vineri, 30 mai 2014

SĂ VEZI ŞI SĂ NU CREZI !!!



DOAR CINE NU DOREŞTE SĂ PARTICIPE LA FESTIVALURI DE LITERATURĂ NU PRIMEŞTE PREMII !!!
 În decurs de un an se desfăşoară o sumedenie de festivaluri de literatură în aproape toate localităţile mari din România. Poate participa cine doreşte fie cu manuscrise, cărţi ce cuprind diverse lucrări, (proză, eseu, critică literară, etc).Să nu ne descurajăm pe acest aspect. În funcţie de valoarea lucrărilor sau după "alegerea" lor, premiile curg gârlă. Să nu vă hazardaţi că dumneavoastră sau hai să zic că eu am fost, sau aţi fost cei mai buni, fiindcă de multe ori alegerea premiantului se face în funcţie de prietenie, sau că se face în funcţie de un criteriu cum că nu este un text mai bun ca a respectivului, cu toate că acesta, în unele cazuri nu corespunde principiilor de premiere, dar dacă nu s-a prezentat altul mai bun, e premiat acesta prin indulgenţă. Dar hai să scoatem lucrurile pe faţă, căci şi eu am fost premiat de două ori la două festivaluri, unul naţional şi unul interjudeţean de literatură (cercetaţi trecutul meu). Nu ştiu dacă eu am fost pe măsura premiilor respective sau au fost alţi concurenti, dar atâta ştiu că juriul aşa a hotărât ca eu să obţin premiile acelea, fie într-un fel sau altul după cum s-au înţeles..Nu înseamnă că dacă eu sau tu ori care ai fi fost ales pentru premiere, sunt sau sunteţi cei mai buni.Toţi putem fi premiaţi prin metodele menţionate mai sus, dar asta nu face concret dovada că eu sau nu ştiu cine este mai bun! Dacă am primit sau dacă aţi primit un anumit premiu, acest lucru face dovada că sunt sau sunteţi scriitori consacraţi!Atât şi nimic mai mult!

                                                                           VASILE DAN MARCHIŞ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu