Reabilitarea a circa 19 kilometri din DN18
intre localitatea Sesuri (granita jud. Suceava) si Carlibaba va fi finalizata
pentru circa 12,2 milioane de euro, dupa ce Compania de Drumuri a atribuit inca
un contract in urma licitatiei publice. Decizia vine dupa ce pe 3 iunie CNADNR
a semnat alte doua contracte pentru 49 de km din DN18 pana la Borsa-Moisei. DN 18,
un drum care face legatura direct intre judetele Maramures si Suceava, a ajuns
intr-o situatie jalnica, cu adevarate cratere in asfalt. Reabilitarea drumului
a inceput din 2011, dar in 2014 contractul initial a fost reziliat si lucrarile
au fost oprite.
"Compania
Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta ca astazi,
21.07.2015, a fost semnat contractul "Proiectare si Executie Reabilitare
DN 18 Moisei - Iacobeni pentru remedierea lucrarilor existente si finalizarea
lucrarilor ramase de executat: Lot 3 Sesuri - Carlibaba km 180+850 - km
199+400", se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro.
Contractul a fost
atribuit Asocierii SC AUTOTEHNOROM SRL - SC OPR ASFALT SRL - SC RUTIER-CONEX
XXI SRL si are o valoare totala de 54.295.957,72 lei fara TVA, finantarea
proiectului venind de la
Banca Europeana de Investitii si Guvernul Romaniei.
Durata
contractului este de 48 de luni din care 24 de luni Proiectarea si Executia
Lucrarilor (din care 120 de zile proiectare) si 24 luni Perioada de Garantie, informeaza CNADNR.
Pe 3 iunie, alti
49 de kilometri din DN 18 au fost contractati de catre CNADNR. Este vorba de
contractele "Proiectare si Executie Reabilitare DN 18 Moisei - Iacobeni
pentru remedierea lucrarilor existente si finalizarea lucrarilor ramase de
executat" pentru Lotul 1 Moisei - Borsa (km 131+627 - km 156+232) si Lotul
2 Borsa - Sesuri (km 156+232 - km 180+850).
DN 18 a intrat intr-un program de
modernizare cu finantarea asigurata prin BEI in anul 2011, iar tronsonul Moisei
- Iacobeni, pe de 89 de kilometri, lucrarile au fost atribuite companiei Shapir
Structures, din Israel, si aveau ca termen de finalizare data de 31 august
2013, scrie Obiectiv de Suceava.
Contractul cu
Shapir, in valoare de 81 de milioane euro, a fost insa reziliat in mai 2014,
pentru ca nu s-au executat lucrarile. Intre timp, drumul s-a degradat in
continuare, iar gropile din asfalt au ajuns adevarate cratere si fac aproape
imposibila corculatia in anumite zone.
Relicitarea lucrarilor s-a facut in decembrie 2014, iar
atribuirea contractelor a venit abia acum, la inceput de iunie. Cu toate
acestea, in cazul depunerii unor contestatii, semnarea contractului si
demararea efectiva a lucrarilor poate intarzia chiar si jumatate de an.
de Victor Cozmei
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu