„Recitind Biblia, am făcut o descoperire uimitoare. Noul Testament descrie episodul în care Isus Hristos este întrebat despre principalele porunci și el răspunde că principala poruncă este
„Iubește-l pe Domnul Dumnezeul tău cu toată inima ta și cu tot sufletul tău, și cu toată înțelepciunea ta, și cu toată forța ta...”. Precum se vede, pe primul loc este iubirea deplină, absolută față de Cel Preaînalt. A doua poruncă – „Iubește-l pe aproapele tău ca pe tine însuți.” Aceste porunci le respectă toți prorocii, în ele, în fond, constă sensul religiei.
Oamenii s-au obișnuit să perceapă superficial adevărurile relatate în Cărțile sfinte și eu, la fel, eram convins că există doar două porunci principale: „Iubește-l pe Dumnezeu” și „Iubește-l pe aproapele”; și, pornind de la cele două porunci, încercam să-mi pun în ordine propria viață. Dar, deși respectam aceste porunci, în viața mea apăreau probleme și nu puteam să înțeleg care-i ideea.
Doar atunci când am realizat că tot ceea ce există trebuie să fie trinitar, am început a căuta în cuvintele lui Hristos și cea de-a treia poruncă.
Așadar, prima poruncă – „Iubește-l pe Dumnezeu mai presus de orice”, a doua – „Iubește-l pe aproapele”; unde era, totuși, cea de-a treia? Am descoperit că există și ce de-a treia: „Iubește-l pe aproapele tău ca pe tine însuți”, adică omul trebuie să se iubească pe sine însuși. Prin urmare, principala poruncă a universului sună astfel: întâi de toate, „Iubește-l pe Dumnezeu mai presus de orice”; în al doilea rând, „Iubește-te pe tine însuți (iubește-te pe tine și ai grijă de tine)” și, în al treilea rând, „Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți”.
În definitiv, obținem următoarea formulă: iubește-l pe Dumnezeu, iubește-te pe tine și iubește-l pe aproapele. Pornind de la aceste porunci, fiecare om își poate forma o linie de comportament. [...]
Atunci când știința și religia se vor unifica, vom înțelege că trebuie să ne iubim pe noi înșine, fiind totodată foarte conștienți de ceea ce este „eul” omului, ce este persoana. „Eul” nostru este, întâi de toate, suflet; doar în al doilea rând este spirit și corp. A te iubi pe tine însuți înseamnă, în primul rând, a avea grijă de propriul suflet, de moralitate, de bunătate, de sentimentele înalte, de ameliorarea caracterului. [...]
Pentru a fi oameni armonioși, trebuie, în primul rând, să-l iubim pe Cel Preaînalt, în al doilea rând, să-l iubim pe Cel Preaînalt în noi înșine și, în al treilea rând, să-l iubim pe Cel Preaînalt în alți oameni – aceasta este legea trinității. Dacă realizăm acest adevăr, avem parte de o dezvoltare armonioasă.”
În imaginea de sus: Tablou realizat de S.N. LAZAREV, Sfânta treime
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu