marți, 27 august 2019

Rețeaua lui popa Brânzea din Ministerul Educației! Cum se folosește Nicolae Brînzea, directorul adjunct al IEH, de funcționari din Ministerul Educației Naționale! O fi grup infracțional organizat?

În data de 20 august 2019, Institutul de Științe ale Educației (ISE) primește de la Ministerul Educației Naționale (MEN), Direcția Generală Inspecție și Control – Corpul de Control, o adresă, semnată de către Ion Trămîndan, Directorul Corpului de control, se arată într-un material trimis de un funcționar al MEN.
 "Stimate Domnule Director adjunct,
Având în vedere atribuțiile și competențele ce vă revin, în conformitate cu Legea educației naționale nr. 1/05.01.2011, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, Ordonanța nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor aprobată de Legea 233/2002 și memoriul domnului Nicolae BRÎNZEA adresat MEN și înregistrat cu nr. 36 367/2019, vă solicităm să verificați și să ne transmiteți, cu celeritate, în copie conform cu originalul, pontajele lunare ale doamnei A.M.D. în cadrul Institutului de Științe ale Educației pentru perioada august 2018 – iulie 2019".
Prima neregulă: Nicolae Brînzea, solicită unui minister, în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, informații (respectiv, pontajele lunare pe durata unui an calendaristic), despre o persoană dintr-o instituție aflată în subordinea ministerului, prin intermediul Corpului de control al MEN și nu o adresează în mod direct ISE, așa cum prevăd actele normative incidente.
Menționăm faptul că printre atribuțiile legale ale Corpului de Control al MEN, astfel cum sunt acestea prevăzute în Regulamentul de Organizare și Funcționare al MEN, nu se regăsește cea de primire, analizare și soluționare a petițiilor și solicitărilor, care intră în competența de soluționare a instituțiilor subordonate MEN, potrivit legii.
Corpul de control, în loc să trimită către ISE, în termen de 5 zile de la înregistrare, memoriul greșit îndreptat, așa cum prevede, la art. 6 indice 1, Ordonanța 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, a obstrucționat Institutului de Științe ale Educației, orice posibilitate de a analiza pe fond solicitarea primită, deși acesta era autoritatea competentă care deținea informațiile solicitate.
Astfel, în cuprinsul adresei se invocă Ordonanța nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, aprobată de Legea 233/2002 și memoriul lui Nicolae BRÎNZEA adresat MEN și înregistrat cu nr. 36 367/2019, în condițiile în care Institutul de Științe ale Educației, entitate cu personalitate juridică proprie, distinctă de cea a MEN, nu a primit nicio petiție și niciun memoriu.
Abuzând de funcția sa de director al Corpului de Control, Ion Trămîndan a cerut informațiile care nu intră sub incidența Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, direct de la ISE, pentru a le comunica lui Nicolae Brînzea, ignorând cu desăvârșire prevederile celor două acte normative, precum și atribuțiile legale ale Corpului de Control al MEN.
Dar ce definește Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, ca fiind informație de interes public?
Conform art. 2 lit. b) din Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, "prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informației".
Așadar, Nicolae Brînzea s-a folosit de Corpul de control al Ministerului Educației Naționale, pentru a solicita informații despre un angajat al unei instituții din subordinea ministerului, dar cu personalitate juridică proprie - Institutului de Științe ale Educației - invocând drept pretext, Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public și OG 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor.
În data de 21.08.2019, s-au primit la Ministerului Educației Naționale solicitări privind exact aceleași informații (pontajele lunare din ultimul an), pentru Ion Trămîndan, Director Corp Control și Victor Iliescu, Director general al Direcției Generale Inspecție și Control.
Va răspunde Ministerului Educației Naționale, față de solicitarea adresată? Va lua MEN măsuridisciplinare pentru folosirea, de către directorul Corpului de control al MEN, a funcției, în vederea satisfacerii unor solicitări nelegale?
Este de remarcat faptul că oamenii de la Corpul de control al MEN sunt aceiași care au făcut un raport către Universitea din Oradea prin care preluau alegațiile lui Nicolae Brânzea formulate împotriva directorului general al IEH, Eugen Popescu, după ce acesta aplicase mai multe măsuri de stopare a multiplelor nereguli și ilegalități pe care Brânzea le-a savârșit în perioada în care s-a aflat la conducerea Institutului.
Se remarcă o adevărată "rețea" a lui Brânzea din MEN pe care acesta o "întreține" și o utilizează pentru a lovi în oameni care îi sunt incomozi în scopurile sale. Surse din MEN susțin faptul că și Victor Iliescu și Ion Trămîndan ar face parte din aceeași "lojă" în care Brânzea ar fi superiorul lor ierarhic și că din aceeași "lojă" ar mai face parte și Rectorul Universității din Oradea căruia Iliescu și Trămândan i-ar fi trimis raportul în care apar alegațiile vehiculate de Brânzea împotriva directorului general al IEH, Eugen Popescu. Dacă se confirmă, am putea vorbi aici de un adevărat grup infracțional organizat? Vom vedea ce zic instituțiile abilitate!
PS. Noul ministru propus de PSD la MEN este Șerban Valeca, președintele PSD Argeș, adică județul unde Brânzea locuiește, este popă și unde predă și la Universitate...Poate încearca Brânzea să îl introducă și pe Șerban Valeca în mizeriile pe care le face? Rămâne de văzut și de urmărit!
(GRUP INFRACŢIONAL ORGANIZAT, grupul structurat, format din trei sau mai multe persoane, care există pentru o perioadă şi acţionează în mod coordonat în scopul comiterii uneia sau mai multor infracţiuni, pentru a obţine direct sau indirect un beneficiu financiar sau un beneficiu material)
https://www.dantanasa.ro/sentinta-definitiva-instanta-desfiinteaza-salariul-de-peste-17-000-de-lei-al-unui-popa-director-general-adjunct-al-ieh/

                                 Romanian Global News

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu