Către cenaclul scriitorilor din Baia
Mare,
Subsemnatul maramurășan cu mama
născută din Vima și tata din
Ardusad, bunicul de peste deal din
Rozovlea, fost piker de drumuri iară IO că așe mi
numele, am venit cu multă încredere și mai
ales sfiiciune să vă rog să mă primiți în capitala de județ să mă fac
și eu cunoscut dar mai ales ascultat.
Cum am împlinit 14 ani, tata mi-o făcut buletin și după ce
l-am căpătat m-o dus la mănăstire c-a
apoi din toamnă să mă dea la seminar.
Din primavara până prin septembrie am fo pă tete dealurile cu oile și vacile mănăstirii. Dormeam prin colibe și purtam haine de păcurar. N-am văzut mânăstirea deloc. De școală nici
vorbă, mai venise un băietan muieratic ce a fost primit în altă mănăstire care
a fost pedepsit să stea o vară la oi pentru că n-a dat ascultare la pofta unul
călugăr cu barbă roșie. Noi dacă am văzut că
nimeni nu ne întreabă de soarta școlii ne-am grăit sara în colibă, iar de cum s-o zărit de
ziuă, am lăsat oile pe sama ciurdarilor de peste vale și ne am
urcat la deal, până la drumul național. Am
stat preț de un ceas până o trecut un "aro" mai nou cu cabină mare, dar și cu loc de un car
de fân. Ne-am urcat întâi în cabină, dar cum noi am fost spălați numa de ploi și hainele și încălțările erau aceleași de vre o jumătate de an, domnuca ce era pe scaunul din
dreapta șoferului groasă fiind numa c-o început să i se facă rău și o oprit
mașina, să iertați o
început, stiți dumneavoastră să dea la rațe. Am înțeles că noi nu miroseam nici a mir și nici a tămâie și ne- am
urcat pe fârcitura de fân din spatele cabinei. Toamna timpurie cernea
frunzele de aur și aramă prin pletele
noastre, iar țăntarii convocați în
roiuri mari se învărteau deasupra noastră într-un dans necreștin. Ici, colo
câte o pasere țîșnea colorată printre
crengile pădurii ca un fulger viu și ne încuraja cu trilul ei dorința noastră de
trăire în lume. Drumul, ba urca , ba cobora, ba se-ntorcea de unde am zinit,
că de atâta urcat ni se astupau urechile și numa
după ce înghițeam aer în sec auzeam cum trebuie lumea din jur. Auzeam șuierat de tren, ba, druje hușgvarna, ce țineau un fel de prohod la rădăcinile stejarilor doborâți fără pic de milă.
Apoi treceau pe lângă noi
camioane lungi pline cu bușteni de
brad de sute de ani, dar și cu lemne verzi si drepte numai groase ca pulpele
noastre. Erau uciși fără folos frații românului ce se ascundea în codrul, la vreme de răstriște și prigoană barbară. Spre sară am ajuns la altă
mânăstire, unde am fost primiți fără prea multe
întrebări. Bag samă că prietenul meu de la oi era cunoscut și binevăzut între maicile care aveu multă și mare nevoie de mână de lucru dar mai ales de băietani
pe care să-i școleze. Am fost duși în niște case de lemn, curate încăpătoare cu mobilier simplu
dar fără lux. Avem o cameră unde ne putem spăla și face nevoile. De mâncat, mâncam într-o odaie a cuhnii,
din blide de lut și cu linguri de lemn. Era
postul sîntei Mării și primeam mai mult zămuri și
compoturi cu tocană și multe mâncăruri de hribi. Dimineața după ce făcea ziuă mergeam la biserică, unde slujea roșcovanul popă rumen și asudat
pe orice vreme. După rugăciuni eram trimiși ba la
râu, după piatra, ba în pădure la gater, după grinzi și lețuri, ba pe tractorul ce spărgea brazdele cosite
proaspăt, pentru a se usca la soarele ce
ardea ca în luna lui cuptor. Lucram cât
vedeam și cât ne țineau puterile. Nu ne
obligau la nimic necuviincios și rugam pa bunul
Dumnezeu ca binele de care aveam parte, să nu ni se curme. Au trecut așe vreo trei ani și șapte luni, ne dădeau tuleiele și ne crescuse părul, iar nouă ni se dădeau a citi cărți bisericești, care
erau bune de a aduce somnul adânc, după speteala de peste zi. Între timp mai
veniseră trei băieți de vârsta noastră de
peste Prut, care erau tunși chilug și purtau un soi de cămeși
galbene și sandale de piele. Vorbeau pocit romînește dar ne înțelegeam cu
ei. Unul era un fel de țigan, care uneori seara,
când nu ne vedea nimeni ne învăța jocuri bărbătești pe care
le făcea cu măiestrie în timp ce îngâna melodii ritmate și foarte săltărețe. Apoi ne
punea câte un ol cu apă proaspătă seara pe aghiazmatarul din chilie sub
icoana Maicii Domnului, iar dimineața pe inima
goală ne punea sa-l bem. Ne zicea, că apa din noi este învechită și aducătoare de boli ca și
cea de pe florile taiate și că zilnic trebe
să ne împrospătăm apa dincare suntem făcuți.
Povestea cu LUTU din care suntem
făcuți și-n care ne întoarcem, este
o mare miciună pentru că și OMUL ca și cele mai multe viețuitoare, tri
sferturi este din apă, iar cenușa ce iasă după arderea de tot, este mai ieftină
ca mina unui creion. Nici fiul OMULUi după ce a fost pogorât de pe cruce nu a
fost îngropat, ci pus într-un mormânt săpat în stâncă, peste s-a a fost prăvălită piatra pecetluită de soldații Romei. După înviere A fost văzut un corp perfect ce se putea hrăni, dar putea trece
prin mur,
se putea ridica și plutea, sau se cobora și se lăsa atins de degetul lui Toma chiar în rănile care
i-au pricinuit moartea și se păstrau în pălmi, sub
coastă și pe picioare. Fiul venit să răscumpere îngerii căzuți, dar a găsit oameni care se rugau în fel și chip dar, nu si-L mai aminteau pe Dumnezeul cel
Adevărat. Noul corp avea trăsăturile Fiului Dumnezeiesc, ale Învățătorului care a binecuvântat apa și aceasta s-a prefăcut în vin ce avea să devină parte a
Cinei celei de taină Sângele Mântuitorului, a hrănit cinci mii de oameni cu doi
pești și cinci pâini, Pâine ce avea să devină trupul frânt din
sfântul Graal, ce ne hrănește pe miliarde de
păcătoși până în zilele noastre.
Într-o seară a venit roșcovanul la noi și ne-a
spus că dimineață mergem la școală la seminar. Așe a fost ! ne-a urcat pe toți
băietanii lăiți și îmbrăcați în sutane negre, binemirositori, într-un microbus
negru, ce ne-a dus în oraș la seminar. Acolo erau mulți băieti și fete care stateau
într-un soi de internat. De dimineața ne-au dat niște
foi cu litere mari de tipar, de pe care
urma să copiem cu mâna noastră, dar cu litere de mâna . Am umplut trei rânduri
de foi pe care ne iscăleam pe un colț și-l împăturam și venea o
maică și lipea pe colț o altă hârtie mică pe care aplica un sigiliu.
Astea s-au întâmplat trei zile la rând. Seara stăteam doar noi în
ciopor între noi, ceilalți tineri
din seminar se uitau la noi ca la maimuțe și ne luau în ușoară
batjocură. Întelegeam că ei învațău patru
ani zi la zi, ca aibă acele diplome prin
care urmau să se ducă la școli înalte, chiar și în țări străine, iar noi
sodomizații luăm igzamenele fără învățături complexe, ci doar cu cele date de toaca și clopotul mănăstirii.
De
aceea recunosc. Nu am pre
multă carte, dar am diplomă de teolog
chiar dacă nu am umblat la ore de
religie la un seminar, ci doar am dat igzamăn
de trecut prin liceu în tri zile. Azi sunt la fel ca orice fel de inginer de mine, cu toate că
s-au închis gurile de intrare în băi de mai mult de 15 ani. Limbi
străine nu cunosc, dar aud tot ce mi se
spune mai ales dacă mi se arată cu mâna. Nu am fost hirotonit că nu mi-au
plăcut femeile, dar sunt călugăr și am venit
în lume că mi-au spus că betegii au nevoie de doctor, nu cei sănătoși din mănăstiri, ce doresc apropierea de Dumnezeu. Viața credincioșilor și necredincioșilor o
cunosc. Le cunosc și voirile și rugăciunile. I-am văzut pe cei bogați, mult mai săraci ca săracii în fața bolilor necruțătoare
care scurmă frumusețea dată de marele CREATOR
rugându-mă pe mine neștiutor, să mă rog
pentru a le fi curmată suferința, dacă nu puteau primi vindecare.
Am fost
prin toate partidele, prin toate sindicatele, prin toate organizațiile de
voluntari plătiți cu ora, nu am lipsit de la nicio răzmeriță politică sau altfel de chermeză socială. Am gustat din
toate bunătățile oferite, de campaniile electorale. Am gustat din plăcerile otrăvite
date de bunăstarea și funcțiile
posibile în lumea aceasta și cunosc deșertăciunea nimicurilor după care aleargă frații și surorile mele de pe acest
Pamânt.
Nu am crezut niciodată că voi ajunge acele
zile, când femeia se va dori bărbat, iar bărbatul femeie. Când frumusețea dată la ființare se va
dori schimbată sau anulată. Când femeile se vor lua cu femeile ca amazoancele grecești din LESBOS, iar bărbații
se vor lua cu barbați tot ca grecoteii de insula muntelui ATHOS .
Nu văd mai mare pedeapsă netrecută în Apokalipsă ca și cea stingerii
ființei create de Dumnezeu după chipul și asemănarea SA prin anularea sfintei TAINE a căsătoriei dintre bărbat și femeie în vederea înmulțirii
OMULUI în tot UNIVERSUL cunoscut și
necunoscut încă.
Am venit
la dumneavoastră la cei care păziți și rostuiți cuvântul, (cea mai
cumplită armă din toate timpurile), să mă primiți
ca oștean de rând, până la arderea lumânării vieții mele, pentru a sluji cu băgare de seamă, la regretele și iubirile semenilor și a lăsa
celor care vor rămâne cetățeni ai Universului
parte din lumina marelui Turn de Fildeș care
împrăștie LUMINA DUMNEZEIASCĂ
spre toți cei ce cred și nu se
îndoiesc. Să ne păzim de pizmașii Luminii, de
slujitorii celui Întunecat, ce nu au fost răscumpărați, deoarece s-au amestecat cu fiicele oamenilor și–l slujesc perpetuu chiar dacă se cutremură la auzul
rugăciunilor și psalmilor tânguitori.
Vasile Tivadar 2 02 2019
Felicitari !
RăspundețiȘtergere