marți, 9 octombrie 2018

Comunicat de presă

09.10.2018


Infrastructura de transporturi din România
           

            Comisarul european Corina Crețu, într-o conferință de presă susținută la Bruxelles împreună cu preşedintele Comitetului Regiunilor, Karl-Heinz Lambertz, a declarat că:    
            ”Este datoria mea ca şi comisar european pentru politică regională să avertizez în toate statele membre, deci implicit şi în România despre riscul pierderii sau dezangajărilor de fonduri şi mai ales în domeniul infrastructurii, având în vedere că sunt lucrări complexe, care durează ani de zile, trebuie să îmi fac datoria şi să spun că atunci când o ţară riscă să-şi piardă şansa la dezvoltare pentru generaţii întregi”.
            Deputatul PSD Marius Sorin Bota este de părere că, la acest moment, noțiunea de productivitate a muncii în companiile subordonate ministerului, precum și în Ministerul Transporturilor este o chestiune pe care conducătorii acestor instituții nici măcar nu  o înțeleg.       
            ”În condițiile în care proiectele în execuție și cele în implementare sunt tot mai puține, se continuă angajările pe bandă rulantă și măririle de salarii. Lipsa proiectelor depuse pentru finanțare la Comisia Europeană arată clar faptul că, în ultima vreme, s-a adunat atât de multă incompetență și indolență în cele două companii de infrastructură și în Ministerul Transporturilor, încât acestea au ajuns la apogeu. Se impune o reformare profundă a acestor companii, reformare ce a fost începută, în cazul sectorului de drumuri, însă nu a fost dusă la bun sfârșit tocmai pentru a nu fi deranjate unele persoane care își iau salariul degeaba și își bat joc de infrastructura țării consumând  bani, salarii și fonduri/credite rambursabile sau nerambursabile, fără a realiza un ritm susținut de dezvoltare și modernizare a infrastructurii, în concordanță cu necesitățile României.
            Sper ca în perioada următoare aceste companii și ministerul să fie conduse de oameni care nu au nevoie de calificare la locul de muncă, care cunosc politici publice în domeniul transporturilor și cărora le sunt familiare, cel puțin trei - dacă nu toate patru, modurile de transport, nu doar unul și pe acela la nivel mediocru, precum în majoritatea situațiilor celor care în ultima perioadă au trecut prin minister și prin cele două companii. Așa cum am declarat recent, în cadrul Comisiei de transporturi din Camera Deputaților, în fața conducerii ministerului și a celor două companii, sunt întrebări la care nu am primit răspuns pentru că, de fapt, nu mai există nici măcar dialog. Cel puțin câteva proiecte care sunt deja pregătite, puteau fi demarate și azi să fie în faze avansate de contractare  (spre exemplu - tronsoanele 2,3 și 4 ale autostrăzii de pe Valea Oltului). Tot ca o anomalie, am făcut un dig de larg în Portul Constanța cu bani europeni degeaba, acesta mai având nevoie de încă o ramură de dig pentru ca Portul Constanța să devină utilizabil la o dimensiune mult mai mare.  Mai avem nevoie de multe alte investiții în sectorul naval care este, poate, cel mai slab valorificat față de potențialul pe care îl arată. Spre exemplu, azi pierdem 50% din fluxul de mărfuri venit din Asia și Orient. La momentul actual acest procent de mărfuri intră în Europa și în România prin alte porturi decât Portul Constanța, sau alte căi de transport decât cea navală, deci implicit acest volum de mărfuri nu este transportat din port prin România pe calea ferată sau drumuri”, a declarat deputatul.


Cabinetul deputatului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu