De ce românii merg ca racul?
(O analiză nepătimașă și neconvențională)
Orice om
cu scaun la cap din România și
din afara ei, lesne constată (primii pe pielea lor, ceilalți prin atentă observație) că, după un an și jumătate de cârmuire pesedisto-aldistă, țara a ajuns într-un foarte serios impas economico-social,
lucru copios confirmat de forța
conjugat-destabilizatoare a trei factori:
1)Creșterea semnificativă a prețurilor la o droaie de produse alimentare și nealimentare, rezultatul logic-necesar al scumpirii țițeiului,
hidrocarburilor și energiei
electrice, care scumpiri nu sunt nici pe departe ceea ce susține impostura-sa Liviu Dragnea (cică toate aceste
majorări ar fi generate în mod artificial de o conspirație internațională antipesedisto-aldistă, conspirație alimentată din interior de Banca Națională și,
desigur, de președintele
Klaus Iohannis), ci constituie inevitabilul efect de bumerang al unei economii
cu cele mai mici investiții din
ultimii 15 ani, totuși,
obligată de armata necalificaților
cu rol decizional să suporte o povară salarială (lefuri triplate pentru aleși și
privilegiați, firimituri pentru
ceilalți) cu mult peste puterile
ei reale;
2)Trendul
ascendent al inflației (în
2016 era sub 1%, acuma a ajuns la 5,2%), care – ne spune cu seninătate (posibil
senilitate) sinistrul Tăriceanu – nu-i un motiv de îngrijorare, că doar în anii
nouăzeci ea trecuse binișor de 100%
și (dar asta, din motive
politico-populiste, n-a mai spus-o) iată că n-am dat ortul popii, ci noi, cei
puțini și groși
de obraz, ne-am descurcat și
azi am devenit putrezi de bogați,
iar voi cei mulți ați supraviețuit;
3)Indicele
Robor sau piatra de moară legată prin politicile într-o ureche de gâtul
românilor cu împrumuturi bancare în lei, care în clipa de față înregistrează un îngrijorător 2,75% și același
apetit de creștere pe viitor, ceea
ce-i cu adevărat dramatic...
La
întrebarea „De ce românii merg ca racul?” suntem îndemnați de psihologia noastră fatalistă („Numai mai rău să nu
ne fie”, „Capul plecat sabia nu-l taie”, „Să nu-i dea Dumnezeu omului cât poate
să ducă” etc.), precum și de
preadistorsionata noastră istorie oficială, ba că destinul ne-a așezat spațio-temporal
în calea tuturor răutăților, de
unde neeroismul resemnării și
al milenarei continuități pe
aceste meleaguri îndelung râvnite de neprieteni, ba că popoarele latine sunt
greu de guvernat, iar românii (cei mai latini dintre latini) cu atât mai mult.
Atâta
doar că, în lumina noilor documente istorice și a reinterpretării celor vechi privind trecutul nostru,
o reinterpretare eliberată de balastul șabloanelor patriotarde și/sau al doctrinelor politice conjuncturale, ne dăm seama
că astfel de răspunsuri sunt total nesatisfăcătoare pentru omul care, aidoma
gânditorului Baruch Spinoza, face din căutarea dezinteresată a adevărului țelul suprem al vieții sale: nu doar că romanizarea străbunilor noștri era imposibilă în perioada postbelică (Traian
cucerise cel mult 15 % din vastul teritoriu al Daciei), în aproximativ un veac și jumătate, cu rudimentaritatea mijloacelor
propagandistice specifice vremii și cu niște
legionari care ei înșiși de-abia vorbeau limba latină, dar, având în vedere
calmul dacilor de pe sculpturi, mulțimea sculpturilor răspândite până dincolo de limesurile
Imperiului Roman și
nefireasca lor mărime pentru un popor cucerit, concluzia ce se impune este
aceea că lucrurile la acest capitol stau taman pe dos de cum ni s-a spus la școală – limba traco-dacilor a influențat limba latină, asta deoarece prima era mai veche și totodată înrudită cu cea de-a doua pe linia
pelasgo-etruscă, dovadă că poetul Ovidiu a învățat limba dacilor și chiar a scris versuri în ea după doar câteva luni de
exil la Tomis; indiscutabil că strămoșii noștri
au stat în calea „răutăților”
migratoare (goți, huni, pecenegi,
cumani, slavi etc.), însă în ceea ce-i privește pe turci și planurile lor strategico-militare, trebuie să admitem
că ei nu ținteau centrul Europei
pe ruta stabilită de grosul istoricilor români (peste Dunăre, împotriva celor
trei principate românești), ci pe
rute ocolitoare, dovadă cucerirea și masiva turcizare a Bulgariei, Albaniei sau Bosniei,
dovadă că Soliman Magnificul s-a răfuit în anul 1526 cu Ungaria și a transformat-o în pașalâc, dar n-a procedat la fel cu Ardealul (doar nu-i nimeni atât de naiv să creadă că
s-a temut de ardeleni!), și -
îndeosebi – dovadă că în anul 1683, fără a pune în pericol fragila suveranitate
a celor trei principate, turcii au asediat a doua oară Viena (primul asediu al
acesteia avusese loc în timpul războiului turco-austriac din 1529); în sfârșit, dar nu în ultimul rând, prin masivul exod al
românilor postdecembriști (peste
patru milioane, iar procesul continuă) se învederează relativitatea fidelității românilor din zilele noastre vizavi de țară, limbă, tradiții și
obiceiuri, potrivit anticreștinescului
„Trăiește-ți clipa!” și ultracarnalului „Țara este acolo unde mi-i bine”.
Prin
urmare, în principal (da, căci distorsiunea lăuntrică a individului devine
cauză de-abia după crearea cercului vicios al dezastrului genralizat!) românii
merg ca racul pentru faptul că nu avem
niște conducători pricepuți, cinstiți și devotați
nației, ci niște caricaturi politrucianiste, care necontenit (fie din
prostie, fie prin hoție) mătrășesc cele două componente ale prosperității și
echilibrului național:
pământul așa cum ni l-a dat
Creatorul, respectiv așa cum ni
l-au lăsat moștenire înaintașii (teren arabil, bogății subterane, ape, păduri, dealuri, munți) și materia
cenușie sau înzestrarea
moral-spirituală a cetățenilor de
haznă!
Sighetu
Marmației,
George PETROVAI
15 mai 2018
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu