joi, 21 august 2014

Din ciclul "Oamenii proşti trebuie ajutaţi, iar Facebook lucrează la asta"

Presa ia peste picior Facebook pentru introducerea etichetei "satiră”.
Reţeaua de socializare Facebook testează introducerea etichetei "satiră" pentru a indica utilizatorilor săi atunci când articolele publicate nu sunt informaţii reale, ci parodii.
Facebook a precizat că va recurge la această măsură, pentru că publicul a cerut o modalitate de a “distinge între articolele satirice şi celelalte”. Facebook testează în SUA introducerea etichetei "satiră" în faţa link-urilor care trimit la acele site-uri care s-au specializat în publicarea unor articole false, care sunt prezentate însă în mod serios, precum Le Gorafi din Franţa şi The Onion din Statele Unite.
O altă explicaţie pentru introducerea etichetei cu pricina este algoritmul de selectare a “articolelor pe aceeaşi temă” folosit de Facebook. În fapt, eticheta “Satiră” va fi ataşată doar acestor articole. Purtătorul de cuvant al Facebook a precizat că “articolele pe aceeaşi tema” sunt selectate în funcţie de popularitatea lor, fără a fi verificată veridicitatea lor, “aşa cum nu facem nicio verificarea pentru a vedea dacă un update la statusul vostru este adevărat sau fals”.
Numai că neimplicarea Facebook a creat mari probleme ultilizatorului mediu.
Iată explicaţia oferită, într-o satiră, de Washington Post pentru această decizie luată de Facebook.
“Unii oameni sunt proşti. Trebuie să avem grijă de ei. Din fericire, Facebook lucrează la asta. Fac un experiment cu eticheta “Satiră” ataşată la articolele din The Onion. De ce?!Ei bine, pentru că unii oameni au o problemă în a discerne dacă aceste articole sunt adevărate sau nu. Prin urmare, vor etichete. Si apoi mai e şi faptul că trăim într-o altă lume decât cea cu care eram obşinuiţi.
Faptul că oamenii sunt proşti nu e o noutate. Dacă aţi şti cât de mult a scăzut IQ pe globul pământesc!Dar, incredibil, oamenii au început să se jeneze din cauza asta. Oamenii care au fost păcăliţi de articolele satirice au început să se ruşineze. Au început să ascundă asta. Nu cereau întregii lumi să schimbe doar pentru a se simţi ei bine.Numai că aceasta era valabil atunci. Acum sunt la fel de mulţi proşti, numai că sunt mai vocali. Acum, în contextul în care inteligenţa este în criză, este limpede că trebuie făcut ceva. Şi Facebook lucrează la asta.”
Dacă un articol din The Onion nu este suficient pentru a te avertiza că este satiră, nu văd cum etichetarea astfel a unui text te va ajuta. Textele satirice sunt precum copiii. Oamenii îi fac de sute de ani şi nu trebuie să ţi se spună să nu consumi vreunul din greşeală. (Mănânc deseori copii, dar cu bună ştiinţă. Îmi fac fac partea de muncă în implementarea soluţiei sănătoase şi inteligente a lui Jonathan Swift pentru foametea din Irlanda, o soluţie care nu a fost marcată cu eticheta „Satiră”).
                                                                                     C.D.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu