Rezultatele slabe obținute de unii elevi la simularea Evaluării Naționale îi transformă pe profesorii de română și matematică în ”sclavi” întrucât sunt obligați să țină ore suplimentare inclusiv în weekend ca să crească rata de promovabilitate la examenul propriu-zis, deși toți sunt admiși în licee sau școli profesionale, indiferent de media obținută.
Observația îi aparține prof. Elena Borș de la Școala
Gimnazială nr.1 Bistrița, care a mai avut poziții ferme și în timpul grevei
profesorilor din vara anului 2023, așa cum ați putut citi AICI.
”Vremea simulărilor,
perioada transformării profesorilor de română și matematică în carne de
tun.
Vorbim de o promovabilitate care nu există, nu există
o promovare undeva, nu trebuie (elevul -n.a.) să aibă nota 5 ca să intre la
liceu, deci nota de la simularea Evaluării Naționale/nota de la Evaluare, NU
PROMOVEAZĂ, IERARHIZEAZĂ!
Prin eliminarea pragului de minim nota 5 la română și
matematică pentru a putea ajunge la liceu nu mai putem să vorbim de
promovabilitate, putem să vorbim despre o CAUZĂ a rezultatelor (și nu este
singura: lipsa de autoritate a cadrului didactic din cauza legilor și a
statutului elevului, intervenția părintelui în actul educațional, încărcarea
nejustificată a cadrului didactic cu sarcini care nu îi aparțin, etc.)!
De ani de zile nu căutăm cauzele și obligăm profesorii
de română și matematică să devină sclavi, pardon, voluntari, să facă planuri
remediale, intervenții personalizate, ore suplimentare, ca să ia elevul minim
5, să ne crească rata de promovabilitate.
De ce? Păi, eu merg în clasă, îmi fac treaba, predau,
explic, le stau la dispoziție și peste 50% din ei nu mă aud, nu vor, nu îi
interesează. Oricum ajung la un liceu, indiferent de notă! Atunci, ce vrei tu
de la mine, instituție superioară? Să fac ore suplimentare ca să elimin
efectele unor cauze pe care tu le-ai introdus?
P.S. Sunt multe de spus, dar nu înțeleg de ce tac
profesorii de română și matematică, lucrează dublu
față de alții, sâmbăta, duminica, olimpiade, în ședințe criticați permanent că
elevii nu au…promovabilitate! Și nu numai….”, a scris prof. Elena Borș.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu