Amatorism la CNADNR
Intrebat fiind de catre presa locala din Maramures
despre finalizarea lucrarilor de infrastrutura din judet, senatorul PSD, Sorin Bota, a declarat ca
ramane o prioritate finalizarea tuturor lucrarilor de infrastructura a
drumurilor nationale pana la finele lui 2016 in judetul Maramures, acest
deziderat fiind prioritatea lui. Senatorul trage insa un semnal de alarma cu
privire la motivele obiective care pot periclita acest obiectiv al judetului
Maramures si al sau personal, pericol care se rasfrange si asupra marilor
proiecte din intreaga tara.
„Ma ingrijoreaza bugetul imens
cheltuit de CNADNR pe asistenta juridica, buget egal cu intretinerea de vara a
unei regionale intr-un an de zile. In egala masura ma ingrijoreaza numarul
imens de angajati pe care compania ii are, in medie peste 900 de angajati pe
regionala, in conditiile in care regionalele de drumuri nu executa lucrari si
nici nu fac proiecte”, a declarat senatorul Bota. Acesta mai opineaza ca „cel
putin 50% din personalul CNADNR ar trebui sa fie concediat si in conditiile in
care sunt buni si competenti, o parte sa fie preluati de firmele care lucreaza
si presteaza servicii pentru companie. Din aceste disponibilizari s-ar
salva aproximativ 2.500.000 de euro pe
luna, astfel 50 – 55 de milioane de euro pot fi investiti anual in
infrastructura. Solutia pentru finalizarea lucrarilor de infrastructura sta in
reorganizarea companiei. Aceasta reorganizare trebuie sa se faca cat mai rapid
cu diminuarea personalului, care este mult prea numeros. Cu banii economisiti
s-ar putea face anual peste 55 de kilometri de reparatii si modernizari la
drumuri. Maramuresul nu are de modernizat mai mult de 100 de km fata de ceea ce
azi exista in program, in ceea ce priveste drumurile nationale. Ideea este ca
bani exista, insa acestia trebuie gestionati corespunzator si cu simtul
raspunderii, nu pe priecte noi, desene,
studii si pe procese”.
Conducerea actuala a CNADNR a reusit ”incredibila
performanta” de a nu finaliza celebrul contract de concesiune pe autostrada
Comarnic – Brasov si cu inconstienta promoveaza proiecte noi in afara celor
stabilite si negociate de Romania in politica sa de aderare la Uniunea Europeana,
fapt care va duce la compromiterea programului de finantare a autostrazilor si
drumurilor nationale cu fonduri europene si in mod categoric amanarea acestui
program. „Nu stiu daca incompetenta sau inconstienta este cea care determina
asemenea actiuni, dar stiu cu certitudine ca amatorismul trebuie sa plece de
urgenta din aceasta companie. Sigur, sunt unii factori politici care tuteleaza
actuala conducere si care vand iluzii, de aceea consider ca premierul trebuie
sa ia, cat de repede, masuri pentru a ramane in graficul stabilit in actualul
program de guvernare pana nu e prea tarziu, cu toate ca asa cum merg lucrurile,
sunt mari sanse ca ceea ce am hotarat si
stabilit ca vom face pana la finele lui 2016, sa nu devina realitate.
CNADNR este o companie care trebuie sa construiasca
si sa intretina ceea ce a construit si are Romania in materie de drumuri si
autostrazi, nu sa deseneze, sa faca proiecte care sa stea in sertare si sa
gestioneze procese juridice,” a concluzionat senatorul Sorin Bota.
Cabinetul senatorului
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu