Preşedintele Klaus Iohannis a declarat joi, al uzinele Dacia
de la Piteşti, că este adeptul unui învăţământ dual, care să dea muncitori
pregătiţi în fabrici, dar planificarea unui sistem cum era înainte de Revoluţie
este o greşeală.
Iohannis: Sunt
adeptul reintroducerii învăţământului dual. Greşim cu un sistem ca pe vremea
noastră
"Personal sunt un adept al reintroducerii
învăţământului dual de foarte mulţi ani încoace. Să nu uităm că noi am avut în
România învăţământ dual. Am renunţat la el după 1989. Nu se ştie de ce. Cred că
cineva să săturase să ducă elevi în fabrici. Avem semnale în ultima vreme că şi
la nivel de minister se înţelege nevoia extinderii învăţământului dual şi
speranţa mea şi a dvs este să ne mişcăm un pic mai repede. Proiectul România
educată vrea să vină cu o strategie pentru învăţământul românesc, dar această
strategie va conţine obligatoriu şi partea de învăţământ dual fără de care nu se
poate", a declarat Kaus Iohannis, la Piteşti.
Şeful statului
susţine că fără o colaborare între domenii, cum ar fi cu cel IT, nu va
funcţiona un plan în educaţie.
"Am spus că este necesar şi oportun să se împletească
industria auto cu industriile noi, atât IT cât şi creative. Acest lucru se
poate întâmpla dacă ne recalibrăm obiectivele mari din învăţământ. Fapt este că
generaţia care intră acum la şcoală ştie instinctiv să folosească un smartphone
o tabletă, dar pentru a deveni o competenţă în folosirea unei cariere trebuie
dezvoltată. Dacă planificăm un sistem de învăţământ pentru cum a fost pe vremea
noastră, greşim enorm. Nu vor avea competenţe elevi şi nu vor fi
competitivi", a mai afirmat Iohannis.
Ministerul Educaţiei a aprobat, la finalul anului 2017, prin
ordin de ministru, modelele în baza cărora unităţile de învăţământ pot încheia
contracte cu operatorii economici în vederea pregătirii practice în
învăţământul dual.
Potrivit ordinului, contractul reglementează statutul
practicantului, drepturile şi obligaţiile acestuia, drepturile şi obligaţiile
operatorului economic partener de practică, drepturile şi obligaţiile unităţii
de învăţământ, respectiv modul de evaluare a stagiului.
„Aceste documente vizează toate activităţile de profil
stabilite prin contractul de parteneriat: stagiile de pregătire practică din
planul-cadru de învăţământ, precum şi componenta de pregătire practică
săptămânală (instruire şi laborator tehnologic) din modulele de specialitate
pentru calificarea profesională vizată, convenite a se desfăşura la acel
operator economic sau în alte spaţii stabilite de acesta pe baza unor
convenţii/contracte scrise, pe care le încheie, în acest scop, cu alţi
operatori economici sau furnizori de formare”, se mai arată în comunicatul
instituţiei.
Activităţile realizate în timpul pregătirii practice la
operatorul economic sunt evaluate, iar rezultatele se consemnează în
certificatul de pregătire practică în învăţământul dual, care atestă rezultatele
învăţării desfăşurate de elevi în timpul pregătirii şi va fi inclus în
portofoliul individual al elevului.
Certificatul este semnat şi eliberat de unitatea de
învăţământ în care elevul este înmatriculat, după completarea şi semnarea
acestuia de către operatorul economic partener de practică.
Mediafax
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu