duminică, 17 noiembrie 2019

ZODIE DE REZERVĂ PENTRU TOŢI - VASILE DAN MARCHIŞ


 De această dată drumul meu în plan literar
se intersectează cu un melc
Nu ştiu dacă acesta merge,vine,
ori s-a oprit să mă întrebe
că unde mă grăbesc...
Aleg să-i răspund în surdină:
"Mă grăbesc să scriu o poezie !"
Prin mişcarea coarnelor sale ca un micro satelit,
deduc van că probabil vrea să-mi spună:
"Prin această grabă vrei să scrii versuri cu picioarele
sau cu mâinile......?
Mă opresc puţin fără să am timp de comunicare cu acesta,
şi scriu ceva ...
şi scriu un poem mai lung decât lungimea melcului...
Eu scriu el merge...
Îl întreb:
Unde te grăbeşti...
Dă din cap de parcă îmi spune:
"Mă deplasez astfel ca să-ţi pot citi poezia
de la un capăt la altul..."
Eu continuu să scriu de parcă
implor melcul să se facă mai încolo
pe partea goală a paginii unde n-am apucat a scrie...
Scriu după cum merge melcul....
Acesta se întoarce de parcă vrea să mă abordeze astfel:
"Ce faci nu mai scrii?"
Îl "fugăresc" astfel
Mişcă-te mai repede să am unde scrie...
Melcul dădea din cap cu gesturi dezaprobatoare de parcă
dorea să-mi spună:
Poezia nu se scrie prin mişcare
ci prin răbdare...
Fie îi spun eu ...
Şi scriu după cum merge melcul care
acum se mişcă ceva,ceva mai repede...
Într-un sfârşit melcul se întoarce de parcă vrea să-mi spună:
"De această dată m-ai întrecut,
nu mă refer la mişcare
ci la răbdare...!"

P.S. Din volumul în pregătire (al şaptelea) "ZODII DE REZERVĂ PENTRU TOŢI”



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu