ROMÂNIA
MINISTERUL
AFACERILOR INTERNE
INSTITUŢIA PREFECTULUI - JUDEŢUL
MARAMUREŞ
Comunicat
de presă nr.22
11
februarie 2019
Purtător
de cuvânt: Dan Bucă,
Respectarea legislației de către autoritățile administrației
publice locale
La ședința cu secretarii unităților administrativ-teritoriale desfășurată
astăzi, 11 februarie a.c., în sistem de videoconferință au fost abordate
probleme referitoare la producerea unor situații de urgență, depunerea
cererilor pentru acordarea de subvenții fermierilor, acordarea sporului de 15%
la salariul de bază al asistenților personali ai persoanelor cu dizabilități,
sistemul de soluționare a problemelor de încălcare a legislației europene.
Prefectul Vasile Moldovan a solicitat
respectarea legislației cu privire la producerea unor situații de urgență pe
raza administrativ-teritoriale, respectiv a Regulamentului aprobat prin Ordinul
nr.1422/2012 al Ministerului Administrației și Internelor și Ministerului
Mediului și Pădurilor. ”Este important să
respectați procedura de întocmire a rapoartelor operative pe timpul
transmiterii fenomenelor hidrometeorologice, care conține modul în care s-a
produs situația de urgență, respectiv situația pagubelor produse și estimate
fizic, conform Anexei 8 din Regulament. Raportul se transmite prin grija
primarului, în calitate de președinte C.L.S.U., la Centrul operativ județean de
la I.S.U. Maramureș și Centrul operativ pentru situații de urgență de la S.G.A.
Maramureș”, a spus prefectul de Maramureș.
Președintele Confederației Sindicale ”Cartel
Alfa”, la nivelul județului nostru, Florin Hossu, le-a solicitat secretarilor
unităților administrativ-teritoriale să aibă în vedere modificarea legislativă
prin care se acordă la salariul de bază un spor de 15% asistenților persoanelor
cu dizabilități.
Directorul executiv al Agenției de Plăți
și Intervenții în Agricultură Maramureș, Ioan Florin Urs, a precizat că
depunerea cererilor unice de plată pentru acordarea de subvenții se va desfășura,
în perioada 1-15 martie a.c., fără a mai putea fi prelungit termenul după data
de 15 martie. De asemenea, a atras atenția cu privire la documentele pe care
fermierii trebuie să le depună odată cu cererea unică de plată (copie CI,
dovada contului bancar, procura notarială în cazul depunerii cererii de către o
alta persoană, dovada de eligibilitate că terenul este la dispoziția
fermierului în anul depunerii cererilor, adeverința de la registrul agricol,
copie după contractul de închiriere/concesionare). În lunile mai, iunie, iulie și
august vor fi efectuate controale, în zone extinse din județul nostru, pentru
identificarea parcelelor fermierilor, a mai adăugat directorul executiv al APIA
Maramureș. Pentru realizarea amenajamentelor pastorale există depusă o
propunere legislativă pentru prelungirea termenului până în anul 2020.
La nivel național a fost implementat
sistemul de soluționare a problemelor (SISOP). În situația în care drepturile
conferite cetățenilor și entităților private de către legislația Uniunii
Europene sunt încălcate de către autoritățile publice unui stat membru, aceștia
au la dispoziție instrumente rapide și eficiente pentru redresarea problemelor
instrumente care să funcționeze în afara procedurilor contencioase, a precizat
Rodica Pop, șef Serviciul Verificarea Legalității, Aplicarea Actelor Normative și
Contencios Administrativ. Sistemul de Soluționare a Problemelor (SISOP) asigură
soluționarea informațională a problemelor cauzate de încălcarea de către
autoritățile administrației publice locale a legislației Uniunii Europene.
Acest sistem asigură mecanismul de interacțiune între MAI, Instituțiile
Prefectului, cetățeni, companii, asociații, în scopul îmbunătățirii controlului
de legalitate exercitat de prefecți asupra actelor normative adoptate/emise de
către autoritățile administrației publice locale, în vederea soluționării din
timp a problemelor generate de punerea în aplicare, necorespunzătoare sau de
nerespectarea acquis-ului comunitar. Acesta funcționează pe sistemul unei rețele
de puncte de contact, în care punctul de contact național SISOP este situat la
nivelul Ministerului Afacerilor Interne, iar în fiecare Instituție a
Prefectului există un punct de contact județean. Aplicația conține o bază de
date online unde sunt înregistrate informații referitoare la sesizările cetățenilor,
companiilor, asociațiilor, ONG-urilor, respectiv autosesizările instituțiilor
prefectului la cazurile de încălcare a legislației europene, de către autoritățile
publice locale și modalitatea de soluționare a acestora, a mai adăugat Rodica
Pop.
Pentru ca un caz să poată fi
analizat în cadrul SISOP, trebuie întrunite următoarele condiții cumulative:
acestea să se refere la o problemă cauzată de încălcarea legislației europene;
entitatea care a încălcat legislația europeană să fie o autoritate a administrației
publice locale printr-un act administrativ emis/adoptat; să nu existe deja o acțiune
în justiție prin care solicitantul să fi cerut anularea în tot sau în parte a
respectivului act administrativ. Cetățenii, companiile, asociațiile și ONG-rile
pot înainta o sesizare spre soluționare în cadrul SISOP, prin depunerea directă
la sediul instituției prefectului sau la sediul Ministerului Afacerilor Interne
ori transmite sesizarea prin poștă, fax sau email către instituțiile
prefectului sau Ministerul Afacerilor Interne.
Instituția Prefectului - Județul Maramureș
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu