miercuri, 31 ianuarie 2018

Comunicat Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Maramureş

Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
                                                                                                                   

                                      
                                                                    Neclasificat
                                                                                                     NR.114/19.01.2017
       
BENEFICIILE SOCIALE, REALITATE ŞI NECESITATE
RAPORT ANUAL
PRIVIND PREZENTAREA ŞI ACTIVITATEA
AGENŢIEI JUDEŢENE PENTRU PLĂŢI ŞI INSPECŢIE SOCIALĂ MARAMUREŞ

         BENEFICIILE SOCIALE
      Beneficiile sociale reprezintă o formă de suplimentare sau substituire a veniturilor individuale/familiale obţinute din muncă, în vederea asigurării unui nivel de trai minimal, precum şi o formă de sprijin în scopul promovării incluziunii sociale şi a creşterii calităţii vieţii anumitor categorii de persoane ale căror drepturi sociale sunt prevăzute expres de lege (Legea nr. 292/2011, Legea asistenţei sociale).
     Construcţia întregului sistem instituţional de asistenţă socială din România a cărui baze s-au reformulat începând cu anul 2008, când a apărut şi ANPS, program care a fost finanţat de Banca Mondială inclusiv până în anul 2017.
     În Studiul de fundamentare pentru Strategia naţională privind incluziunea socială şi reducerea sărăciei 2015-2020 solicitat şi finanţat de Banca Mondială echipa de autori dezvoltă un plan pentru 9 intervenţii cheie care ar avea un maxim impact pentru reducerea sărăciei. Dintre acestea la capitolul Transferuri sociale este tratat programul cheie antisărăcie VMI – venitul minim de incluziune care ar urma să reunească cele trei programe restrânse – ajutor social, ajutor pentru încălzirea locuinţei şi alocaţia pentru susţinerea familiei începând din anul 2019. Acest program mai amplu îi vizează mai eficient pe cei 5 milioane cei mai săraci români dar va aconta stimulente financiare şi săracilor care muncesc.
     Rata sărăciei e o realitate mai acută în mediul rural decât în cel urban, mai prezentă în rândul celor sub 17 ani şi peste 65 de ani, mai ridicată la cei cu un nivel de educaţiei mai redus sau cu o calificare mai redusă adică tocmai în rândul celor mai expuşi membri ai societăţii sau în mediul cu cele mai reduse şanse de reuşită. Şi asta implică necesitatea menţinerii acestor beneficii sociale cu scopul combaterii sărăciei şi riscului de excluziune a unui segment atât de însemnat din populaţia ţării.
      
         PREZENTAREA INSTITUŢIEI:
Agentia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Maramureş, denumită în continuare Agenţie teritorială este organizată şi funcţionează în baza OUG nr. 113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plaţi şi Inspecţie Socială, precum şi în baza HG 151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plaţi si Inspecţie Socială. Conducerea AJPIS Maramureş se exercita de către un director executiv, funcţionar public de conducere, numit prin decizia directorului general  ANPIS,  în persoana d-lui  Morar Ovidiu.
 Directorul executiv al AJPIS Maramureş are calitatea de ordonator terţiar de credite.

RAPORT DE ACTIVITATE –an  2017

A.  Activitatea Directorului Executiv

         În anul 2017, activitatea s-a bazat pe un management instituţional, orientat spre eficienţă şi eficacitate, printr-o administrare coerentă a resurselor umane, abordarea pozitivă a culturii organizaţionale, păstrarea permanentă a colaborărilor interinstituţionale, cu scopul acordării unor servicii de calitate către potenţialii sau realii beneficiari.
S-a urmărit respectarea indicatorilor de performanţă stabiliţi pentru anul 2017, pe cele 10 obiective şi a alocării timpului de muncă în raport cu acestea.

B. Compartimentul audit
În anul 2017, Compartimentul audit public intern a desfăşurat  activităţi în vederea realizării obiectivelor specifice (generale), urmărind indicatorii de performanţă stabiliţi după cum urmează:


Obiectiv general
Asigurarea derulării în bune condiţii a activităţilor instituţiei prin gestionarea eficientă a resurselor financiare şi umane
Obiectiv specific:
Monitorizarea utilizării eficiente a resurselor financiare, umane şi de altă natură
Activitati desfăşurate:
·         Realizarea planului anual de audit
Indicatori de performanţă
Nr. misiuni realizate/Nr. misiuni planificate=7/7=100%
·         Elaborarea raportului anual al activităţii de audit public intern
Indicatori de performanţă
Număr rapoarte trimise/Număr rapoarte refăcute  (1/0)
Raportul privind activitatea de audit public intern aferentă anului 2017 a fost transmis CAPI ANPIS în data de 27.12.2017 nefiind necesară refacerea acestuia indicatorul fiind realizat 100%.
·         Efectuarea de testări specifice de audit intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale entităţii sunt transparente şi conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate.
Indicatori de performanţă
Număr testări planificate/număr activităţi realizate =7/7=100%
·         Raportarea periodică asupra constatărilor , concluziilor şi recomandărilor rezultate din activitatea de audit
Indicatori de performanţă
Număr recomandări formulate/număr recomandări implementate şi parţial implementate =16/16=100  %
·         Efectuarea misiunilor de consiliere
Indicatori de performanţă
Numărul solicitărilor de consiliere /Numărul misiunilor de consiliere realizate=0/0
Indicatorul este realizat 100% motivat pe faptul că nu au fost solicitări de misiuni de consiliere în anul 2017.
In conformitate cu Proiectul planului de audit public intern pentru anul 2017 au fost cuprinse în vederea realizării până la 31.12.2017 următoarele misiuni de audit public intern:
1. Auditarea activităţii de încasări şi plăţi, a evidenţei şi monitorizării debitorilor şi creditorilor în aplicaţia informatică SAFIR, desfăşurate în cadrul activităţii AJPIS.
2. Organizarea activităţii de control financiar preventiv propriu în cadrul AJPIS
3. Auditarea activităţii de finanţare a centrelor de zi şi rezidenţiale, respectiv a investiţiilor pentru instituţii publice de asistenţă socială şi unităţi de asistenţă medico-socială din bugetul de stat prin agenţiile teritoriale
4. Evaluarea sistemului de servicii sociale
 Evaluarea activității de Inspecție Socială  în domeniul serviciilor sociale la nivelul AJPIS Maramureș
5. Auditarea activităţii de stabilire, acordare şi punere în plată a alocaţiei pentru susţinerea familiei.
6. Auditarea activităţii privind declararea CAS, precum şi declararea şi plata CASS aferent indemnizaţiei pentru creşterea copilului şi a venitului minim garantat.
7. Auditarea activităţii de stabilire, acordare şi punere în plată a indemnizaţiei pentru creşterea copilului şi stimulentului de inserţie conform OUG nr. 111/2010.

Compartimentul audit public intern a mai desfaşurat lunar activitatea de monitorizare a măsurilor dispuse prin deciziile emise de Camera de Conturi Maramureş, tinandu-se astfel o evidenţă clara a masurilor îndeplinite şi a celor in curs de indeplinire.

C. Juridic si contencios

În domeniul reprezentării si apărării intereselor institutiei în fata instantelor de contencios administrativ si a altor instante judecătoresti competente, potrivit legii, pe parcursul  anului 2017 au fost desfăşurate  următoarele activităţi:
Compartimentul juridic al AJPIS Maramures a asigurat reprezentarea intereselor instituţiei într-un număr de 4 cauze aflate pe rolul Tribunalului Maramures  si o cauza aflată pe rolul Curtii de Apel Cluj .
De asemenea, compartimentul juridic al AJPIS Maramures  în baza delegatiilor trimise, a reprezentat interesele MMJS într-un număr de 2 dosare aflate pe rolul Tribunalului Maramures.
In ceea ce priveste solutionarea contestatiilor si reclamatiilor potrivit competentelor legale, Compartimentul juridic si contencios a inregistrat un numar total de 74 contestatii, sesizari, reclamatii din care au fost solutionate un numar de 71 iar pentru restul de 3 neimplinindu-se termenul de solutionare.

D. Compartimentul Autorizare formare profesională
Pentru exercitarea atributiilor ce ii revin Comisiei de Autorizare a Furnizorilor de Formare Profesională ,în perioada 01.01.2017-31.12.2017 s-au realizat următoarele activități:

Specificație
Anul 2017
Sedințe de lucru
13
Număr furnizori autorizați în perioada 01.01.2017-31.12.2017
18
Număr de programe de formare profesională autorizate
26
Număr de sesiuni de examinare în alte județe
12
Număr de contracte civile  încheiate cu specialiști
326
Număr total  de  decizii emise
315

 În anul 2017 s-au efectuat un numar de 16 monitorizari.

E.     Serviciul Beneficii de asistenţă socială, programe de servicii sociale, incluziune socială, egalitate de şanse.
Beneficii sociale
Personalul din cadrul serviciului Beneficii de asistenţă socială cu atribuţii în analiza documentaţiei de deschiderea dreptului pentru beneficii şi întocmirea documentaţiei privind deschiderea/suspendarea/modificarea/încetarea dreptului la beneficii de asistenţă socială a realizat urmatoarea situatie pentru perioada 01.01.2017-31.12.2017

Nr.crt
Felul deciziei aprobate
Numar decizii
1
decizii acordare
17.223
2
decizii suspendare
5.569
3
decizii incetare
17.666





Formulare Europene

În perioada 01.01.2017-31.12.2017 am primit sau am întocmit, la cerere, un total de  2387 formulare E411 la care au fost ataşate 2214 formulare E401 (acestea au fost completate in partea B. de către primării).
Din cele 2387 de formulare am finalizat 1705 formulare, restul fiind în lucru - fie la CJP Maramures-pentru verificari- fie a fost trimis formularul E401 la primării.  Cele mai multe formulare E411 au fost transmise către: Germania- 1219, Austria- 221, Italia 131, Belgia- 134 şi alte ţări în număr mai mic. Pentru formularele E401B situaţia este aproape asemănătoare adică 1141 pentru Germania, 183 pentru Austria, 83 pentru Belgia, 80 pentru Italia si alte țări în numar mai mic dintr-un total de 2214 formulare primite.
S-au trimis un număr de 32 de cereri de verificare pentru cetaţenii care s-au întors în România din străinătate la care am primit doar câteva răspunsuri  drept urmare am revenit cu adrese către instituțiile de la care nu am primit raspuns.
 Acordarea unor subvenții pentru asociații si fundații conform Legii nr. 34/1998 pentru anul 2017.
S-au realizat acțiuni de evaluare și control în vederea verificării acordarii serviciilor sociale și s-au întocmit rapoarte lunare privind acordarea serviciilor sociale pentru un numar de 6 unități de asistență socială ale Organizației Satu Mare care au sediul organizaţiei în judeţul Satu Mare și functionează în județul Maramureș în prima lună a anului 2017:
-         U.A.S.Centru de îngrijire și asistență socială la domiciliu „ Sf Varvara” Baia Mare
-         U.A.S.Cantina socială Baia Mare
-         U.A.S Centru Comunitar ,,Sf Francisc de Assisi`` Baia Mare
-         U.A.S. Centru de îngrijire la domiciliu ,,Sf Carol`` Sighetu Marmației
-         U.A.S. Centru de zi pentru vârstnici Sighetu Marmației
-         U.A.S. Centru de zi pentru varstnici Baia Mare
Incepand cu luna februarie verificările, respectiv rapoartele au fost întocmite pentru 3 unități, ca urmare a încheierii convențiilor definitive pentru anul 2017 și anume:
-         U.A.S.Centru de îngrijire si asistență socială la domiciliu „ Sf Varvara” Baia Mare
-         U.A.S.Cantina socială Baia Mare
-         U.A.S Centru Comunitar ,,Sf Francisc de Assisi`` Baia Mare
Incluziune și  prevenirea marginalizării sociale
Raportul statistic privind activitatea de incluziune socială aferent anului 2017, care cuprinde  informaţii privind activitatea AJPIS în domeniul incluziunii sociale, servicii de asistenţă socială pentru persoane vârstnice, cantine de ajutor social şi numărul de beneficiari pe categorii, alte tipuri de servicii sociale ( adăposturi de noapte) cheltuieli ale instituţiilor publice și private  pentru acordarea serviciilor sociale, completate în 8 machete:
I. Informaţii privind activitatea AJPIS în domeniul incluziunii sociale în anul 2017 din judeţul Maramureş
II.  Servicii de asistenţă socială pentru persoane vârstnice, 1 ianuarie - 31 decembrie 2017
  Cămine pentru persoane vârstnice
  Centre de zi pentru persoane vârstnice
  Centre care acordă servicii de îngrijire şi asistenţă la domiciliu  pentru persoane vârstnice
III.  Cantine de ajutor social, 1 ianuarie - 31 decembrie 2017
Numărul total de beneficiari înregistraţi ai cantinelor de ajutor social, în anul 2017
IV.  Alte tipuri de servicii sociale, 1 ianuarie - 31 decembrie 2017
Adăpost de noapte (pentru persoane fără adăpost)
V. Date de contact ale serviciilor publice de asistenţă socială din judeţul Maramureş
VI. Date de contact ale furnizorilor publici şi privaţi de servicii sociale pentru vârstnici din judeţul Maramureş
VII. Date de contact ale cantinelor sociale din judeţul Maramureş
VIII. Date de contact ale centrelor pentru persoane fără adăpost din judeţul Maramureș
Raportul a fost întocmit pe baza informaţiilor primite de primăriile din judet, Căminul pentru persoane vârstnice Baia Sprie,  precum şi de la furnizorii privaţi de servicii sociale ( Asociaţia Solidaritatea Speranţei, S.C. Dara Old House SRL-D, Fundaţia TU-SI-CU-MI-NE, Fundația Valens,  Asociația –Un zâmbet pentrru vârsta a treia-Fărcașa,  Asociaţia ASSOC, Organizaţia Caritas, Asociaţia Sfântul Iosif Mărturisitorul.
Raportul statistic referitor la Legea nr. 116/2002 privind prevenirea si combaterea marginalizării sociale aferent anului 2016, întocmit pe baza a 5 machete ce cuprind informaţii referitoare la: situaţia privind realizarea măsurilor de prevenire şi combatere a marginalizării sociale, accesul la educaţie, asistenţă şi sănătate, situaţia privind numărul de persoane marginalizate, aplicarea Legii nr. 416 / 2001 privind venitul minim garantat. De asemenea a fost solicitată și fișa județului care cuprinde informații furnizate de primăriile din județ, cu privire la măsurile luate de acestea în scopul prevenirii marginalizării sociale.
Rapoartele de incluziune și marginalizare aferente anului 2016 au  avut ca termen de finalizare: 28 martie 2017 pentru datele de contact, 05 aprilie, respectiv 02 mai 2017 pentru raportul de incluziune și 15 mai 2017 pentru raportul de marginalizare  fiind transmise Ministerului Muncii și Justiției Sociale.
Măsuri luate pentru prevenirea marginalizării: au fost efectuate 62 anchete sociale în vederea evaluării situaţiei socio materiale şi a acordării ajutorului nerambursabil pentru refugiaţi, conform Legii nr. 122/2006, respectiv Legii nr 331/2015 si a Normelor metodologice prevazute de H.G. nr 14/2016 privind azilul în România, cu modificările și completările ulterioare. Din totalul de 62 de anchete sociale efectuate, pentru 43 de solicitanți s-a acordat ajutorul nerambursabil, iar pentru un număr de 19 solicitanți nu s-a mai efectuat plata acestor ajutoare deoarece au părăsit țara.
Au fost adresate instituţiei un număr de 3 petiţii sau scrisori oficiale provenite de la persoane fizice sau instituţii, prin care s-au solicitat diferite ajutoare financiare sau de urgenţă, precum şi alte aspecte privind beneficiile sau serviciile sociale, pentru care s-au întocmit răspunsurile în termenul legal și au fost acordate 24 ajutoare de urgență conform Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat.
F.      Compartimentul economic, financiar, contabilitate, resurse umane, administrativ şi  achiziţii publice
Pentru perioada ianuarie-decembrie 2017 AJPIS Maramureş a înregistrat urmatoarea situaţie:
Beneficii sociale
Nr. crt.
Tipuri de cheltuieli
Nr. de beneficiari (cumulat de la inceputul anului)
Credite repartizate (cumulate  de la inceputul anului )
Plati efectuate (cumulate de la inceputul anului)
Disponibil (cumulat de la inceputul anului)
1
Alocatia stat copii
88.907
107.069.079
107.057.129
11.950
2
Alocatia complementara (restante)
0
0
0
0
3
Alocatia monoparentala (restante)
0
0
0
0
4
Alocatia de plasament
848
6.751.301
6.750.394
907
5
Alocatie de sustinerea familiei Legea 277/2010
6.274
12.618.593
12.616.035
2.558
6
Indemnizatia crestere copil OUG.148
0
0
0
0
7
Indemnizatie crestere copil OUG.111/2010
4.207
72.010.626
71.927.738
82.888
8
Stimulent crestere copil OUG.148
0
0
0
0
9
Stimulente de insertie OUG.111/2010
1387
10.439.811
10.430.988
8.823
10
Indemnizatii  si ajutoare Oug.111 art.31,32
433
4.896.052
4.890.133
5.919
11
Alocatii nou nascuti
0
0
0
0
Subtotal alocatii familiale subcap "o6"
102.060
213.871.273
213.758.228
113.045
12
Ajutoare sociale ( VMG )
5.232
16.037.142
16.036.280
862

Polite asigurare VMG

149.357
148.333
1.024

 Total ajutor social VMG
5.232
16.186.499
16.184.613
1.886
13
Ajutoare financiare
0
0
0
0
14
Ajutoare refugiati
15
98.820
98.820
0
15
Indemnizatii lunare hrana (HIV)
95
557.507
557.507
0
16
Ajutoare urgenta
2
8.000
8.000
0

Aj. Incalzire cu energie electrica
48
31.496
31.493
3

Aj.incalzire cu gaze naturale
1.880
906.508
906.506
2
17
Ajutoare caldura (energie electrica+gaze naturale)
1.928
938.004
937.999
3
18
Ajutoare banesti
0
0
0
0
19
Ajutoare suplimentare
0
0
0
0
20
Finantare institutii
0
0
0
0
21
Servicii sociale (PIN 6+PIN 7)
0
0
0
0

Total 57 Asistenta sociala
109.332
231.660.103
231.545.167
114.936
1
Taxe alocatii stat copii
0
561.752
561.667
853
2
Taxe alocatii complementare (restante)
0
0
0
0
3
Taxe alocatii monoparentale(restante)
0
0
0
0
4
Taxe alocatii plasament
0
41.267
41.261
6
5
Taxe alocatie de sustinere Legea 277/2010
0
111.166
111.164
2
6
Taxe indemnizatii crestere copil OUG.148/2005
0
0
0
0
7
Taxe indemnizatii crestere copil OUG.111/2010
0
189.484
189.482
2
8
Taxe stimulent crestere copil OUG.148
0
0
0
0
9
Taxe stimulent de insertie OUG.111/2010
0
27.187
27.185
2
10
Taxe indemnizatii si ajutoare L.448 art 12/OUG.111 art.31,32
0
20.464
20.456
8

Subtotal taxe alocatii familiale subcap "o6"
0
951.537
951.432
105
11
taxe indemnizații de hrana
0
0
0
0
12
taxe ajutoare sociale (vmg)
0
155.154
155.079
75

Total 20 Bunuri si servicii
0
1.106.691
1.106.511
180
1
Subventii pentru asociatii si fundatii
0
0
0

0

Finantare centre de zi si rezidentiale
0
0
0
0

Total tit. 59
0
0
0
0
1
Refugiati
0
0
0
0
1
Total 80
0
0
0
0
1
CASS
4.450
4.158.511
4.137.536
20.975
2
CASS- ajutoare sociale (vmg)
5.232
895.948
895.055
893
3
CASS  indemnizatii acomodare
4
4.738
4.731
7
4
Drepturi persoane cu handicap (ind+buget+insot+HIV)
32.475
62.965.986
62.738.909
227.077
5
Alocatii stat copii cu handicap
0
0
0
0
6
Ajutorul de incalzire cu lemne
11.051
2.112.866
2.110.509
2.357
7
Trusou nou nascuti
0
0
0
0
8
Cheltuielie de functionare Programe de interes National
0
0
0
0
9
Finantare investitii in cadrul programelor de interes national
0
0
0
0
0
Finantare investitii pentru insitutii publice de asistenta sociala si unitati de asitenta medico-sociale
0
0
0
0

Total 51 Transferuri intre unitati ale adm publice
53.212
70.138.049
69.886.740
251.309

Total tit.57+tit.20+tit.59+tit.51+tit.80
162.544
302.904.843
302.538.418
366.425
1
Cheltuieli ale anilor precedenti 85


-564.958


TOTAL GENERAL
162.544
302.904.843
301.973.460
366.425

Dupa cum rezulta din situaţia de mai sus, plaţile nete  pentru titlurile 57, 20, 59, 51 si 80 au fost realizate în procent de  99, 88% faţa de deschiderile de credite pe perioada raportată.



Buget Propriu
Principalii indicatori ai instituţiei noastre la 31.12.2017 au fost realizaţi după cum urmează:

Nr.
Crt.
Specificatie
Prevederi
An 2017

Deschideri
Credite
31.12.2017

Plati nete
31.12.2017
Disponibil la
31.12.2017

Procent
%
(4:3 )

1
2
3
4
5
6
1.
Cheltuieli de personal
1.823.014
1.823.014
1.823.014
0
100,00%
2.
Bunuri si servicii
273.295
273.295
273.236
59
99.98%
3.
Cheltuieli de capital
43.000
42.836
42.835
1
100,00%
4.
Plati efectuate anii anteriori


-648

-

Total
2.139.309
2.139.145
2.138.437
60


După cum rezultă din situaţia de mai sus, plaţile nete au fost realizate fată de deschiderile de credite pe perioada raportată, astfel:
La specificaţia «cheltuieli de personal» procentul de realizare este de 100,00 % în cont nu a ramas  disponibil .
La specificaţia «bunuri şi servicii» procentul de realizare este de 99.98 % iar în cont  a ramas un disponibil de 59 lei.
La specificaţia «cheltuieli de capital» procentul de realizare este de 100.00 % iar în cont  a ramas un disponibil de 1 leu.
La specificatia «plati efectuate ani anteriori » sunt cuprinse sume achitate in anii anteriori si recuperate in anul 2017, respectiv contributii la concedii si indemnizatii, recuperate de la CASS si sume achitate necuvenit (coroane flori pt evenimente oficiale) recuperate de la ordonatorul de credite.

Resurse umane
În anul 2017 Compartimentul Resurse umane şi-a desfăşurat activitatea în conformitate cu atribuţiile cuprinse în cadru ROF si fişa postului .
 În ceea ce priveşte participarea salariaţilor la acţiuni de instruire şi perfecţionare profesională situaţia se prezintă conform tabelului de mai jos cu menţiunea că valoarea cursului a fost suportată în totalitate de către fiecare funcţionar public în parte:


Denumirea cursului de formare profesională
Perioada de desfăşurare a  cursului
Organizatorul cursului
Numărul funcţionarilor publici din cadrul AJPIS MM participanţi
Inspector în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă

28.04.2017-14.05.2017

SC PAB Professional

1

Managementul proiectelor finanţate din fonduri europene nerambursabile-oportunităţi de finanţare pentru administraţia publică



02.09.2015-22.09.2015



SC ROGEPA SRL




22

Total


27

Tot în perioada de raportare a avut loc un concurs de recrutare a funcţionarilor publici pentru perioadă nedeterminată precum şi un concurs de promovare în grad superior celui deţinut  întocmind astfel toate documentele necesare în conformitate cu procedurile existente.

G.    Serviciul INSPECŢIE SOCIALĂ
În anul 2017 activitatea Serviciului Inspecţie Socială raportată la indicatorii de performanţă şi la Planul anual de control al Inspecţiei Sociale a vizat asigurarea unei activităţi riguroase de control şi inspecţie a aplicării măsurilor legale privind activităţile de stabilire şi acordare a beneficiilor de asistenţă socială şi de furnizare a  serviciilor sociale în vederea reducerii erorii şi fraudei în sistemul de asistenţă socială.
Monitorizarea, evaluarea şi controlul modului de aplicare şi respectare a reglementărilor ce privesc modul de asigurare, administrare şi gestionare a beneficiilor de asistenţă socială  şi gestionare a serviciilor sociale pe baza standardelor de calitate şi de cost.
Campaniile tematice şi controalele inopinate au vizat, acordarea  beneficiilor de asistenţă socială în conditii de eligibilitate, monitorizarea măsurilor de remediere identificate, dispuse în timpul controalelor, diminuarea gradului de acordare a beneficiilor  de asistenţă socială  în mod necuvenit dar mai ales identificarea situatiilor in care s-au efectuat plati in mod necuvenit catre beneficiari.
Concret, în domeniul beneficiilor sociale, obiectivele au fost eficientizarea utilizării fondurilor în sistemul de asistenţă socială şi îmbunătăţirea activităţii privind modul de stabilire şi acordare a beneficiilor de asistenţă socială, precum și simplificarea administrativă și reducerea birocrației în acordarea beneficiilor privind programele adresate gospodăriilor cu venituri reduse (VMG, ASF și AI) și programele de politici familiale (ASC și ICC), prin utilizarea unei singure cereri și a unui singur punct de acces.
În domeniul serviciilor sociale obiectivul general a fost creşterea calităţii serviciilor sociale publice şi private, prin verificarea în teren a respectării standardelor minime de calitate în vederea licențierii serviciilor sociale.

Un alt domeniu de activitate este cel de acces neîngrădit al persoanelor cu dizabilităţi la instituțiile publice și private.
Concret, în timpul  campaniilor tematice, inspectorii sociali au realizat un număr de 289 controale tematice, 25 controale inopinate, monitorizări şi verificări a căror rezultate le prezentăm succint în tabelul ce urmează :





NR.
CRT.
OBIECTIVE GENERALE

OBIECTIVE SPECIFICE

ACTIVITĂŢI INSPECTIE SOCIALA
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ (IS)
UM
VALOARE IP LA 29.12.2017
DECIZII in baza carora s-au realizat ativitatile
1.
Diminuarea erorii si fraudei prin desfasurarea unei activităţi riguroase de control a aplicării măsurilor legale privind activităţile de stabilire şi acordare a beneficiilor de asistenţă socială şi de furnizare a   serviciilor sociale
1.1.  Evaluarea, controlul si monitorizarea modului de aplicare şi respectare a reglementărilor ce privesc modul de acordare a beneficiilor de asistenţă socială
Realizarea campaniilor tematice conform planului anual primit de la A.N.P.I.S.
1.    Nr. controale tematice efectuate/Nr. controale tematice planificate prin planul tematic anual de inspectie
12/12
PROFIL RISC ICC

BAS DLI 17

BGH sem I

Standarde de calitate in CENTRE REZ. Persoane VÂRSTNICE

PENSII INVALIDITATE

PROFIL RISC ASF
PROFIL RISC VMG
PROFIL RISC AI

BGH sem II

ICC sem II

STANDARDE DE CALITATE  SS
ACCESIBILITATI


Realizarea inspecţiilor inopinate


























Dispunerea măsurilor de remediere şi monitorizarea acestora



















Aplicarea sancţiunilor pentru nerespectarea cadrului legal
2.    Nr. controale inopinate efectuate/Nr. de solicitari (petitii) inregistrate
























3.    Nr. măsurilor implementate/nr. măsurilor dispuse ca urmare a controalelor realizate


















4.    Nr. sanctiuni aplicate

53/51(2-extindere control tematic)


2




1
1
4
5
2

1

1



34

2


26/26


11/11




1/1
2/2
3/3
9/9
0/0

0/0

0/0


0/0

0/0


2

1 amenda




1 amenda






ASF+VMG -extindere control tematic

ASF
VMG
ICC
BGH
Ajutoare financiare
Locuinta sociala
Slarizare as. Personali pers. handicap
Ajutoare de urgenta
Redirectionari




ASF+VMG -extindere control tematic

ASF
VMG
ICC
BGH
Ajutoare financiare
Locuinta sociala
Slarizare as. Personali pers. handicap
Ajutoare de urgenta

Redirectionari




ASF+VMG -extindere control tematic

ICC

Identificarea situatiilor in care s-au efectuat plati in mod necuvenit catre beneficiari
5.    Nr. persoane carora beneficiul social le-a fost acordat in mod necuvenit/Nr. total beneficiari (pe fiecare tip de beneficiu de asistenta sociala si cumulat pe toate beneficiile  de asistenta sociala)
96/1350

34/216


3/233

1/40

0/0





11/68



18/168

18/174

1/391


10/30

0/30





PROFIL RISC ICC

BAS DLI 17

BGH sem I

Standarde de calitate in CENTRE REZ. Persoane VÂRSTNICE

PENSII INVALIDITATE

PROFIL RISC ASF
PROFIL RISC VMG
PROFIL RISC AI

BGH sem II

ICC sem II


Dispunerea masurilor de remediere si monitorizarea acestora
6.    Nr. masuri corective dispuse in urma controalelor realizate/Nr. nereguli administrative constate de inspectorii sociali;
































7.    Nr. masuri implementate de U.A.T. – uri/ Nr. de masuri recomandate ca urmare a controalelor
169/35

66/0       +2 amenzi

34/0         +1 amenda +2avertismente scrise

8/1

3/3 +1 amenda




11/11



18/0

18/10

1/0


+2 amenzi +2 avertismente scrise

10/10

0/0


PROFIL RISC ICC


BAS DLI 17






BGH sem I

Standarde de calitate in CENTRE REZ. Persoane VÂRSTNICE

PENSII INVALIDITATE

PROFIL RISC ASF
PROFIL RISC VMG
 PROFIL RISC AI








BGH sem II

ICC sem II


170/170

66/66

34/34
9/9

3/3





11/11



18/18

18/18

1/1


10/10

0/0


PROFIL RISC ICC
BAS DLI 17
BGH sem I

Standarde de calitate in CENTRE REZ. Persoane VÂRSTNICE

PENSII INVALIDITATE

PROFIL RISC ASF
PROFIL RISC VMG
PROFIL RISC AI

BGH sem II

ICC sem II


1.2. Evaluarea, controlul si monitorizarea modului de aplicare şi respectare a reglementărilor ce privesc modul de asigurare, administrare şi
gestionare a serviciilor sociale pe baza standardelor de calitate şi de cost
Realizarea controalelor tematice conform planului anual primit de la A.N.P.I.S.
8.    Nr. serviciilor sociale verificate/ Nr. serviciilor sociale de verificat transmise de ANPIS
51/51

22 ONG
13 SRL
16 SS
















Realizarea controalelor inopinate
9.    Nr. controale inopinate efectuate/Nr. solicitarilor (petitiilor) inregistrate
0/0


Dispunerea măsurilor de remediere şi monitorizarea acestora
10.                       Nr. măsurilor implementate/nr. măsurilor dispuse ca urmare a controalelor realizate
0/0


Aplicarea sancţiunilor pentru nerespectarea cadrului legal
11.                       Nr. sancţiunilor aplicate
0/0


1.3. Evaluarea, controlul si monitorizarea respectarii criteriilor si standardelor minime de calitate – licentierea serviciilor sociale
Realizarea controalelor în vederea verificării respectării standardelor minime de calitate
12.                       Nr. solicitări de evaluare transmise de MMJS/Nr. evaluărilor în teren realizate
43/13

22 ss verificate in 2017 /22 ss transmise in anul 2016


8 ss verificate in 2017 +5 planificate spre evaluare in 2018 /13 ss transmise in anul 2017

14 Rapoarte MONITORIZARE   LF



19 SS ale DGASPC MM
2 SS ale SPAS BAIA MARE
1 CAMIN BAIA SPRIE



7 SS ale SPAS BAIA MARE
1SS  privat










7 SS ale CARITAS SM
7 SS ale DGASPC MM


Monitorizarea măsurilor dispuse
13.                       Nr. măsurilor implementate/Nr. măsurilor recomandate
91/91

81/81

3/3

7/7


13 SS ale DGASPCMM
1 SS al unui furnizor privat
2 SS ale unor furnizori publici

Aplicarea sancţiunilor pentru nerespectarea cadrului legal
14.                       Nr. sancţiunilor aplicate (suspendări, retrageri licenţe,sancţiuni contravenţionale)
3/1/1

3 decizii de respingere LPF

1retragere/anulare LF

1 amenda


1 furnizor public +2 privati


1 furnizor privat


1 furnizor privat


1.4. Asigurarea accesului neingradit al persoanelor cu dizabilitati la mediul fizic, informational si comunicational
Realizarea controalelor tematice conform planului anual primit de la A.N.P.I.S.
15.                       Nr. institutiilor verificate/ Nr. institutiilor de verficat conform planului anual primit de la  A.N.P.I.S
34/34

30/30 


1/1


3/3



Unitati Scolare

Institutii
Publice

Unitati sanitare

Realizarea controalelor inopinate
16.                       Nr. controale inopinate efectuate/Nr. controalelor (petitiilor) inregistrate
17.                       Nr.monitorizari  măsuri implementate/Nr. măsurilor dispuse ca urmare a controalelor inopinate
13/0



12/12
UAT



4- indeplinite

5- in curs de indeplinire

3- solicitare prelungire

Dispunerea măsurilor de remediere şi monitorizarea acestora
18.                       Nr.monitorizari  măsuri implementate/Nr. măsurilor dispuse ca urmare a controalelor realizate in anii 2013-2017



In anul 2017 nu  s-au dispus masuri in campania tematica
512/512

84/84 (2013)







47/47
(2014)






16/16
(2015)




365/365
(2016)






74- indeplinite

6-stinse

4- solicitare prelungire


40- indeplinite

2-proogate

5- solicitare prelungire

15- indeplinite

1- solicitare prelungire

269- indeplinite

96- solicitare prelungire


Aplicarea sancţiunilor pentru nerespectarea cadrului legal
19.                       Nr. sancţiunilor aplicate
15
Avertismente verbale
-   
1.5. Promovarea acţiunilor de informare şi consiliere a autorităţilor locale şi benefiarilor cu privire la beneficiile de asistenţă socială şi serviciile sociale
Realizarea campaniilor de informare
20.                        Nr. sesiunilor de informare şi consiliere organizate;
21.                       Nr. entităţilor şi persoanelor participante
3


62 UAT si 77 persoane participante


Realizarea activităţilor de consiliere la entităţile controlate/monitorizate
22.                       Nr. instituţiilor consiliate ca urmare a controlului (fişe de consiliere)
40 persoane din DGASPCMM

120persoane din  76 UAT

95 SS

30 unitati invatamant


2.
Administrarea într-un
sistem unitar a beneficiilor de asistenţă socială şi gestionarea programelor privind serviciile sociale susţinute de la bugetul de stat

2.1. Gestionarea  beneficiilor de asistenţă socială si a programelor de servicii sociale la nivel teritorial

Executarea verificărilor încrucişate cu baze de date externe in vederea identificarii suspiciunilor de acordare in mod necuvenit a sumelor cu titlu de beneficii sociale





















Monitorizarea  asociatiilor si fundatiilor   fundatiilor  care acordă servicii sociale serviciilor sociale si care beneficiaza de subventii
23.                       Nr. de CNP-uri (suspiciuni) verificate/ Nr. CNP–uri (suspiciuni) transmise de ANPIS;




24.                       Nr. rapoartelor intocmite/Nr. furnizorilor de servicii sociale care beneficiaza de subventii

1401/1401

216

233

40

51





68



168

174

391


30

30



3/1luna/1 furnizor



PROFIL RISC ICC
BAS DLI 17

BGH sem I

Standarde de calitate in CENTRE REZ. Persoane VÂRSTNICE

PENSII INVALIDITATE

PROFIL RISC ASF
 PROFIL RISC VMG
 PROFIL RISC AI

BGH sem II

ICC sem II



Rapoarte de monitorizare a 3 SS cu sediul pe raza judetului MM a furnizorului CARITAS Satu Mare
































Comisia pentru evaluare si selectionarea asociatiilor si fundatiilor
Decizia 71/27.10.2016















Probleme întâmpinate şi propuneri pentru remedierea acestora

I.                   Problema determinării şi inregistrarii dobânzilor şi penalităţilor de întârziere datorate de persoanele care au beneficiat în mod necuvenit de beneficii sociale
Din activitatea desfăşurată în cadrul Compartimentului audit public intern  şi anume activitatea de monitorizare a măsurilor dispuse de Curtea de Conturi Maramureş au rezultat următoarele:
Măsurile
1a) Luarea masurilor ce se impun in vederea determinarii si inregistrarii dobanzilor si penalitatilor de intarziere datorate de persoanele care au beneficiat in mod nelegal de prestatii sociale si au restituit debitele dupa trecerea termenului de 180 de zile de la emiterea deciziei de recuperare, in conformitate cu prevederile OUG nr.44/2014 pentru reglementarea unor masuri privind recuperarea debitelor pentru beneficiile de asistenta sociala, precum si modificarea art.101 din legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
 şi
1b) Intreprinderea demersurilor prin solicitarea la ANPIS a modificarii continutului deciziilor de recuperare a sumelor achitate nedatorat cu titlul de beneficii sociale, astfel incat acestea sa respecte prevederile art.142 alin.6 din codul de procedura fiscala, in vederea indeplinirii conditiilor legal stabilite pentru determinarea dobanzilor si penalitatilor de intarziere aferente de catre organul fiscal competent; calcularea accesoriilor aferente debitelor trimise spre executare AJFP Maramures si serviciilor fiscale teritoriale, transmiterea la organul fiscal competent a titlurilor de creanta in vederea recuperarii acestora.
II.                Problema arhivelor
Am continuat eliminarea documentelor a căror conținut a putut fi clasificat dar tot rămân multe. Reiterăm idea, ca soluţie a problemei, de a crea un “apendice”al Safir-ului care să fie o arhivă electronică (separat de Safir) şi unde să reţinem doar în format electronic documentele scanate.

Director Executiv

Morar Ovidiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu