Presa ia peste picior
Facebook pentru introducerea etichetei "satiră”.
Reţeaua de socializare Facebook testează introducerea
etichetei "satiră" pentru a indica utilizatorilor săi atunci când
articolele publicate nu sunt informaţii reale, ci parodii.
Facebook a precizat că va recurge la această măsură, pentru
că publicul a cerut o modalitate de a “distinge între articolele satirice şi
celelalte”. Facebook testează în SUA introducerea etichetei "satiră"
în faţa link-urilor care trimit la acele site-uri care s-au specializat în
publicarea unor articole false, care sunt prezentate însă în mod serios, precum
Le Gorafi din Franţa şi The Onion din Statele Unite.
O altă explicaţie pentru introducerea etichetei cu pricina
este algoritmul de selectare a “articolelor pe aceeaşi temă” folosit de
Facebook. În fapt, eticheta “Satiră” va fi ataşată doar acestor articole.
Purtătorul de cuvant al Facebook a precizat că “articolele pe aceeaşi tema” sunt
selectate în funcţie de popularitatea lor, fără a fi verificată veridicitatea
lor, “aşa cum nu facem nicio verificarea pentru a vedea dacă un update la
statusul vostru este adevărat sau fals”.
Numai că neimplicarea Facebook a creat mari probleme
ultilizatorului mediu.
Iată explicaţia oferită, într-o satiră, de Washington Post
pentru această decizie luată de Facebook.
“Unii oameni sunt proşti. Trebuie să avem grijă de ei. Din
fericire, Facebook lucrează la asta. Fac un experiment cu eticheta “Satiră”
ataşată la articolele din The Onion. De ce?!Ei bine, pentru că unii oameni au o
problemă în a discerne dacă aceste articole sunt adevărate sau nu. Prin urmare,
vor etichete. Si apoi mai e şi faptul că trăim într-o altă lume decât cea cu
care eram obşinuiţi.
Faptul că oamenii sunt proşti nu e o noutate. Dacă aţi şti
cât de mult a scăzut IQ pe globul pământesc!Dar, incredibil, oamenii au început
să se jeneze din cauza asta. Oamenii care au fost păcăliţi de articolele
satirice au început să se ruşineze. Au început să ascundă asta. Nu cereau
întregii lumi să schimbe doar pentru a se simţi ei bine.Numai că aceasta era
valabil atunci. Acum sunt la fel de mulţi proşti, numai că sunt mai vocali.
Acum, în contextul în care inteligenţa este în criză, este limpede că trebuie
făcut ceva. Şi Facebook lucrează la asta.”
Dacă un articol din The Onion nu este suficient pentru a te
avertiza că este satiră, nu văd cum etichetarea astfel a unui text te va ajuta.
Textele satirice sunt precum copiii. Oamenii îi fac de sute de ani şi nu
trebuie să ţi se spună să nu consumi vreunul din greşeală. (Mănânc deseori
copii, dar cu bună ştiinţă. Îmi fac fac partea de muncă în implementarea
soluţiei sănătoase şi inteligente a lui Jonathan Swift pentru foametea din
Irlanda, o soluţie care nu a fost marcată cu eticheta „Satiră”).
C.D.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu