Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
NR.114/19.01.2017
BENEFICIILE
SOCIALE, REALITATE ŞI NECESITATE
RAPORT ANUAL
PRIVIND
PREZENTAREA ŞI ACTIVITATEA
AGENŢIEI
JUDEŢENE PENTRU PLĂŢI ŞI INSPECŢIE SOCIALĂ MARAMUREŞ
BENEFICIILE
SOCIALE
Beneficiile sociale reprezintă o formă de
suplimentare sau substituire a veniturilor individuale/familiale obţinute din
muncă, în vederea asigurării unui nivel de trai minimal, precum şi o formă de
sprijin în scopul promovării incluziunii sociale şi a creşterii calităţii
vieţii anumitor categorii de persoane ale căror drepturi sociale sunt prevăzute
expres de lege (Legea nr. 292/2011, Legea asistenţei sociale).
Construcţia întregului sistem
instituţional de asistenţă socială din România a cărui baze s-au reformulat
începând cu anul 2008, când a apărut şi ANPS, program care a fost finanţat de
Banca Mondială inclusiv până în anul 2017.
În Studiul de
fundamentare pentru Strategia naţională privind incluziunea socială şi
reducerea sărăciei 2015-2020 solicitat şi finanţat de Banca Mondială echipa de
autori dezvoltă un plan pentru 9 intervenţii cheie care ar avea un maxim impact
pentru reducerea sărăciei. Dintre acestea la capitolul Transferuri sociale este
tratat programul cheie antisărăcie VMI – venitul minim de incluziune care ar
urma să reunească cele trei programe restrânse – ajutor social, ajutor pentru
încălzirea locuinţei şi alocaţia pentru susţinerea familiei începând din anul
2019. Acest program mai amplu îi vizează mai eficient pe cei 5 milioane cei mai
săraci români dar va aconta stimulente financiare şi săracilor care muncesc.
Rata sărăciei
e o realitate mai acută în mediul rural decât în cel urban, mai prezentă în
rândul celor sub 17 ani şi peste 65 de ani, mai ridicată la cei cu un nivel de
educaţiei mai redus sau cu o calificare mai redusă adică tocmai în rândul celor
mai expuşi membri ai societăţii sau în mediul cu cele mai reduse şanse de
reuşită. Şi asta implică necesitatea menţinerii acestor beneficii sociale cu
scopul combaterii sărăciei şi riscului de excluziune a unui segment atât de
însemnat din populaţia ţării.
PREZENTAREA
INSTITUŢIEI:
Agentia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
Maramureş, denumită în continuare Agenţie teritorială este organizată şi
funcţionează în baza OUG nr. 113/2011 privind organizarea şi funcţionarea
Agenţiei Naţionale pentru Plaţi şi Inspecţie Socială, precum şi în baza HG
151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al
Agenţiei Naţionale pentru Plaţi si Inspecţie Socială. Conducerea AJPIS
Maramureş se exercita de către un director executiv, funcţionar public de
conducere, numit prin decizia directorului general ANPIS, în persoana d-lui Morar Ovidiu.
Directorul
executiv al AJPIS Maramureş are calitatea de ordonator terţiar de credite.
RAPORT
DE ACTIVITATE –an 2017
A. Activitatea Directorului Executiv
În anul 2017, activitatea s-a bazat pe
un management instituţional, orientat spre eficienţă şi eficacitate, printr-o
administrare coerentă a resurselor umane, abordarea pozitivă a culturii
organizaţionale, păstrarea permanentă a colaborărilor interinstituţionale, cu
scopul acordării unor servicii de calitate către potenţialii sau realii
beneficiari.
S-a urmărit respectarea indicatorilor de performanţă
stabiliţi pentru anul 2017, pe cele 10 obiective şi a alocării timpului de
muncă în raport cu acestea.
B. Compartimentul
audit
În anul 2017, Compartimentul audit public intern a
desfăşurat activităţi în vederea
realizării obiectivelor specifice (generale), urmărind indicatorii de
performanţă stabiliţi după cum urmează:
Obiectiv general
Asigurarea derulării în bune condiţii a activităţilor instituţiei prin
gestionarea eficientă a resurselor financiare şi umane
Obiectiv specific:
Monitorizarea utilizării eficiente a resurselor financiare, umane şi de
altă natură
Activitati desfăşurate:
·
Realizarea planului anual de audit
Indicatori de performanţă
Nr. misiuni realizate/Nr. misiuni planificate=7/7=100%
·
Elaborarea raportului anual al activităţii de audit
public intern
Indicatori de performanţă
Număr rapoarte trimise/Număr rapoarte refăcute (1/0)
Raportul privind activitatea de audit public intern aferentă anului 2017 a
fost transmis CAPI ANPIS în data de 27.12.2017 nefiind necesară refacerea
acestuia indicatorul fiind realizat 100%.
·
Efectuarea de testări specifice de audit intern pentru a
evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale entităţii sunt
transparente şi conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate,
eficienţă şi eficacitate.
Indicatori de performanţă
Număr testări planificate/număr activităţi realizate =7/7=100%
·
Raportarea periodică asupra constatărilor , concluziilor
şi recomandărilor rezultate din activitatea de audit
Indicatori de performanţă
Număr recomandări formulate/număr recomandări implementate şi parţial
implementate =16/16=100 %
·
Efectuarea misiunilor de consiliere
Indicatori de performanţă
Numărul solicitărilor de consiliere /Numărul misiunilor de consiliere
realizate=0/0
Indicatorul este realizat 100% motivat pe faptul că nu au fost solicitări
de misiuni de consiliere în anul 2017.
In conformitate cu Proiectul planului de audit public
intern pentru anul 2017 au fost cuprinse în vederea realizării până la
31.12.2017 următoarele misiuni de audit public intern:
1. Auditarea activităţii de încasări şi plăţi, a evidenţei
şi monitorizării debitorilor şi creditorilor în aplicaţia informatică SAFIR,
desfăşurate în cadrul activităţii AJPIS.
2. Organizarea activităţii de control financiar preventiv
propriu în cadrul AJPIS
3. Auditarea activităţii de finanţare a centrelor de zi şi
rezidenţiale, respectiv a investiţiilor pentru instituţii publice de asistenţă
socială şi unităţi de asistenţă medico-socială din bugetul de stat prin
agenţiile teritoriale
4. Evaluarea sistemului de servicii sociale
Evaluarea activității de Inspecție
Socială în domeniul serviciilor sociale
la nivelul AJPIS Maramureș
5. Auditarea activităţii de stabilire, acordare şi punere
în plată a alocaţiei pentru susţinerea familiei.
6. Auditarea activităţii privind declararea CAS, precum şi
declararea şi plata CASS aferent indemnizaţiei pentru creşterea copilului şi a
venitului minim garantat.
7. Auditarea activităţii de stabilire, acordare şi punere
în plată a indemnizaţiei pentru creşterea copilului şi stimulentului de
inserţie conform OUG nr. 111/2010.
Compartimentul audit public intern a mai desfaşurat lunar
activitatea de monitorizare a măsurilor dispuse prin deciziile emise de Camera
de Conturi Maramureş, tinandu-se astfel o evidenţă clara a masurilor
îndeplinite şi a celor in curs de indeplinire.
C. Juridic si contencios
În
domeniul reprezentării si apărării intereselor institutiei în fata instantelor
de contencios administrativ si a altor instante judecătoresti competente,
potrivit legii, pe parcursul anului 2017
au fost desfăşurate următoarele
activităţi:
Compartimentul juridic al AJPIS
Maramures a asigurat reprezentarea intereselor instituţiei într-un număr de 4
cauze aflate pe rolul Tribunalului Maramures
si o cauza aflată pe rolul Curtii de Apel Cluj .
De asemenea, compartimentul juridic al AJPIS Maramures în baza delegatiilor trimise, a reprezentat
interesele MMJS într-un număr de 2 dosare
aflate pe rolul Tribunalului Maramures.
In ceea ce priveste solutionarea contestatiilor si
reclamatiilor potrivit competentelor legale, Compartimentul juridic si
contencios a inregistrat un numar total de 74 contestatii, sesizari, reclamatii
din care au fost solutionate un numar de 71 iar pentru restul de 3
neimplinindu-se termenul de solutionare.
D.
Compartimentul Autorizare formare profesională
Pentru
exercitarea atributiilor ce ii revin Comisiei de Autorizare a Furnizorilor de
Formare Profesională ,în perioada 01.01.2017-31.12.2017 s-au realizat
următoarele activități:
Specificație
|
Anul 2017
|
Sedințe de lucru
|
13
|
Număr furnizori autorizați în perioada 01.01.2017-31.12.2017
|
18
|
Număr de programe de formare profesională autorizate
|
26
|
Număr de sesiuni de examinare în alte județe
|
12
|
Număr de contracte civile
încheiate cu specialiști
|
326
|
Număr total de decizii emise
|
315
|
În anul 2017 s-au efectuat un numar de 16
monitorizari.
E. Serviciul Beneficii de asistenţă socială, programe de servicii
sociale, incluziune socială, egalitate de şanse.
Beneficii sociale
Personalul din cadrul serviciului Beneficii de asistenţă socială
cu atribuţii în analiza documentaţiei de deschiderea dreptului pentru beneficii
şi întocmirea documentaţiei privind
deschiderea/suspendarea/modificarea/încetarea dreptului la beneficii de
asistenţă socială a realizat urmatoarea situatie pentru perioada
01.01.2017-31.12.2017
Nr.crt
|
Felul deciziei aprobate
|
Numar decizii
|
1
|
decizii acordare
|
17.223
|
2
|
decizii suspendare
|
5.569
|
3
|
decizii incetare
|
17.666
|
Formulare Europene
În perioada 01.01.2017-31.12.2017 am primit sau am întocmit, la cerere, un total de 2387 formulare E411 la care au fost ataşate 2214 formulare E401 (acestea au fost completate in partea B. de către primării).
Din cele 2387 de formulare am finalizat 1705 formulare, restul fiind în lucru - fie la CJP Maramures-pentru verificari- fie a fost trimis formularul E401 la primării. Cele mai multe formulare E411 au fost transmise către: Germania- 1219, Austria- 221, Italia 131, Belgia- 134 şi alte ţări în număr mai mic. Pentru formularele E401B situaţia este aproape asemănătoare adică 1141 pentru Germania, 183 pentru Austria, 83 pentru Belgia, 80 pentru Italia si alte țări în numar mai mic dintr-un total de 2214 formulare primite.
S-au trimis un număr de 32 de cereri de verificare pentru cetaţenii care s-au întors în România din străinătate la care am primit doar câteva răspunsuri drept urmare am revenit cu adrese către instituțiile de la care nu am primit raspuns.
Acordarea unor
subvenții pentru asociații si fundații conform Legii nr. 34/1998 pentru anul
2017.
S-au realizat acțiuni de evaluare și control în vederea
verificării acordarii serviciilor sociale și s-au întocmit rapoarte lunare
privind acordarea serviciilor sociale pentru un numar de 6 unități de asistență
socială ale Organizației Satu Mare care au sediul organizaţiei în judeţul Satu
Mare și functionează în județul Maramureș în prima lună a anului 2017:
-
U.A.S.Centru de îngrijire
și asistență socială la domiciliu „ Sf Varvara” Baia Mare
-
U.A.S.Cantina
socială Baia Mare
-
U.A.S Centru
Comunitar ,,Sf Francisc de Assisi`` Baia Mare
-
U.A.S. Centru de
îngrijire la domiciliu ,,Sf Carol`` Sighetu Marmației
-
U.A.S. Centru de
zi pentru vârstnici Sighetu Marmației
-
U.A.S. Centru de
zi pentru varstnici Baia Mare
Incepand cu luna februarie verificările, respectiv
rapoartele au fost întocmite pentru 3 unități, ca urmare a încheierii
convențiilor definitive pentru anul 2017 și anume:
-
U.A.S.Centru de
îngrijire si asistență socială la domiciliu „ Sf Varvara” Baia Mare
-
U.A.S.Cantina
socială Baia Mare
-
U.A.S Centru
Comunitar ,,Sf Francisc de Assisi`` Baia Mare
Incluziune
și prevenirea marginalizării sociale
Raportul statistic privind activitatea de incluziune
socială aferent anului 2017, care
cuprinde informaţii privind activitatea AJPIS în domeniul incluziunii
sociale, servicii de asistenţă socială pentru persoane vârstnice, cantine de
ajutor social şi numărul de beneficiari pe categorii, alte tipuri de servicii
sociale ( adăposturi de noapte) cheltuieli ale instituţiilor publice și
private pentru acordarea serviciilor
sociale, completate în 8 machete:
I.
Informaţii privind activitatea AJPIS în domeniul incluziunii sociale în anul
2017 din judeţul Maramureş
II. Servicii
de asistenţă socială pentru persoane vârstnice, 1 ianuarie - 31 decembrie 2017
Cămine pentru persoane vârstnice
Centre de zi
pentru persoane vârstnice
Centre care acordă servicii de îngrijire şi
asistenţă la domiciliu pentru persoane vârstnice
III.
Cantine de ajutor social, 1 ianuarie - 31 decembrie 2017
Numărul total de beneficiari înregistraţi ai cantinelor
de ajutor social, în anul 2017
IV.
Alte tipuri de servicii sociale, 1 ianuarie - 31 decembrie 2017
Adăpost de noapte (pentru persoane fără adăpost)
V.
Date de contact ale serviciilor publice de asistenţă socială din judeţul
Maramureş
VI.
Date de contact ale furnizorilor publici şi privaţi de servicii sociale pentru
vârstnici din judeţul Maramureş
VII.
Date de contact ale cantinelor sociale din judeţul Maramureş
VIII.
Date de contact ale centrelor pentru persoane fără adăpost din judeţul
Maramureș
Raportul a fost întocmit pe baza informaţiilor primite de
primăriile din judet, Căminul pentru persoane vârstnice Baia Sprie,
precum şi de la furnizorii privaţi de servicii sociale ( Asociaţia
Solidaritatea Speranţei, S.C. Dara Old House SRL-D, Fundaţia TU-SI-CU-MI-NE,
Fundația Valens, Asociația –Un zâmbet
pentrru vârsta a treia-Fărcașa,
Asociaţia ASSOC, Organizaţia Caritas, Asociaţia Sfântul Iosif
Mărturisitorul.
Raportul statistic referitor la Legea nr. 116/2002
privind prevenirea si combaterea marginalizării sociale aferent anului 2016, întocmit pe baza a 5 machete ce cuprind
informaţii referitoare la: situaţia privind realizarea măsurilor de prevenire
şi combatere a marginalizării sociale, accesul la educaţie, asistenţă şi
sănătate, situaţia privind numărul de persoane marginalizate, aplicarea Legii
nr. 416 / 2001 privind venitul minim garantat. De asemenea a fost solicitată și
fișa județului care cuprinde informații furnizate de primăriile din județ, cu
privire la măsurile luate de acestea în scopul prevenirii marginalizării
sociale.
Rapoartele de incluziune și marginalizare aferente anului
2016 au avut ca termen de finalizare: 28
martie 2017 pentru datele de contact, 05 aprilie, respectiv 02 mai 2017 pentru
raportul de incluziune și 15 mai 2017 pentru raportul de marginalizare fiind
transmise Ministerului Muncii și Justiției Sociale.
Măsuri luate
pentru prevenirea marginalizării:
au fost efectuate 62 anchete sociale în vederea evaluării situaţiei socio
materiale şi a acordării ajutorului nerambursabil pentru refugiaţi, conform
Legii nr. 122/2006, respectiv Legii nr 331/2015 si a Normelor metodologice
prevazute de H.G. nr 14/2016 privind azilul în România, cu modificările și
completările ulterioare. Din totalul de 62 de anchete sociale efectuate, pentru
43 de solicitanți s-a acordat ajutorul nerambursabil, iar pentru un număr de 19
solicitanți nu s-a mai efectuat plata acestor ajutoare deoarece au părăsit
țara.
Au fost adresate instituţiei un număr de 3 petiţii sau
scrisori oficiale provenite de la persoane fizice sau instituţii, prin care
s-au solicitat diferite ajutoare financiare sau de urgenţă, precum şi alte
aspecte privind beneficiile sau serviciile sociale, pentru care s-au întocmit
răspunsurile în termenul legal și au fost acordate 24 ajutoare de urgență
conform Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat.
F. Compartimentul economic, financiar, contabilitate, resurse umane,
administrativ şi achiziţii publice
Pentru perioada ianuarie-decembrie 2017 AJPIS Maramureş a
înregistrat urmatoarea situaţie:
Beneficii sociale
Nr. crt.
|
Tipuri de cheltuieli
|
Nr. de beneficiari (cumulat de la inceputul anului)
|
Credite repartizate (cumulate de
la inceputul anului )
|
Plati efectuate (cumulate de la inceputul anului)
|
Disponibil (cumulat de la inceputul anului)
|
1
|
Alocatia stat copii
|
88.907
|
107.069.079
|
107.057.129
|
11.950
|
2
|
Alocatia complementara (restante)
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
Alocatia monoparentala (restante)
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
Alocatia de plasament
|
848
|
6.751.301
|
6.750.394
|
907
|
5
|
Alocatie de sustinerea familiei Legea 277/2010
|
6.274
|
12.618.593
|
12.616.035
|
2.558
|
6
|
Indemnizatia crestere copil OUG.148
|
0
|
0
|
0
|
0
|
7
|
Indemnizatie crestere copil OUG.111/2010
|
4.207
|
72.010.626
|
71.927.738
|
82.888
|
8
|
Stimulent crestere copil OUG.148
|
0
|
0
|
0
|
0
|
9
|
Stimulente de insertie OUG.111/2010
|
1387
|
10.439.811
|
10.430.988
|
8.823
|
10
|
Indemnizatii si ajutoare Oug.111
art.31,32
|
433
|
4.896.052
|
4.890.133
|
5.919
|
11
|
Alocatii nou nascuti
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Subtotal alocatii familiale subcap "o6"
|
102.060
|
213.871.273
|
213.758.228
|
113.045
|
12
|
Ajutoare sociale ( VMG )
|
5.232
|
16.037.142
|
16.036.280
|
862
|
|
Polite asigurare VMG
|
|
149.357
|
148.333
|
1.024
|
|
Total ajutor social VMG
|
5.232
|
16.186.499
|
16.184.613
|
1.886
|
13
|
Ajutoare financiare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
14
|
Ajutoare refugiati
|
15
|
98.820
|
98.820
|
0
|
15
|
Indemnizatii lunare hrana (HIV)
|
95
|
557.507
|
557.507
|
0
|
16
|
Ajutoare urgenta
|
2
|
8.000
|
8.000
|
0
|
|
Aj. Incalzire cu energie electrica
|
48
|
31.496
|
31.493
|
3
|
|
Aj.incalzire cu gaze naturale
|
1.880
|
906.508
|
906.506
|
2
|
17
|
Ajutoare caldura (energie electrica+gaze naturale)
|
1.928
|
938.004
|
937.999
|
3
|
18
|
Ajutoare banesti
|
0
|
0
|
0
|
0
|
19
|
Ajutoare suplimentare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
20
|
Finantare institutii
|
0
|
0
|
0
|
0
|
21
|
Servicii sociale (PIN 6+PIN 7)
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Total 57 Asistenta sociala
|
109.332
|
231.660.103
|
231.545.167
|
114.936
|
1
|
Taxe alocatii stat copii
|
0
|
561.752
|
561.667
|
853
|
2
|
Taxe alocatii complementare (restante)
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
Taxe alocatii monoparentale(restante)
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
Taxe alocatii plasament
|
0
|
41.267
|
41.261
|
6
|
5
|
Taxe alocatie de sustinere Legea 277/2010
|
0
|
111.166
|
111.164
|
2
|
6
|
Taxe indemnizatii crestere copil OUG.148/2005
|
0
|
0
|
0
|
0
|
7
|
Taxe indemnizatii crestere copil OUG.111/2010
|
0
|
189.484
|
189.482
|
2
|
8
|
Taxe stimulent crestere copil OUG.148
|
0
|
0
|
0
|
0
|
9
|
Taxe stimulent de insertie OUG.111/2010
|
0
|
27.187
|
27.185
|
2
|
10
|
Taxe indemnizatii si ajutoare L.448 art 12/OUG.111 art.31,32
|
0
|
20.464
|
20.456
|
8
|
|
Subtotal taxe alocatii familiale subcap "o6"
|
0
|
951.537
|
951.432
|
105
|
11
|
taxe indemnizații de hrana
|
0
|
0
|
0
|
0
|
12
|
taxe ajutoare sociale (vmg)
|
0
|
155.154
|
155.079
|
75
|
|
Total 20 Bunuri si servicii
|
0
|
1.106.691
|
1.106.511
|
180
|
1
|
Subventii pentru asociatii si fundatii
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Finantare centre de zi si rezidentiale
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Total tit. 59
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
Refugiati
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
Total 80
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
CASS
|
4.450
|
4.158.511
|
4.137.536
|
20.975
|
2
|
CASS- ajutoare sociale (vmg)
|
5.232
|
895.948
|
895.055
|
893
|
3
|
CASS indemnizatii acomodare
|
4
|
4.738
|
4.731
|
7
|
4
|
Drepturi persoane cu handicap (ind+buget+insot+HIV)
|
32.475
|
62.965.986
|
62.738.909
|
227.077
|
5
|
Alocatii stat copii cu handicap
|
0
|
0
|
0
|
0
|
6
|
Ajutorul de incalzire cu lemne
|
11.051
|
2.112.866
|
2.110.509
|
2.357
|
7
|
Trusou nou nascuti
|
0
|
0
|
0
|
0
|
8
|
Cheltuielie de functionare Programe de interes National
|
0
|
0
|
0
|
0
|
9
|
Finantare investitii in cadrul programelor de interes national
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Finantare investitii pentru insitutii publice de asistenta sociala si
unitati de asitenta medico-sociale
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Total 51 Transferuri intre unitati ale adm publice
|
53.212
|
70.138.049
|
69.886.740
|
251.309
|
|
Total tit.57+tit.20+tit.59+tit.51+tit.80
|
162.544
|
302.904.843
|
302.538.418
|
366.425
|
1
|
Cheltuieli ale anilor precedenti 85
|
|
|
-564.958
|
|
|
TOTAL GENERAL
|
162.544
|
302.904.843
|
301.973.460
|
366.425
|
Dupa cum rezulta din situaţia de mai sus, plaţile
nete pentru titlurile 57, 20, 59, 51 si
80 au fost realizate în procent de 99,
88% faţa de deschiderile de credite pe perioada raportată.
Buget Propriu
Principalii indicatori ai instituţiei noastre la
31.12.2017 au fost realizaţi după cum urmează:
Nr.
Crt.
|
Specificatie
|
Prevederi
An 2017
|
Deschideri
Credite
31.12.2017
|
Plati nete
31.12.2017
|
Disponibil la
31.12.2017
|
Procent
%
(4:3 )
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
1.
|
Cheltuieli de personal
|
1.823.014
|
1.823.014
|
1.823.014
|
0
|
100,00%
|
2.
|
Bunuri si servicii
|
273.295
|
273.295
|
273.236
|
59
|
99.98%
|
3.
|
Cheltuieli de capital
|
43.000
|
42.836
|
42.835
|
1
|
100,00%
|
4.
|
Plati efectuate anii anteriori
|
|
|
-648
|
|
-
|
|
Total
|
2.139.309
|
2.139.145
|
2.138.437
|
60
|
|
După cum rezultă din situaţia de mai sus, plaţile nete au
fost realizate fată de deschiderile de credite pe perioada raportată, astfel:
La specificaţia «cheltuieli de personal» procentul de
realizare este de 100,00 % în cont nu a ramas
disponibil .
La specificaţia «bunuri şi servicii» procentul de
realizare este de 99.98 % iar în cont a
ramas un disponibil de 59 lei.
La specificaţia «cheltuieli de capital» procentul de
realizare este de 100.00 % iar în cont a
ramas un disponibil de 1 leu.
La specificatia «plati efectuate ani anteriori » sunt
cuprinse sume achitate in anii anteriori si recuperate in anul 2017, respectiv
contributii la concedii si indemnizatii, recuperate de la CASS si sume achitate
necuvenit (coroane flori pt evenimente oficiale) recuperate de la ordonatorul
de credite.
Resurse umane
În anul 2017
Compartimentul Resurse umane şi-a desfăşurat activitatea în conformitate cu
atribuţiile cuprinse în cadru ROF si fişa postului .
În ceea ce priveşte participarea salariaţilor
la acţiuni de instruire şi perfecţionare profesională situaţia se prezintă
conform tabelului de mai jos cu menţiunea că valoarea cursului a fost
suportată în totalitate de către fiecare funcţionar public în parte:
Denumirea
cursului de formare profesională
|
Perioada
de desfăşurare a cursului
|
Organizatorul
cursului
|
Numărul
funcţionarilor publici din cadrul AJPIS MM participanţi
|
Inspector în
domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
|
28.04.2017-14.05.2017
|
SC PAB Professional
|
1
|
Managementul
proiectelor finanţate din fonduri europene nerambursabile-oportunităţi de
finanţare pentru administraţia publică
|
02.09.2015-22.09.2015
|
SC ROGEPA SRL
|
22
|
Total
|
|
|
27
|
Tot în perioada de
raportare a avut loc un concurs de recrutare a funcţionarilor
publici pentru perioadă nedeterminată precum şi un concurs de promovare în grad
superior celui deţinut întocmind astfel
toate documentele necesare în conformitate cu procedurile existente.
G. Serviciul
INSPECŢIE SOCIALĂ
În anul 2017 activitatea Serviciului Inspecţie Socială
raportată la indicatorii de performanţă şi la Planul anual de control al
Inspecţiei Sociale a vizat asigurarea unei activităţi riguroase de control şi inspecţie
a aplicării măsurilor legale privind activităţile de stabilire şi acordare a
beneficiilor de asistenţă socială şi de furnizare a serviciilor sociale în vederea reducerii
erorii şi fraudei în sistemul de asistenţă socială.
Monitorizarea, evaluarea şi controlul
modului de aplicare şi respectare a reglementărilor ce privesc modul de
asigurare, administrare şi gestionare a beneficiilor de asistenţă socială şi gestionare a serviciilor sociale pe baza
standardelor de calitate şi de cost.
Campaniile tematice şi controalele inopinate au vizat, acordarea beneficiilor de asistenţă socială în conditii
de eligibilitate, monitorizarea măsurilor de remediere identificate, dispuse în
timpul controalelor, diminuarea
gradului de acordare a beneficiilor de
asistenţă socială în mod necuvenit dar mai ales identificarea
situatiilor in care s-au efectuat plati in mod necuvenit catre beneficiari.
Concret, în domeniul beneficiilor sociale, obiectivele au fost eficientizarea utilizării fondurilor în sistemul de asistenţă socială şi
îmbunătăţirea activităţii privind modul de stabilire şi acordare a beneficiilor
de asistenţă socială, precum și simplificarea administrativă și reducerea birocrației în acordarea beneficiilor
privind programele adresate gospodăriilor cu venituri reduse (VMG, ASF
și AI) și programele de politici familiale (ASC și ICC),
prin utilizarea unei singure cereri și
a unui singur punct de acces.
În domeniul serviciilor
sociale obiectivul general a fost creşterea calităţii
serviciilor sociale publice şi private, prin verificarea în teren a respectării
standardelor minime de calitate în vederea licențierii serviciilor sociale.
Un alt domeniu de activitate este cel de acces neîngrădit al persoanelor cu dizabilităţi la instituțiile publice și
private.
Concret, în timpul campaniilor tematice, inspectorii sociali au realizat un număr de 289 controale tematice, 25 controale inopinate, monitorizări şi verificări a căror rezultate le
prezentăm succint în tabelul ce urmează :
NR.
CRT.
|
OBIECTIVE GENERALE
|
OBIECTIVE SPECIFICE
|
ACTIVITĂŢI INSPECTIE SOCIALA
|
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ (IS)
|
UM
|
VALOARE IP LA 29.12.2017
|
DECIZII in baza carora s-au realizat ativitatile
|
1.
|
Diminuarea
erorii si fraudei prin desfasurarea unei activităţi riguroase de control a
aplicării măsurilor legale privind activităţile de stabilire şi acordare a
beneficiilor de asistenţă socială şi de furnizare a serviciilor sociale
|
1.1. Evaluarea, controlul si monitorizarea
modului de aplicare şi respectare a reglementărilor ce privesc modul de
acordare a beneficiilor de asistenţă socială
|
Realizarea campaniilor tematice conform planului anual primit de la
A.N.P.I.S.
|
1.
Nr. controale tematice
efectuate/Nr. controale tematice planificate prin planul tematic anual de
inspectie
|
12/12
|
PROFIL RISC ICC
BAS DLI 17
BGH sem I
Standarde de calitate in CENTRE REZ.
Persoane VÂRSTNICE
PENSII INVALIDITATE
PROFIL RISC ASF
PROFIL RISC VMG
PROFIL RISC AI
BGH sem II
ICC sem II
STANDARDE DE CALITATE SS
ACCESIBILITATI
|
|
Realizarea inspecţiilor inopinate
Dispunerea măsurilor de remediere şi
monitorizarea acestora
Aplicarea sancţiunilor pentru nerespectarea
cadrului legal
|
2.
Nr. controale inopinate
efectuate/Nr. de solicitari (petitii) inregistrate
3.
Nr. măsurilor
implementate/nr. măsurilor dispuse ca urmare a controalelor realizate
4.
Nr. sanctiuni aplicate
|
53/51(2-extindere control tematic)
2
1
1
4
5
2
1
1
34
2
26/26
11/11
1/1
2/2
3/3
9/9
0/0
0/0
0/0
0/0
0/0
2
1 amenda
1 amenda
|
ASF+VMG -extindere control tematic
ASF
VMG
ICC
BGH
Ajutoare financiare
Locuinta sociala
Slarizare as. Personali pers. handicap
Ajutoare de urgenta
Redirectionari
ASF+VMG -extindere control tematic
ASF
VMG
ICC
BGH
Ajutoare financiare
Locuinta sociala
Slarizare as. Personali pers. handicap
Ajutoare de urgenta
Redirectionari
ASF+VMG -extindere control tematic
ICC
|
|
|||
Identificarea situatiilor in care s-au efectuat
plati in mod necuvenit catre beneficiari
|
5.
Nr. persoane carora
beneficiul social le-a fost acordat in mod necuvenit/Nr. total beneficiari
(pe fiecare tip de beneficiu de asistenta sociala si cumulat pe toate
beneficiile de asistenta sociala)
|
96/1350
34/216
3/233
1/40
0/0
11/68
18/168
18/174
1/391
10/30
0/30
|
PROFIL RISC ICC
BAS DLI 17
BGH sem I
Standarde de calitate in CENTRE REZ. Persoane VÂRSTNICE
PENSII INVALIDITATE
PROFIL RISC ASF
PROFIL RISC VMG
PROFIL RISC AI
BGH sem II
ICC sem II
|
|
|||
Dispunerea masurilor de remediere si monitorizarea
acestora
|
6.
Nr. masuri corective
dispuse in urma controalelor realizate/Nr. nereguli administrative
constate de inspectorii sociali;
7.
Nr. masuri implementate
de U.A.T. – uri/ Nr. de masuri recomandate ca urmare a controalelor
|
169/35
66/0 +2 amenzi
34/0 +1 amenda +2avertismente scrise
8/1
3/3 +1 amenda
11/11
18/0
18/10
1/0
+2 amenzi +2
avertismente scrise
10/10
0/0
|
PROFIL RISC ICC
BAS DLI 17
BGH sem I
Standarde de calitate in CENTRE REZ. Persoane VÂRSTNICE
PENSII INVALIDITATE
PROFIL RISC ASF
PROFIL RISC VMG
PROFIL RISC AI
BGH sem II
ICC sem II
|
|
|||
170/170
66/66
34/34
9/9
3/3
11/11
18/18
18/18
1/1
10/10
0/0
|
PROFIL RISC ICC
BAS DLI 17
BGH sem I
Standarde de calitate in CENTRE REZ. Persoane VÂRSTNICE
PENSII INVALIDITATE
PROFIL RISC ASF
PROFIL RISC VMG
PROFIL RISC AI
BGH sem II
ICC sem II
|
|
|||||
1.2.
Evaluarea, controlul si monitorizarea modului de aplicare şi respectare a
reglementărilor ce privesc modul de asigurare, administrare şi
gestionare
a serviciilor sociale pe baza standardelor de calitate şi de cost
|
Realizarea controalelor tematice conform planului anual primit de la A.N.P.I.S.
|
8.
Nr. serviciilor sociale
verificate/ Nr. serviciilor sociale de verificat transmise
de ANPIS
|
51/51
22 ONG
13 SRL
16 SS
|
|
|
||
Realizarea controalelor inopinate
|
9.
Nr. controale inopinate efectuate/Nr. solicitarilor (petitiilor)
inregistrate
|
0/0
|
|
|
|||
Dispunerea măsurilor de remediere şi monitorizarea
acestora
|
10.
Nr. măsurilor
implementate/nr. măsurilor dispuse ca urmare a controalelor realizate
|
0/0
|
|
|
|||
Aplicarea sancţiunilor pentru nerespectarea
cadrului legal
|
11.
Nr. sancţiunilor aplicate
|
0/0
|
|
|
|||
1.3.
Evaluarea, controlul si monitorizarea respectarii criteriilor si standardelor
minime de calitate – licentierea serviciilor sociale
|
Realizarea controalelor în vederea verificării
respectării standardelor minime de calitate
|
12.
Nr. solicitări de evaluare transmise
de MMJS/Nr. evaluărilor în
teren realizate
|
43/13
22 ss verificate in 2017 /22 ss transmise
in anul 2016
8 ss verificate in 2017 +5 planificate spre
evaluare in 2018 /13 ss transmise in anul 2017
14 Rapoarte MONITORIZARE LF
|
19 SS ale DGASPC MM
2 SS ale SPAS BAIA MARE
1 CAMIN BAIA SPRIE
7 SS ale SPAS BAIA MARE
1SS privat
7 SS ale CARITAS SM
7 SS ale DGASPC MM
|
|
||
Monitorizarea măsurilor dispuse
|
13.
Nr. măsurilor
implementate/Nr. măsurilor recomandate
|
91/91
81/81
3/3
7/7
|
13 SS ale DGASPCMM
1 SS al unui furnizor privat
2 SS ale unor furnizori publici
|
|
|||
Aplicarea sancţiunilor pentru nerespectarea
cadrului legal
|
14.
Nr. sancţiunilor aplicate
(suspendări, retrageri licenţe,sancţiuni contravenţionale)
|
3/1/1
3 decizii de respingere LPF
1retragere/anulare LF
1 amenda
|
1 furnizor public +2 privati
1 furnizor privat
1 furnizor privat
|
|
|||
1.4.
Asigurarea accesului neingradit al persoanelor cu dizabilitati la mediul
fizic, informational si comunicational
|
Realizarea controalelor tematice conform planului anual primit de la
A.N.P.I.S.
|
15.
Nr. institutiilor verificate/ Nr. institutiilor de verficat conform
planului anual primit de la A.N.P.I.S
|
34/34
30/30
1/1
3/3
|
Unitati Scolare
Institutii
Publice
Unitati sanitare
|
|
||
Realizarea controalelor inopinate
|
16.
Nr. controale inopinate
efectuate/Nr. controalelor (petitiilor) inregistrate
17.
Nr.monitorizari măsuri implementate/Nr. măsurilor dispuse
ca urmare a controalelor inopinate
|
13/0
12/12
|
UAT
4- indeplinite
5- in curs de indeplinire
3- solicitare prelungire
|
|
|||
Dispunerea măsurilor de remediere şi
monitorizarea acestora
|
18.
Nr.monitorizari măsuri implementate/Nr. măsurilor dispuse
ca urmare a controalelor realizate in anii 2013-2017
In anul 2017 nu s-au dispus masuri
in campania tematica
|
512/512
84/84 (2013)
47/47
(2014)
16/16
(2015)
365/365
(2016)
|
74- indeplinite
6-stinse
4- solicitare prelungire
40- indeplinite
2-proogate
5- solicitare prelungire
15- indeplinite
1- solicitare prelungire
269- indeplinite
96- solicitare prelungire
|
|
|||
Aplicarea sancţiunilor pentru nerespectarea
cadrului legal
|
19.
Nr. sancţiunilor aplicate
|
15
|
Avertismente verbale
|
-
|
|||
1.5. Promovarea acţiunilor de informare şi consiliere a
autorităţilor locale şi benefiarilor cu privire la beneficiile de asistenţă
socială şi serviciile sociale
|
Realizarea
campaniilor de informare
|
20.
Nr. sesiunilor de informare şi
consiliere organizate;
21.
Nr. entităţilor şi persoanelor participante
|
3
|
|
|
||
62 UAT si 77 persoane participante
|
|
|
|||||
Realizarea
activităţilor de consiliere la entităţile controlate/monitorizate
|
22.
Nr. instituţiilor consiliate ca urmare a controlului (fişe de consiliere)
|
40 persoane din DGASPCMM
120persoane din 76 UAT
95 SS
30 unitati invatamant
|
|
|
|||
2.
|
Administrarea
într-un
sistem
unitar a beneficiilor de asistenţă socială şi gestionarea programelor privind
serviciile sociale susţinute de la bugetul de stat
|
2.1. Gestionarea beneficiilor de asistenţă socială si a
programelor de servicii sociale la nivel teritorial
|
Executarea verificărilor încrucişate cu baze de date externe in vederea
identificarii suspiciunilor de acordare in mod necuvenit a sumelor cu titlu
de beneficii sociale
Monitorizarea asociatiilor si fundatiilor fundatiilor care acordă servicii sociale serviciilor sociale si care beneficiaza de subventii
|
23.
Nr. de CNP-uri (suspiciuni)
verificate/ Nr. CNP–uri (suspiciuni) transmise de ANPIS;
24.
Nr. rapoartelor
intocmite/Nr. furnizorilor de servicii sociale care beneficiaza de subventii
|
1401/1401
216
233
40
51
68
168
174
391
30
30
3/1luna/1 furnizor
|
PROFIL RISC ICC
BAS DLI 17
BGH sem I
Standarde de calitate in CENTRE REZ. Persoane VÂRSTNICE
PENSII INVALIDITATE
PROFIL RISC ASF
PROFIL RISC VMG
PROFIL RISC AI
BGH sem II
ICC sem II
Rapoarte de monitorizare a 3 SS cu sediul pe raza judetului MM a
furnizorului CARITAS Satu Mare
|
Comisia pentru evaluare si
selectionarea asociatiilor si fundatiilor
Decizia 71/27.10.2016
|
Probleme
întâmpinate şi propuneri pentru remedierea acestora
I.
Problema determinării şi inregistrarii dobânzilor şi penalităţilor
de întârziere datorate de persoanele care au beneficiat în mod necuvenit de
beneficii sociale
Din activitatea desfăşurată în cadrul Compartimentului
audit public intern şi anume activitatea
de monitorizare a măsurilor dispuse de Curtea de Conturi Maramureş au rezultat
următoarele:
Măsurile
1a) Luarea masurilor
ce se impun in vederea determinarii si inregistrarii dobanzilor si
penalitatilor de intarziere datorate de persoanele care au beneficiat in mod
nelegal de prestatii sociale si au restituit debitele dupa trecerea termenului
de 180 de zile de la emiterea deciziei de recuperare, in conformitate cu
prevederile OUG nr.44/2014 pentru reglementarea unor masuri privind recuperarea
debitelor pentru beneficiile de asistenta sociala, precum si modificarea
art.101 din legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor
persoanelor cu handicap
şi
1b) Intreprinderea
demersurilor prin solicitarea la ANPIS a modificarii continutului deciziilor de
recuperare a sumelor achitate nedatorat cu titlul de beneficii sociale, astfel
incat acestea sa respecte prevederile art.142 alin.6 din codul de procedura
fiscala, in vederea indeplinirii conditiilor legal stabilite pentru
determinarea dobanzilor si penalitatilor de intarziere aferente de catre
organul fiscal competent; calcularea accesoriilor aferente debitelor trimise
spre executare AJFP Maramures si serviciilor fiscale teritoriale, transmiterea
la organul fiscal competent a titlurilor de creanta in vederea recuperarii
acestora.
II.
Problema arhivelor
Am continuat eliminarea documentelor a căror conținut a
putut fi clasificat dar tot rămân multe. Reiterăm idea, ca soluţie a problemei,
de a crea un “apendice”al Safir-ului care să fie o arhivă electronică (separat
de Safir) şi unde să reţinem doar în format electronic documentele scanate.
Director Executiv
Morar Ovidiu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu