miercuri, 25 septembrie 2013

POESIS - ION GEORGESCU

Rugăciune

Vrerii Tale, Doamne, fă-mă rob,
Să nu-mi pătrundă-n suflet ape vinovate;
Lăsatu-m-ai să mă înfrupt din toate,
Să hoinăresc, în gând, până la stele –
Ci – iartă, Doamne, libertăţii mele!
Căci, iată-mă iarăşi vinovat,
Iată-mă din nou mânjit de păcat!
N-am fost vrednic să păzesc grădina…
Cine-a putut să citească lumina?!
În mâna Ta sunt toate veacurile,
În mila Ta sunt toate leacurile!
Mă uit cu-ngrijorare la uşă şi la clanţă:
Şi-ntârzierea e-o undă de speranţă…

Lucăceşti / 24 ian. 2011


Ofilire

 Cum e să crezi
Sileam să fiu visat de-un vis,
ca la răscruce de povești –
Domnul Iisus să mă trimită
să-mpart la mulțime pâine și pești…

Cu degete flămânde rup
și poala cămășii-mi dogoare ca plita;
fărâma de carne și pâinea ce-o mănânc
mi-o crește-n mână clipa…

Ca mingi de tenis returnate
la nesfârșit, căușul palmei ține altă
bucată arămie ca luată de pe jar
alături de-un coltuc de pâine albă…

Pipăi în sân cum altă porție se iscă
în fața ochiului flămând ce mă citește
de parcă port în mine cuptoare fără număr
și bălți întinse năpădite de pește…

Mă mir cum am încredere că pot
să potolesc mulțimea adunată-n cete:
E-așa o undă de avânt când tânărul ascultă,
Când cere sfat și pacea o pricepe !

Baden / Iulie 2013


Rugăminte

Nu cumpăr nimic,
Dar nu-ți fac niciun rău –
Am intrat să mă-ncălzesc
La blândețea surâsului tău…

Afară e-un vânt costeliv
Ce duce-a pieire și-a boală –
La tine miroase-a uitare de timp,
Când lumea e tristă și goală…

De aș găsi ușile deschise,
Aș intra-n cămara ta de vise;
Ți-as pune pe masă o floare de gând
Și te-aș face mesteceni s-auzi fremătând…

Dar ,ia, îmi văd de drum hoinar,
Fată cuminte de la bar !
Te-or întreba de după gard:
Li-i spune că a fost Ronsard…

Cum sunt sărac,ți-aș oferi
O pernă de azur să-ți pui obrazul;
Umplută cu poemele mele ar fi
Și te-ar feri de tot necazul.

Baden / Octombrie 2012




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu