Obligaţii ale autorităţilor administraţiei publice:
Autorităţile administraţiei publice locale organizează în
cadrul aparatului de specialitate al primarului un compartiment specializat în
sprijinirea, îndrumarea şi controlul asociaţiilor de proprietari. Tot
autorităţile administraţiei publice locale, prin compartimentele specializate,
asigură, la cerere, informarea asociaţiilor şi proprietarilor din condominii cu
privire la cadrul normativ privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de
proprietari.
Compartimentele amintite informează asociaţiile de
proprietari cu privire la interdicţiile prevăzute în regulamentul local de
urbanism sau în regulamentele de intervenţie aferente zonelor de intervenţie
prioritară, aplicabile condominiilor, stabilite în cadrul programelor
multianuale destinate creşterii calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor,
de reabilitare termică şi de reducere a riscului seismic al construcţiilor
existente, precum şi cu privire la obligativitatea montării contoarelor pentru
individualizarea consumurilor la nivel de proprietate individuală, conform
legislaţiei în vigoare.
Aceleaşi
compartimente mentionate exercită controlul asupra activităţii
financiar-contabile din cadrul asociaţiilor de proprietari, din oficiu ori la
solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei de proprietari. La
propunerea compartimentelor specializate în sprijinirea, îndrumarea şi
controlul asociaţiilor de proprietari din cadrul autorităţii administraţiei
publice locale, primarul, în baza unei hotărâri a consiliului local, atestă
persoanele fizice în vederea dobândirii calităţii de administrator de
condominii.
Obligaţii ale
asociaţiilor de proprietari:
Toate asociaţiile de proprietari sunt obligate să afişeze,
la loc vizibil, pe peretele exterior al imobilului, în imediata apropiere a
căii de acces în condominiu, sediul şi denumirea asociaţiei respective. În
termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi,
preşedinţii asociaţiilor de proprietari sunt obligaţi să transmită
autorităţilor administraţiei publice locale numele şi datele de contact
actualizate privind preşedintele comitetul executiv, comisia de
cenzori/cenzorul şi administratorul.
Persoanele fizice atestate pentru funcţia
de administrator în conformitate cu prevederile Legii nr. 230/2007 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu
modificările şi completările ulterioare, pot îndeplini funcţia de administrator
numai dacă, în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi,
obţin certificate de calificare profesională care dovedesc calificarea
profesională pentru a îndeplini ocupaţia de administrator, în conformitate cu
prezenta lege.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu