vineri, 3 august 2018

Un abuz incalificabil!


Asociația Presei Sportive a primit pe 20 iulie o sesizare din partea ziaristului Daniel Pop din Baia Mare, component al trustului de presă Maramureș Jurnal și membru al APS. Este vorba despre o gravă încălcare a drepturilor gazetarilor sportivi, un abuz de care se face vinovat clubul CFR Cluj. Redăm mai jos scrisoarea primită.

Către Asociația Presei Sportive din România,
În atenția d-nului președinte Dumitru Graur,
Trustul de presă Maramureș Jurnal vă sesizează următorul abuz și totodată îngrădirea dreptului la liberă exprimarea a presei de către Clubul de Fotbal CFR Cluj.
Din partea Trustului de presă Maramureș Jurnal fac parte patru persoane membre a APSR, cărora le-a fost oprit dreptul de a participa la meciurile Clubului de Fotbal CFR Cluj.
Conform procedurii de acreditare a Clubul de Fotbal CFR Cluj, Trustul de presă Maramureș Jurnal a trimis spre Clubul Sportiv cereri de acreditare pentru sezonul 2018-2019 , respectând în totalitate condițiile impuse .
După solicitare, conform procedurii de acreditare a clubului, Trustul de presă Maramureș Jurnal trebuia să primească un e-mail, confirmând cererile de acreditare .
Neprimind nici un răspuns electronic, am luat legătura cu ofițerul de presă al Clubului de Fotbal CFR Cluj privind situația cererilor noastre de acreditare. Ofițerul de presă ne-a transmis prin SMS că cererile de acreditare n-au fost acceptate deoarece Clubul de Fotbal CFR Cluj își rezervă dreptul de a refuza sau aproba cererile de acreditare și că nu suntem singurii ziariști respinși în situația dată.
Am luat legătura telefonic cu ofițerul de presă, d-na Oana Sabău, care mi-a transmis că la finalul meciului din play-off-ul editiei 2017-2018 dintre CFR Cluj- Craiova, terminat cu 1-0 pentru CFR, la conferința de presă am pus întrebări incomode antrenorului Universității Craiova, Devis Mangia, din care s-ar fi subînțeles că meciul ar fi fost de fapt un blat.
Întrebarea mea a survenit după ce antrenorul Universității Craiova a declarat că meciul cu Botoșaniul este mai important decât meciul cu CFR și că și-a menajat jucătorii după pauză. Întrebare: Universitatea Craiova a părut azi ca o echipă venită în vacanță, fără un șut spre poartă, cu un penalty executat anemic și dacă la fel veți juca și cu Steaua, datorită faptului că pe dvs. nu vă interesează așa de mult meciul cu CFR-ul, ci meciul de cupă cu Botoșaniul? Antrenorul a răspuns că poate eu m-am uitat la alt meci, iar eu i-am spus că echipa Craiova a vrut de trei ori să-și dea autogol.
Aceasta a fost întrebarea mea, care apoi a fost mediatizata în presa națională, și din acest motiv cei de la CFR Cluj au refuzat să-mi mai dea acreditare. Mi se pare anormal ca un club de fotbal din România să trateze discriminatoriu presa din România, pentru simplu fapt că mi-am permis să pun anumite întrebări stânjenitoare.
Din dialogul cu ofițerul de presă, doamna a menționat că nu sunt singurul ziarist interzis pe stadionul CFR. În altă ordine de idei , e inadmisibil ca un trust de presă să fie pedepsit și interzis pentru o simplă întrebare care n-a plăcut organizatorilor.
Vă trimit de asemenea unul dintre linkurile video din presa națională cu întrebarea mea (este la minutul 2,55) și o poză cu dialogul pe SMS avut cu ofițerul de presă.
https://www.sport.ro/liga-1/moment-tensionat-la-conferinta-lui-mangia-ati-vrut-sa-va-dati-autogol-de-3-ori-video-reactia-imediata.html
Cu respect,
Pop Daniel
Preluare http://apsmedia.ro/un-abuz-incalificabil/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu