sâmbătă, 8 iunie 2013

POESIS - Corina PETRESCU

REFREN


Dacă ţi-aş atinge gândul
Nu mi-ai spune că nu-ţi place.
Ochiul plin de primăvară
Semn mi-ar face.

Infinitul nu-i niciunde
Fiindcă, iată, l-am strivit,
Nu mai are-n raze forţa
Soarelui în răsărit.

De prea multe ori ne temem,
Însuşi visul e-n amurg,
Ne-agăţăm singurătatea
În cuvintele ce curg.


VARĂ DE VIS

Din tot ce-a fost nu vreau să pierd nimic,
Nimic din tot ce e nu vreau să piară,
Cum aş putea să fac să stea în loc
Din tot ce-a fost, măcar ultima vară?

Nu vreau acum nici toamne să-ntâlnesc,
Nici ierni de-acum n-aş mai dori să vină,
Mi-e sufletul în grija ta rămas
Şi-n mine port nevinovată vină.

Această vară n-am s-o uit curând
Şi de-am s-o uit, de-al anilor şuvoi,
Te leg pe tine, fără de regret,
Să mi-o aduci tot timpul înapoi.

Am să-l implor chiar azi pe Dumnezeu
Când viaţa-mi trece indolent-hoinară,
Să ţină-n loc, din toate câte sunt,
Să-mi ţină-n loc doar... ultima mea vară.


IULIE CU MAGNOLII

Ecou al primăverii care pleacă
Şi-al frumuseţii dulce, sfânt ecou,
Azi-dimineaţă, numai pentru tine,
Magnolia a înflorit din nou.

Ridic de jos o singură petală,
Coroana e prea sus şi nu ajung
Şi-alerg spre tine să ţi-o pun în palmă
Şi drumul mi se pare-atât de lung!

A înflorit la început de vară,
Uitând de tot că a mai înflorit,
A înflorit acum a doua oară
Şi m-am mirat şi chiar am tresărit.

Un porumbel, minune a naturii,
E floarea ei lipsită de parfum
Dar care are darul să oprească
Toţi trecătorii s-o admire-n drum.

Cu o petală-ţi bucură privirea
Şi-ţi smulge-un zâmbet scump şi istovit...
Tu nu mă crezi că azi doar pentru tine
Magnolia din nou a înflorit?


AŞ VREA

Aş vrea să fiu lumina ce o stingi
Şi lampa ce se află-n faţa ta,
Aş vrea să fiu pământul ce-l atingi
Şi-o literă a numelui tău: A.

Aş vrea să fiu un petec mic de cer
Şi cânt aş vrea să fiu să pot să fac
Din noapte dimineţi de giuvaer,
Din iarnă ramuri mari de liliac.

Aş vrea să fiu... mai ştiu şi eu ce-aş vrea?
Nimic din tot ce sunt n-aş vrea să fiu
Doar aerul din preajmă-ţi, de-aş putea...
Din toate, n-am să fiu nimic, şi...ştiu .


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu