 17.000 necesare. Bisericile au dat orasul Houston
in instanta. Pe parcursul procesului, primaria orasului a incercat sa
sechestreze predicile si schitele de predici ale unor pastori proeminenti din
oras in care discutau subiectul homosexualitatii. Indrazneala primariei a socat
cetatenii si intreaga America. E, insa, o indrazneala care denota obraznicie si
razbunare, asemenea practici fiind cunoscute doar sub regimurile comuniste. In
final, pe 24 iulie, Tribunalul Supreme al Statului Texas a impus autoritatilor
municipale sa permita referendul care e programat pentru noiembrie.
ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA
Str. Zmeica nr. 12, sector 4, Bucuresti
Tel. 0741.103.025 Fax 0318.153.082
www.alianta-familiilor.ro
office@alianta-familiilor.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu