sâmbătă, 27 noiembrie 2021

La multi ani, Radu Stef!


Maestrul, avocatul Radu Stef, stie deja ca-l tin in chetoarea sufletului, aproape de inima, dar tin mult sa o spun si public. Ieri ne-am intalnit, am vorbit si asta mie mi-a facut ziua frumoasa. Mi-a luminat-o cu zambetul sau aristocrat! Azi, as vrea ca gandurile mele scrise aici sa-i intoarca serviciul.

Doar mai tinerii inm-isti se cred din prima zi mici dumnezei ai justitiei; noi, majoritatea dintre cei care am intrat in magistratura direct din facultate, am continuat sa invatam, inca mai abitir decat in facultate, ,,furand meserie" de la colegii nostri (chiar de la dactilografele si grefierele cu experienta), de la avocatii cu care ne-am duelat in calitate de procurori ori de la avocatii care s-au duelat in fata noastra cand eram judecatori.
Intre modelele de care vorbesc (din fericire, nu putine!), Radu Stef ocupa in sufletul meu un loc privilegiat!
Sunt lucruri pe care nu le inveti si nici n-ai cum sa le inveti in facultate:
Finetea argumentativa n-o poti invata decat de la un coleg, practician al dreptului, precum Radu Stef!
Elocinta, eleganta vorbirii, iarasi, nu le poti invata decat daca te-a fericit destinul profesional cu un coleg din tagma aleasa, rara, din care face parte domnia sa!
Moralitatea si dreapta cumpana le poti dobandi, desigur, inca din familie, apoi din scoala, dar sigur ti le consolidezi in prezenta unui asemenea model, precum cel aflat azi in moment aniversar!
Un singur lucru pare sa fie doar apanajul sau exclusiv, inimitabil si de neimprumutat: zambetul sau aristocrat, ca un curcubeu aparut inainte de ploaie, nu dupa, tocmai ca sa te apere, sa te proteguiasca de...biciuiala stropilor reci de ploaie, caci, da, ironia fina, insotita de-un zambet ocrotitor. nu cred sa fi reusit, vreunul dintre prietenii sai, sa ne-o insusim, fara a cadea in planul de jos al jignirilor si al ofenselor!
La multi ani, Radu Stef! Cu respect! Cu gratitudine! Cu drag! Cu mult respect! Cu multa gratitudine! Cu infinit drag!

Emil Costin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu