duminică, 28 aprilie 2019

GENERAŢII



Născut în iunie, ca zodie sunt Rac,
La fiecare, dacă vreau, să-i fac pe plac.
Ca descendenţă eu, nu sunt din cei bogaţi,
Ma am decât o soră, nu mai am şi-alţi fraţi,

La zece ani încă n-aveam cravată
De pionier, cu mintea nepătată
Şi aşa mic, umblam cu fete mari,
Să le-ntâlnesc cu unii...cioflingari.

La douăzeci de ani, şcoala-n Băneasa,
Că din liceu eu mi-am pierdut mireasa,
Liceu făcusem silvic, ea agricol,
În dragoste nimic nu-i mai ridicol.

Încazarmat, şi ea pe la Constanţa,
În inimi a rămas numai speranţa,
Şi-acum mi-e dor de ea, aşa-s poeţii,
Când n-au hârtie, mâzgălesc pereţii.

La trezeci de-ani, locotenent-major,
M-a însurat o iarnă, amator
În ale căsniciei, că năuc
Nu am găsit pe altă cale să apuc.

Cu treburile mele militare,
Nevasta n-a ştiut de-nsărcinare,
Îmi plăcea viaţa, cântam la chitară,
Credeam că se mănâncă tot ce zboară.

La patruzeci de ani, tată şi mamă,
Aveam băiat, eram băgaţi în seamă,
Nu unde-i minte este şi prostie
Şi asta şi nevasta poate ştie.

Că la cincizeci de ani trăiam pe rând
Şi logică şi nebunie într-un gând,
Aşa-i pensionarea, bunăoară,
Vrei sau nu vrei, tot eşti pe dinafară.

La şaizeci de-ani, treizeci şi şapte sunt
De căsnicie, fără păr cărunt,
Sunt cincizecist şi din 2010
Nu ştiu şi pe la mine cin` mai trece.

Dar nu sunt singur, sunt cu Dumnezeu,
Spre Casa Lui e drumul meu mereu,
Păstrez în acte o femeie şi-un copil,
Mă simt trotil, pe ei îi simt fitil.

Tu, Doamne îţi păstrezi Botezul în Iordan
Şi pătimeşti o săptămână, an de an,
De generaţii viaţa mea e ce o fi,
Cu ea plecată, pătimesc în orice zi.

Iisus, nu are-aici Împărăţia,
Aşa cum mi se duse căsnicia,
A înviat din morţi, călcând pe moarte,
Să pot să am o dată de ea parte.

Iar tu, femeie ce treci pe la mine,
Văduvă sau divorţată, este bine
Şi cel mai bine e să n-ai copii,
Numai de mine şi de tine tu să ştii.

Că merg încet, încet spre vârsta treia,
Curând nu-mi va mai trebui femeia,
Trăieşte-ţi viaţa, de proşti fii sătulă,
La sculărie, cât mai găseşti sculă.
                           
                              CONSTANTIN MÎNDRUŢĂ






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu