duminică, 21 aprilie 2024

Poesis - Vlad BABICIU


 TERRA

 

Îi dau pămantului,

O clipă de liniște și de verdeață

Mireasma florilor se înalță pe stanca umbrită

de soare,

Pe muntele de ceară te-ai urcat ,

Te-ai întruchipat în înger,

Ca să privești natura veselă.

Pe munții de rouă ai părăsit privirea

adormită a nopții

Pe piatra inundată în lacrimi

ai lăsat tristețea

Esența naturii este suspinul florilor

Nu ar fi dorit florile sa-si doneze

 atat de mult petalele

Terrei,

Frumusețea Terrei nu este aparența soarelui

ci concurența culorilor calde și reci

iar verdele va rămane mereu culoarea de rezevă.

Pamantul este un veșmant de flori prinse în

plasa de stele.

Glasuri de păsări rătacesc în zbor

insomnia cuvantului ramane în

vocea naturii.


Primavara mea

 

Primavară,

vreau sa meditez cat mai aproape de natură

unde m-am împiedicat de a ta umbră

si am sărit la picioarele unui fluture

iar aripile unei pasari migratoare

m-a prins de mana in zbor

Nu mi-aș fi dorit să trăiesc nopțile

unde am să dorm langă stele

Nu mi-aș fi dorit sa visez ziua

pe o rază de soare sau pe o petală

rătăcită în vant

Sub glasul păsărilor,natura își apleacă privirea

și cade răstignită în brațele florilor.


Vise

 

Vis-am timpul furat de ganduri

Rapit de furtuna sentementelor

Căutată în  trăirea vantului

Ascunsă în patima ploii

Descoperită de fericirea nopții

Cercetată de tristețea stelelor

Și zilele cu lumină,

 se întalnesc cu noaptea și întunericul

Iar adunate, mor, plecate

 în uitare.


Iertare

 

Imi cer iertare de la toți

aștrii,prietenii mei

de la pămant și soare

de la fereastra cu ochii

deschișii

de la pasărea cu aripile

cioplite

de la pămantul roditor

de la soarele cu brațele

calde

de la natură cu picioarele

moi

de la ușa cu soneria

din  flori

de la luna cu ceară

de la stelele cu inima

de piatră.


Bucuria

 

Este un gand nespus în

inima naturii

Iar lacrima din palma sufletului

stă neclintită printre stele

Umblam adesea prin sufletul naturii

fiind pasăre de sticla,

adesea rătăceam în ecoul dimineții

cugetam și suspinam din nou

fără regrete.


Dimineți reci

 

Iarna se lasă abandonată

Sfarșind pe aripa unui nor pustiu

Își abandonează haina groasă

Stă rezemată de o glie strămoșească

Se sprijină de mirosul de iarbă

curand va umbla pe podul din flori

și va trece oceanul de verdeață.

 

Luna

 

Ești transparentă în univers

Lucidă în vers

Prefăcută în stele

Ascunsa sub nori

Dezorientată mereu

Rece ,tumefiată

ascunsă  după  o ploaie caldă

Părăsită în glasul curcubeului

Fină ca o pasăre de apă.

 

Viața

 

Viata e un astru părăsit în univers

O metaforă pierdută printre cuvinte

O lacrimă lăsată în urma norilor

O stea rătăcită la picioarele planetei

O frunză îngenuncheată la scoarța copacului

O picătură de ploaie închegată în vant.

 

 

Suflet

 

Mi-e dor de lacrima pusa

pe sufletul de tabla

As dori sa vad lumina

din sufletul unui greier

sa ma uimesc de sufletul luptator

a unui tigru

sa privesc sufletul bland a unei

caprioare

 sa ma innobilez cu aparenta

din sufletul agitat a unei pasari

calatoare.

Sa traiesc in sufletul intunecat al

noptii  pustii

Sa aflu durerea din sufletul inundat

de valurile marii

Sa imi petrec viata in jurul unui continent

parasit de flori si petale.

Sa ma uit in sufletul unei ploi care curge

Peste umbre si cenuse

 

Sa vad sufletul lunii

cum e strapunsa in mijlocul naturii.

 

 

 

Viata mea

 

Viata este soapta spusa in pustie

Este un nor trecator peste un cer dezbracat

de voci si cuvinte

Sunt  palpairile de lumini din tunelul invadat

de intuneric

Senzatii oarbe stau peste o lume nocturna

Florile traiesc in anonimat sub bezna noptii

Frunzele inverzesc neuniform la fiecare colt

 din natura.

Singuratica e luna printre privighetori.

Copacul isi asterne frunzele in cea mai

indepartata parte a lumii.

Luna tace in pustietatea universului

Fosnetul stelelor se intersecteaza cu

murmurul padurii.

 

Timpul

 

Maine am sa vin sa descopar

Planeta de lut

Astazi am sa descopar casa

si vatra din paie

Doar daca vantul ma va asculta

si imi va urma sfatul

Propuneri i-as face si ploii

sa cada in gradina mea

din flori si ceara

numai la solstitiu de vara

Iar vatra stramoseasca

va fi imbracata cu bruma iernii

si racoarea verii.

Ninsori de lacrimi  va proteja

vatra veche calcata aprig de  secole

iar cenusa soarelui

 va da  paloare si  finete

chipului batran al timpului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu