de Viorica Pârja
De la apariția omului, comunicarea a fost deosebit
de importantă. Tot ceea ce este pozitiv contribuie la deschiderea canalelor de
comunicare. Vorba trebuie întrebuințată acolo unde rostirea ei aduce folos,
fiindcă suntem oameni, iar simțurile ne pun în comunicare cu lumea și,
simultan, ne închid în noi înșine. Gândirea și limbajul sunt punți, dar, tocmai
pentru că sunt punți, nu suprimă distanța dintre noi și realitatea exterioară.
Nu mai este un secret pentru nimeni cât de
importantă este comunicarea atunci când vorbim despre lucrul în echipă.
Comunicarea este cheia succesului într-o organizație, de la cea mai mică, la
multinaționale. Managementul de la toate nivelurile trebuie să lucreze ca o
echipă. Membrii conducerii organizației, fie că vorbim de birourile executive,
consiliile de administrație etc., trebuie să se întâlnească și să comunice
regulat. Însă, adeseori, calitatea comunicării în ambele direcții lasă de dorit
la anumite niveluri, mai ales pe măsură ce coborâm la nivelurile ierarhice
inferioare.
Dacă fluxul informației nu curge constant, atunci
unii oameni nu vor fi informați complet, iar dacă un departament dintr-o
organizație nu comunică cu celelalte departamente, aceasta poate provoca
confuzii sau pierderi de resurse. A te ocupa de oamenii cu care lucrezi și a-i
coordona este o abilitate de preț. Cu atât mai mult astăzi, când vorbim despre
cele mai sofisticate mijloace de comunicare. Lecții de învățat!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu