miercuri, 10 octombrie 2018

Poezii de VASILE DAN MARCHIȘ



PLOAIE DE PROBĂ  

 Cade o ploaie
ca un lucru făcut de probă
precum experimentele în laborator
de parcă astfel Dumnezeu
 își testează puterea
precum și-a testat-o
producând potopul lui
Noe...
Și mai plouă în
ritmul cel mai grăbit posibil
poate tot de probă
.în regim de experiment astronomic...
Astfel Pământul a devenit
un laborator de proporții
nemăsurate
în care fiecare om
este un Noe
mai mult sau mai puțin
evoluat ...


POEZIA NU MAI E UN SIMPLU JOC

 Văd un copil că stă trist
Îl întreb:
Ce te frământă ?
Copilul m-a uimit cu răspunsul:
Știi,când eram mai
mic
și mă puteam juca
de-a poezia
te foloseam pe tine în loc de pix...
Te făceam să alergi cu mine prin zăpadă,
și ai modelat cu
mine zăpada în diferite forme
Toate acestea
mi le închipuiam a fi cuvinte imaculate
pe care nu știam să
le scriu...
Acum mi-este jenă să mă mai joc ...
De fapt în cazul meu poezia
nu mai poate fi considerată un simplu joc.!”
Îl întreb uimit:
-De ce?
Mi-a răspuns:
-Deoarece,acum știu să scriu !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu