A.PROCEDURA ELIBERĂRII ADEVERINŢELOR AGIRo şi DE ÎNSCRIERE
ÎN AGIRo
Având în vedere:
a)Necesitatea optimizării şi simplificării procedurii de
înscriere în AGIRo şi de punere în aplicare a principiului conform căruia
preferăm de la colegi o cotizaţie de 1 leu/an/membru dacă este însoţită de
activitate care să se ridice la nivelul cu care AGIRo a obişnuit opinia publică
românească din 1869 şi până în prezent;
b)Necesitatea eliberării riguroase a adeverinţelor de membru
AGIRo care se punctează în portofoliul profesional al fiecărui cadru didactic
(vezi metodologia privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul
preuniversitar în anul şcolar 2013-2014 anexa 2 art IV la criterii şi punctaje
pentru evaluarea personalului didactic);
c)Necesitatea eliberării riguroase a adeverinţelor care se
punctează în portofoliul profesional al fiecărui cadru didactic (vezi MO nr 17
/09 01 2013 la art 6 (2) c)) pentru colegii care:
-deţin funcţii de lider/vicelider în organizaţiile AGIRo de
la nivelul unităţii de învăţământ;
-deţin funcţii de conducere în organizaţiile AGIRo de la
nivel local (asociaţie sau sucursală AGIRo)/judeţean (asociaţie sau sucursală
AGIRo)/naţional (fiecare preşedinte al asociaţiei sau sucursalei judeţene sau
de sector membră AGIRo devine membru al Delegaţiei Permanente AGIRo la nivel
naţional);
d)Necesitatea eliberării riguroase a adeverinţelor care se
punctează în portofoliul profesional al fiecărui cadru didactic pentru
diversele activităţi AGIRo desfăşurate la nivelul unităţii de
învăţământ/local/judeţean/regional/naţional/internaţional,
e)Necesitatea împrospătării bazei de date AGIRo.
Vă rugăm să procedaţi conform calendarului următor:
1.Etapa 20-25 mai 2013 este rezervată doar preşedinţilor
asociaţiilor/sucursalelor judeţene/de sector. În această perioadă aşteptăm de
la aceştia să trimită pe adresa asociatiainvatatorilor@gmail.com următorul
mesaj:
,,Asociaţia/sucursala ...................din judeţul/sectorul…………………,
membră a AGIRo, a achitat cotizaţia pe anul 2012 în data de ..........la banca
.......
Preşedintele asociaţiei/sucursalei din judeţul/sectorul este
..............................., loc de muncă...................cu e-mail
................., telefon................
Vicepreşedintele asociaţiei/sucursalei din judeţul/sectorul
este ..............................., loc de muncă...................cu e-mail
................., telefon................”
Cotizaţia AGIRo este de 1 leu/an/membru dar nu mai puţin de
200 lei pentru o asociaţiei cu personalitate juridică judeţeană/de sector şi nu
mai puţin de 100 lei pentru o sucursală judeţeană/de sector a AGIRo.
Depunerea se poate face prin ordin de plată sau mandat
poştal către: ASOCIAŢIA GENERALĂ A ÎNVĂŢĂTORILOR DIN ROMÂNIA, cod fiscal
23564572, cont CEC Bank Arad cod IBAN RO32CECEAR0137RON0355948.
2.În etapa 26-29 mai 2013 vor fi făcute publice datele de
contact ale fiecărei asociaţii/sucursale judeţene/de sector care sunt membre
AGIRo şi care au parcurs etapa nr.1 de mai sus. Postarea se va face la adresa
http://www.aiarad.ro/forum/viewforum.php?f=13
3.Etapa 30 mai-15 iunie este rezervată
constituirilor/înscrierilor organizaţiilor AGIRo de la nivelul unităţii de
învăţământ sau de la nivelul unei localităţi:
În oricare unitate de învăţământ/localitate în care se
doreşte, dacă există peste 5 educatoare, învăţători şi/sau profesori de gimaziu
sau liceu pot constitui o organizaţie locală de la nivelul unităţii de
învăţământ ca structură a asociaţiei/sucursalei membre a Asociaţiei Generale a
Învăţătorilor din România din judeţul/sectorul respectiv trimiţând în această
perioadă pe adresa asociatiainvatatorilor@gmail.com unul din următoarele mesaje
după caz:
I.Mesajul pentru cazul în care la nivelul judeţului/sectorului
NU va exista asociaţie/sucursală membră AGIRo care să fi parcurs etapa nr.1
(acestea se vor putea vedea doar după 30 iunie pe site-ul
http://www.aiarad.ro/forum/viewforum.php?f=13
):
,,Organizaţia de la nivelul unităţii de învăţământ.................../al
localităţii ...................din judeţul/sectorul…………………,solicită AGIRo
luarea sa în evidenţă menţionând că este îndeplinită condiţia existenţei a
minim 5 membri. Din cotizaţia anuală pe 2012 de 25 lei/membru/an vom utiliza
câte 20 lei de la fiecare membru până în data de 30 iunie pentru premierea din
partea organizaţiei noastre AGIRo a unor elevi din şcoală sau pentru
organizarea unei activităţi a cadrelor didactice (ex.ziua învăţătorului,
simpozion etc), urmând să comunicăm pe adresa asociatiainvatatorilor@gmail.com
detalii privind această acţiune. Diferenţa din cotizaţie de 5 lei/membru care
însumează ........lei / am achitat-o în data de ..........la banca ....... prin
ordin de plată sau mandat poştal către: ASOCIAŢIA GENERALĂ A ÎNVĂŢĂTORILOR DIN
ROMÂNIA, cod fiscal 23564572, cont CEC Bank Arad cod IBAN
RO32CECEAR0137RON0355948
Liderul organizaţiei de la nivelul unităţii de învăţământ/al
localităţii .......................... din judeţul/sectorul este
..............................., loc de muncă...................cu e-mail
................., telefon................
Viceliderul este ..............................., loc de
muncă...................cu e-mail ................., telefon................
Acceptăm să cooptarea noastră în conducerea
asociaţiei/sucursalei membră AGIRo de la nivelul judeţului/sectorului nostru
care va fi desemnată ulterior datei de 15 iunie.”
II.Mesajul pentru cazul în care la nivelul
judeţului/sectorului există doar sucursală fără personalitate juridică membră
AGIRo care a parcurs etapa nr.1 (acestea se vor putea vedea doar după 30 iunie
pe site-ul http://www.aiarad.ro/forum/viewforum.php?f=13 ):
,,Organizaţia de la nivelul unităţii de
învăţământ.................../al localităţii ...................din judeţul/sectorul…………………,solicită
AGIRo luarea sa în evidenţă menţionând că este îndeplinită condiţia existenţei
a minim 5 membri. Din cotizaţia anuală pe 2012 de 25 lei/membru/an vom utiliza
câte 20 lei de la fiecare membru până în data de 30 iunie pentru premierea din
partea organizaţiei noastre AGIRo a unor elevi din şcoală sau pentru
organizarea unei activităţi a cadrelor didactice (ex.ziua învăţătorului,
simpozion etc), urmând să comunicăm pe adresa asociatiainvatatorilor@gmail.com
detalii privind această acţiune.
Diferenţa din cotizaţia anuală de 5 lei/membru care
însumează ........lei o vom utiliza pentru organizarea de către sucursala
membră AGIRo de la nivelul judeţului/sectorului.......a unei activităţi la
nivel judeţean/de sector despre care vom trimite detalii pe adresa
asociatiainvatatorilor@gmail.com după desfăşurarea ei.
Liderul organizaţiei de la nivelul unităţii de învăţământ/al
localităţii .......................... din judeţul/sectorul este
..............................., loc de muncă...................cu e-mail
................., telefon................
Viceliderul este ..............................., loc de
muncă...................cu e-mail ................., telefon................”
III.Mesajul pentru cazul în care la nivelul
judeţului/sectorului există asociaţie cu personalitate juridică membră AGIRo
care a parcurs etapa nr.1 (acestea se vor putea vedea doar după 30 iunie pe
site-ul http://www.aiarad.ro/forum/viewforum.php?f=13 ):
,,Organizaţia de la nivelul unităţii de
învăţământ.................../al localităţii ...................din
judeţul/sectorul…………………,solicită AGIRo luarea sa în evidenţă menţionând că este
îndeplinită condiţia existenţei a minim 5 membri.
Liderul organizaţiei de la nivelul unităţii de învăţământ/al
localităţii .......................... din judeţul/sectorul este
..............................., loc de muncă...................cu e-mail
................., telefon................
Viceliderul este ..............................., loc de
muncă...................cu e-mail ................., telefon................”
În acest caz vom redirecţiona mesajul pe adresa asociaţiei
membră AGIRo din respectivul judeţ/sector care a parcurs etapa nr.1 şi membrii
resectivei organizaţii vor achita acolo cotizaţia.
4.În etapa 16 iunie-20 iunie se vor desemna (conform
statutului) conducerile sucursalelor membre AGIRo de la nivelul
judeţelor/sectoarelor CARE NU AU parcurs etapa nr.1 de mai sus (se vor putea
vedea care sunt acestea doar după 30 iunie pe site-ul
http://www.aiarad.ro/forum/viewforum.php?f=13 )
5.În etapa 21-23 iunie se va definitiva componenţa
Delegaţiei Permanente a AGIRo la nivel naţional care este formată din toţi
preşedinţii asociaţiilor/sucursalelor judeţene/de sector care au rezultat după
parcurgerea fie a etapei nr 1 fie a etapei nr 4.
6.Sigur că înscrierile în AGIRo vor continua pe tot
parcursul anului acesta şi în viitorii ani. Etapele de mai sus sunt necesare
pentru a avea o oglindă la zi a structurilor noastre.
B.CÂTEVA DIN URMĂTOARELE ACTIVITĂŢI ALE AGIRo:
a)În puţine zile vom afla data desfăşurării Congresului al
XXXV-lea al AGIRo (pe care sperăm să îl organizăm la Slatina). Aşteptăm veşti
de la colega Margareta Gheorghiţă care a început demersurile pe plan local
pentru condiţii optime.
b)În perioada 7-14 iulie vă invităm la Festivalul Pedagogic
de la Odessa la care anul trecut am participat şi eu cu un grup din România şi
R.Moldova:
-cazarea (in în hotel pe malul mării camere de 2-3-4 locuri
cu toaletă, apă caldă etc.) + 3 mese pe zi – va costa de la 25 $ pana la 35 $
pentru o zi. Taxa de inregistrare - $55 care include: participarea la doua
cursuri speciale de 8-10 ore (la alegere) incluzând materiale distribuite,
participarea la diferite clase de măiestrie profesionala, workshopuri,
consultatii, la toate activitătile de ordin cultural şi distractiv, la o
excursie, precum si parcare, elibererea de 3 certificate etc. Vom propune
program de activitate alături de Asociaţia Pedagogilor din Odessa şi din partea
AGIRo si AGIRo MD. Programul prealabil din partea Ucrainei este la site-ul
http://festival.eidotehnika.org/
Cei doritori puteţi deja să vă înscrieţi la asociatiainvatatorilor@gmail.com
c)La sfârşit de mai va fi în Harghita o activitate a
colegilor de acolo la care vom participa şi colegi din Arad şi alte judeţe şi
CD al AGIRo.
d)Din 21 mai vom lansa deja obişnuitul concursul gratuit de
rezumate postate pe site-ul nostru pentru toţi elevii din preuniversitar ai
căror profesori sunt membri ai AGIRo
e)La sfârşit de iunie colegii din Timiş şi Caraş Severin ne
invită la Râul Alb la o acţiune a lor
f)În 30 iunie vom organiza în Arad (Colegiul Naţional
,,Vasile Goldiş”) ediţia a V-a a simpozionului internaţional ,,Portrete de
dascăli” la care vă vom invita să participaţi în persoană sau cu lucrări.
Volumul IV din ,,Portrete de dascăli” a apărut de mult timp şi îl voi expedia
celor câtorva colegi din ţară la care încă nu a ajuns.
g)La Iaşi în 25 mai colega Maria Ciubotaru ne invită sa
participam la activitatile proiectului "Traditii si obiceiuri din tara
mea" aprobat de Ministerul Educatiei Nationale 2013 la pozitia 585 la
Simpozionul International "Toleranta intre teorie si practica", volum
cu ISBN; Expozitie-Concurs International "Traditii si obiceiuri din tara
mea", premii pentru elevi; Revista online "Traditions and customs of
my country", Certificat de EDITOR pentru cadre didactice si Certificate de
JURNALISTI pentru elevi. Vor participa şi vreo 20 colegi din R.Moldova.
h)Vom lansa în puţine zile un program de voluntariat
naţional şi internaţional de anvergură.
i)Amănunte despre aceste activităţi dar şi despre altele
veţi găsi pe http://www.aiarad.ro/forum/index.php
http://invatatori.ro/
https://www.facebook.com/groups/Invatatori.ro/
https://www.facebook.com/groups/grupagiro/
https://www.facebook.com/viorel.dolha?ref=tn_tnmn
C.PUTETI SPRIJINI ASOCIAŢIA GENERALĂ A ÎNVĂŢĂTORILOR DIN
ROMÂNIA CU 2% DIN IMPOZITUL PE 2012 personal sau prin poştă până în 25 mai
2013.
A.Procedura pentru cei care au avut în 2012 venituri din
salarii:
Descarcati formularul Cererea 230 ataşat si completati ÎN
DOUĂ EXEMPLARE doar atât:
Capitolul I. Date de identificare ale contribuabilului care
sunteţi dumneavoastră (nume, adresa, telefon, cod numeric personal, etc.)
Capitolul II. 2. Sustinerea unei entitati nonprofit/unitati
de cult ESTE DEJA COMPLETAT . Nu va faceti probleme daca nu cunoasteti suma
corespunzatoare a 2% din impozit. Va fi calculata de catre organele fiscale.
Lasati casuta necompletata.
Semnati si gata!
Formularul 230 astfel completat trebuie sa ajunga pana in 25
mai la administratia financiara a domiciliului dvs.
Puteţi la alegere:
a)sa depuneti personal pana in 25 mai documentul la
Administratia Finantelor Publice de pe raza domiciliului dv
b)sa il trimiteti pana in 25 mai prin poşta prin scrisoare
recomandată cu confirmare de primire la Administratia Finantelor Publice de pe
raza domiciliului dvs Adresa administratiei financiare pe raza careia aveti
domiciliul o puteţi găsi folosind linkul http://www.anaf.ro/public/wps/portal/ANAF/AsistentaContribuabili/AdreseUnitati
Oricine (sotul, sotia, rudele, parintii elevilor etc) poate
directiona 2% din impozitul pe 2010 catre asociatia noastra procedand la fel.
B.Doar daca ati avut in 2012 si alte venituri in afara de
cele din salarii (activitati comerciale, profesii libere, drepturi de
proprietate intelectuala) solicitati administratiei financiare formularul
Declaratia 200 sau v-o trimitem noi la cerere, iar la Capitolul III completati
cu datele noastre:
Denumire entitate nonprofit: ASOCIAŢIA GENERALĂ A
ÎNVĂŢĂTORILOR DIN ROMÂNIA
Cod fiscal: 23564572
Cont bancar: RO32CECEAR0137RON0355948
Cei care ne trimit scanat al doilea exemplar al formularului
cu numărul de înregistrare de la finanţe la
asociatiainvatatorilor@gmail.com SUNT SCUTIŢI DE COTIZAŢIA PE (la
alegere) 2012 sau 2013.
Cu bine,
Viorel Dolha
Preşedintele Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România
tel 0723259290 sau 0744195155
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu