luni, 25 noiembrie 2019

MOHORÂTU-MI SUFLET

Mohorâtă-i vremea în al toamnei timp,
Ca și al meu suflet, ca și al meu chip,
Ca și viața noastră, veșnic pierzătoare
Oricât dat-am vamă clipei trecătoare.

Prea puțină miere, mult prea mult amar
Picurat-a soarta în al nost’ pahar,
L-am băut cu sete să ne-mbărbătăm,
Ca vieții ăstei, viața să ne-o dăm.

Doar așa-n istorii, ne rămână-n minte
Câte moșii noștri cei de din-nainte,
Au făcut să-mi fie încă ne-ntreruptă
Viața țării ăstei, tot călită-n luptă.
                        *
Mohorâtă-i vremea, umbră e de nor
Și așa îmi fi-va și-n cel viitor,
Că n-avem modele fie-ne în frunte,
Aibă-n ei onoare, cinste și virtute.

După ei să mergem rând înșiruit,
Scut ne fie-n toate, braț nebiruit,
Păzitori în calea lupilor flămânzi, 
Nu figuri de ceară, moi, uscați, plăpânzi.
                        **
Cine e de vină? Tu, poporul  meu,
Tu alegi din sită tot ce e mai rău,
Tu, când unu-ncearcă să îți facă-un bine,
Te dezici de dânsul fără de rușine,

Și  alegi trădarea, nu te doare-n coate,
Ca să-mi fii la masa plină de bucate,
Nu contează cine-s cei ce se-ospătează, 
C-al tău suflet astăzi, nu se rușinează.
                            ***
Rău ajuns-am Doamne și-nc-o fi mai rău,
Nu mai suntem pruncii sufletului Tău
Ceia fără vină, fără de păcate,
Nu mai suntem viață, suntem neam pe moarte.

Deaia-i mohorâtă vremea ăstei toamne,
Deaia-ți cer în rugă, Tu, Mărite Doamne
Cu un gând de bine încă mă alină
Și în ceața vieții, dă-mi un bob lumină.

28.11.2019
          Mircea Dorin Istrate



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu